Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Unelmista totta ?

Aloittaja karpalo, 15.06.14 - klo:12:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

 Näin seniorikansalaisena on tullut mieleen, josko itsekin ?

Kuuleman mukaan monella on jonkinlainen kakkosasunto etelässä. Asuvat kylmimmät talvikuukaudet siellä. Espanja, Portugali ja Kreikka ovat ne EU-maat joita suositellaan.
Olen vaimolle vihjannut tuumailustani, hän on hiljaa, mutta tiedän, että jos jossakin Spanjuurien maassa olisi joku "mummonmökki" minkä pihaa voisi elvyttää kasveilla, niiin hän lähtisi oikopäätä mukaan.

Hän on pieni puutarhuri luonteeltaan.

Tuollaista keskustelupalstaa on tullut seurailtua useamman vuoden http://www.espanja.org/keskustelu/uusimmat/

Pitäisikö mennä espanjankielen kursseille ? Onko kokemuksia, onko heleppo kieli suomalaisen juntin omaksua ?

Amanda

#1
Jos on unelmia ja niiden täyttäinen mahdollista niin ehdottaisin, että toteutatte ne. Kun nyt eläkkeellä jälkikasvu ei enää ole riippuvainen teidän avustanne, niin miksi ette kokeile löytää joku pikku finca Espanjasta? Missä en ole koskaan käynyt, kuin en monissa muissakaan paikoissa, joiden tunteminen olisi jo yleissivistystä.. esim. Lontoossa.
Asuttiin monta vuotta Hampurissa, mutta lomat meni aina kahteen samaan suuntaan. Myöhemmin etelästä Saksan kautta Suomeen.. ja siinä ne vuodet vierähtivät.  

Toissakesänä olisi voinut mennä Lontooseen pitemmäksikin aikaa hyvällä syyllä, kun kuopus sai kesätyöpaikan ihan Lontoon läheltä.. mutta sitten mulle tuli talo täyteen kesävieraita. No, ei kaikkea voi saada. Mutta jonain päivänä vielä, ja Pariisiin ehdottmasti useammaksi päiväksi, kun kerran kahdessa päivässä ei ehditty edes Louvreen.. Jalan kyllä ihailin hienonhienoa kaupungin arkkitehtuuria.. on säilynyt ehjänä kun ei ole sodissa pommitettu maan tasalle. Keskikaupunki tuli tutuksi, mutta sattui maanantai ja ainoa lepopäiväkin Versaillessa .. mutta puutarhaa sai ihailla ja kurkistella ovista sisälle. Historiaa, ihan käsin kosketeltavaa..

Espanja on pahan laman kourissa ja uskoisin nyt saavan vaatimattoman fincan halvalla. Jos on vähän tonttia, niin siinäpä haaste vaimollesi!! :)

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 15.06.14 - klo:13:25
Jos on unelmia ja niiden täyttäinen mahdollista niin ehdottaisin, että toteutatte ne. Kun nyt eläkkeellä jälkikasvu ei enää ole riippuvainen teidän avustanne, niin miksi ette kokeile löytää joku pikku finca Espanjasta? Missä en ole koskaan käynyt, kuin en monissa muissakaan paikoissa, joiden tunteminen olisi jo yleissivistystä.. esim. Lontoossa.
Asuttiin monta vuotta Hampurissa, mutta lomat meni aina kahteen samaan suuntaan. Myöhemmin etelästä Saksan kautta Suomeen.. ja siinä ne vuodet vierähtivät. 

Toissakesänä olisi voinut mennä Lontooseen pitemmäksikin aikaa hyvällä syyllä, kun kuopus sai kesätyöpaikan ihan Lontoon läheltä.. mutta sitten mulle tuli talo täyteen kesävieraita. No, ei kaikkea voi saada. Mutta jonain päivänä vielä, ja Pariisiin ehdottmasti useammaksi päiväksi, kun kerran kahdessa päivässä ei ehditty edes Louvreen.. Jalan kyllä ihailin hienonhienoa kaupungin arkkitehtuuria.. on säilynyt ehjänä kun ei ole sodissa pommitettu maan tasalle. Keskikaupunki tuli tutuksi, mutta sattui maanantai ja ainoa lepopäiväkin Versaillessa .. mutta puutarhaa sai ihailla ja kurkistella ovista sisälle. Historiaa, ihan käsin kosketeltavaa..

Espanja on pahan laman kourissa ja uskoisin nyt saavan vaatimattoman fincan halvalla. Jos on vähän tonttia, niin siinäpä haaste vaimollesi!! :)


Sopiiko kysyä, minkä ikäinen on oma kuopuksesi.? Oma kuopus on 38 v. muut mukulat 40 v ja 47 v.

Toi olisi,



ainakin luulen ma, sellainen sepelikkö, josta frouvva  tykkäisi, minä myös .

Va faan kostar dom här

sniper

Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Muisto Keijo Kullervo

Minun unelmat ovat jo totta...


Avattareni olla oleva tunnuslause aukeaa kun painat Kotisivuni ikonia...

Ystävällisesti...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Amanda

#5
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 15.06.14 - klo:14:02


Sopiiko kysyä, minkä ikäinen on oma kuopuksesi.? Oma kuopus on 38 v. muut mukulat 40 v ja 47 v.



Oh... mitenkä tässä näin kävi, luulin olevani kuopukseni ikäinen  ;D

Nyt se on valmis insinööri (electrical/combuter eng.), siis jo tri, lopputyöt koskivat satelliitteja ja siksi sai sen kesätyöpaikankin alan yrityksessä,  (sen alan opiskelijoita on vähän.. mitä tuolle hännälle tekisi, ei millään pysy koivessa kiinni..   8))   30 v. rajapyyki kyllä lähestyy.. on itsensä elättänyt jo monta vuotta tekemällä tutkimustyötä proffalleen, mutta tänä kesänä aloittaa oikean työpaikan.

Unelmani on toteutnut, kun kaikki muksut ovat lahjakkaita eikä ole paljoa huolta tai vaivaa heistä ollut. Alakoulussa vähän tarkistettiin läksyjä ja sen jälkeen ovat olleet itse vastuussa..

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä