Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kesä ... puutarha, kasvimaakin

Aloittaja juuli, 25.05.13 - klo:00:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juuli Hukkaskukka

#20
.
On teon alla laatikot, kaikki jo melkein valmiita. Ne tehdään patiolla, ei parketilla. Ei Mies sentään ihan tyhmä ole. Pitää joku roti olla. Osa istutuksista reunustetaan luonnonkivillä. Ne rahdataan tuolta läheisestä sorakuopasta. Tai siis Mies autolla rahtaa. Ja sitten reunustaa. Minä istun keinussa. On muuten hienoja kiviä, siellä on aikoinaan toiminut murskaamo. Melkein pyöreitä ja kauniin värisiä. Löytyisikö siihen Etanavisaan vastauksia.
Suunnilleen tuohon tyyliin nyt virnottaa.
.
reino & aino hukkanen

sniper

Palaanpa tähän laatikko juttuun vielä, täällä meilläpäin immeiset tekevät niin, että hommaavat lastilavojen laitoja ja käyttävät niitä itse laatikkoina joihin istutetaan, näin teimme myös me kun omakotitalossa asuimme.
Katso kuva.

Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Juuli Hukkaskukka

#22
 .
Se on myöhäistä nyt. Tuota lavan kuvaa ei auta Miehelle näyttää. Voi tulla Miehelle ilkeitä ajatuksia. On niin ollakseen kun sai laatikot tehtyä.
.
reino & aino hukkanen

risto

#23
Lainaus käyttäjältä: snipe - 26.05.13 - klo:10:30
Heh, heh.....

Oliskohan tuplaveiko käynyt läpi saman kohtalon?   ;D

no, siitä vaan hoitamaan virtuaalipuurtarhaa ja jos selkä väsyy kykkimisessä niin menet valloittamaan galakseja.  

näillä mennään ja lähiruokaa ja lähikukkia syntyy.
Kuka hoitaa laatikot kun piipahdetaan galaksissa?

Amanda

#24
Virtuaalinen tai ei, saahan sitä unelmoida.
Olen oikeastaan luonnonmukaisen puutarhan fani. Jos olisi pari hehtaaria, niin englantilainen puuhtarha olisi hieno. Versaillen puutarha on maailmankuulu, mutta ei mitään minulle.. jos olisin Ranskan Keisarinna XIV   ;D

Yritän vissiin jo kohta vuosikymmeniä ylläpitää vaatimatonta rosmarin-pensasaidan tapaista (alkuun luulin sen olevan lavendel, sukulaispensas) rajauksena laatoille, aika surkea se on. Pitäisi leikata tosi usein ja kun on oltu paljon poissa aikaisemmin..

Mutta Juulille suosittelisin sittenkin tätä, yksi kaikkein eniten tykkäämistäni luontokuvista ja löysin sen taas vaivatta, kun muistin kuvaajan ja kuvan nimen.. hassua, miten paljon tärkeämmät eivät pysy päässä. Siis vuoden 2004 satoa.

Vesa Koskela, "pihaketo"


http://www.vuodenluontokuva.fi/vlk/showThumb.aspx?FSR=0&img=%2Fvlk%2Fuserfiles%2FVLK%2F2004%2Fgalleria%2FKoskela+Vesa+Pihaketo%2Ejpg&maxSize=992

Jos haluat rikkaruohot pois, niin paras ottaa lammas lemmikiksi.. se on jopa aika tavalla "in" Euroopassa (jos on tilaa), on lapsille ystävä ja ruohoa ei tarvitse leikata.


Juuli Hukkaskukka

#25
.
 Minulle se sopisi vallan mainiosti. Paremmin kuin hyvin. Tykkään että luonnontila on se kaunein tila. Mutta tässä lähiössä on hoidettava pihat. Ei saa antaa rehottaa miten vain. Jos et hoida rikospaikalle säntää välittömästi ympäristölautakunta. Ja naapurin akka.  Joka sen on paikalle hälyttänyt. Vaikkei sille jos nyt vieraille ihmiselle yleensäkään minun pihani tai siis Miehen piha hiivattiakaan kuulu. Mutta ei katsota hyvällä jos pajupusikot rehottaa. Ynnä nokkoset. Lisäksi sieltä hyökkii kuulemma  kaikki villielukit, karhut, sudet, hirvet, ilvekset, supit jne  piileksii ja ovat hengenvaaraksi, ainakin pahaksi uhaksi naapurin akalle. Anteeksi rouvalle.
Ei saa kuulemma nukutuksi ollenkaan. Kun ne petoelukit hipsii nurkissa.
Joten minun, anteeksi Miehen, on pakko hoitaa patio. Ettei kenenkään silmä vierasta.
Eikä tule sakkoja.
.
reino & aino hukkanen

Posiella

Mitähän se naapurin rouva mahtaisi tuumata Tiistain ehdottamasta lampaasta? Nyt kannattaisi, Tiistai, tulla käymään Suomessa. Täällä on hieman touhu muuttunut viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana. :)
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda

#27
 
;D

No se oli retoorinen ehdotus, mutta oikeasti se on esim, Saksassa aika suosittu juttu, jos mahdollista, mutta ei esikaupungeilla. Viherpiipertäjät .. on jopa niitä, jotka rakentavat asuintalojaan MUTAtiilistä, terveellinen sisäilma ja sillai..

Olen käynyt kaiken tämän ajan koko porukan kanssa korkeintaan 3 vuoden väliajoin. Vasta nyt tämä meneillään oleva tauko venyi pitemmäksi, johtuu siitä, kun porukka on aikuistunut ja tulevat meille.. syyskuussa onneksi taas. Piti olla tällä viikolla, mutta piti lykätä sitä sattuneesta syystä.

Uskon. Suomalalaisilla on pipo kiristynyt, lieneekö pää kasvanut tai pipo kutistunut.. voisi tehdä tutkielman tuosta. Vaikka Tupla, joka tykkää tutkia.  Eilen luin, miten 8 vuotiaan tytön leikkimökissä pitämänsä jäätelökauppa kiellettiin (Kateellinen lapseton naapuritäti tietenkin ilmoitti, tuskin setä).. ne direktiivit.
Oltiin me onnellisia, kun saatiin kasvaa luonnonmukaisesti ja normaaleiksi ihmisiksi .. aiankin minä olen onnellinen, vaikka ei se lapsena aina siltä tuntunut..  ;)

Amanda



Jos ette usko, tuossa google läysi foorumin, jolla kysytään onko lammas halvempi kuin ruohonleikkuri. Lady P. voi harjoitella saksan kieltä..

http://www.talkteria.de/forum/topic-163033.html

sniper

#29
Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 26.05.13 - klo:11:38
no, siitä vaan hoitamaan virtuaalipuurtarhaa ja jos selkä väsyy kykkimisessä niin menet valloittamaan galakseja.  
näillä mennään ja lähiruokaa ja lähikukkia syntyy.
Kuka hoitaa laatikot kun piipahdetaan galaksissa?

Jees mene vaan, mutta mietiskelin jotta noista lastilavan laidoistahan saisit sinne taisteluplaneetta Galactica'n kyykkyhuoneeseesi oivan istutusalustan, ei kait tuolla sen suurempaa merkitystä ole onko lähiruokaa vai sitten kaukoruokaa kunhan ei vain paskalle maistu.  :P
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä