Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Terveyshuolia

Aloittaja Amanda, 24.03.15 - klo:18:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Amanda

(Aihe katkaistu tuolta:
Vs: Kaipausketju)



On kyllä kaivattu ja muistettu, mutta kun ko. henkilö ei meitä kaipaa ;)  Ja tämän voisi kirjoittaa monikossakin!

Mutta ihmettelen, ettei vieläkään ole saatu selvitettyä sitä kätesi kasvainta.. jos olisin lääkäri olisin otattanut siitä heti näytteen ja labraan sen kanssa. Ja vasta sitten tarkempia tutkimuksia, jos on pahanlaatuinen. Mutta kun en ole..

THL tiedottaa

#1
.
Röntgenkuvien selitykset olen saanut luettavakseni, mut, ei niiden perusteella ole voitu tehdä diagnoosia. Ei näy tarpeeksi tarkkaan.
Parisen viikkoa sitten kävin siinä KAUHEESSA magneettikuvauksessa. Sen tulokset siis saan tietooni aprillipäivänä. Toivottavasti silloin tietävät, et onko pahan- vai hyvänlaatuinen ... Niin, ja lisäksi kävi niin, että vaikka menin lääkärille ennen joulua näyttämään rystyskyhmyä, niin lääkärien kiinnostuksen kohde onkin sormen proximaalinivel (eli sormen ns. keskinivel). Ota nyt näistä sitten selvää ...

Näin, kun kerran kaipausketjussa ollaan, niin en jää tippaakaan kaipaamaan tätä tautista aikaa myyräkuumeineen ...
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 24.03.15 - klo:19:18
.
Röntgenkuvien selitykset olen saanut luettavakseni, mut, ei niiden perusteella ole voitu tehdä diagnoosia. Ei näy tarpeeksi tarkkaan.
Parisen viikkoa sitten kävin siinä KAUHEESSA magneettikuvauksessa. Sen tulokset siis saan tietooni aprillipäivänä. Toivottavasti silloin tietävät, et onko pahan- vai hyvänlaatuinen ... Niin, ja lisäksi kävi niin, että vaikka menin lääkärille ennen joulua näyttämään rystyskyhmyä, niin lääkärien kiinnostuksen kohde onkin sormen proximaalinivel (eli sormen ns. keskinivel). Ota nyt näistä sitten selvää ...

Näin, kun kerran kaipausketjussa ollaan, niin en jää tippaakaan kaipaamaan tätä tautista aikaa myyräkuumeineen ...

Siis otettiinko siitä myös solunäyte?

THL tiedottaa

#3
.
Ei.
Ei ole muutoinkaan (ensimmäistä lääkärissä käyntiä lukuunottamatta, jossa lääkäri totesi, ettei 'siitä voi mitään imeä pois, kun on pelkkää kovaa ainetta') tätä kättäni tutkittu ns. kädestä pitäen, vain näitä kuvauksia ja niiden perusteella radiologi ja käsikirurgi ovat lausuneet.

Voi olla, että magneettikuvaus tehtiin sen vuoksi, jotta ne saavat riittävän tarkan kuvan ja käsityksen tästä ongelmasta, niin, leikkausta varten??

Tiedän, että syöpäepäilyissä otetaan näyte (esim. luusta 'taltataan' pala). Ehkä on niin, ettei kenellekään lääkärille ole tullut mieleen epäillä syöpää? Kohtahan sillä ei ole enää merkitystäkään, aikaa on kulunut sen verran ...

Heh, tuossahan juuri THL:n Iris Pasternack julkaisi kirjan, jossa hän toteaa, että useimmat syöpäseulonnatkin joutaisivat romukoppaan. Turhina. Tämä valtion tulojen tahallinen vastaanottamattomuus saa aikaan monenlaista, kuten tutkimusten ja hoitojen priorisointien kiihdyttämistä. Niitä kansalaisia terveydenhuollon supistukset eivät koske, joilla on rahaa runsaasti käytettävissään.


 
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Posiella

"Kauhea magneettikuvaus"? Laittoivatko ne sinut kokonaan sinne putkeen? Ei siis pelkkää kättä.

Odottaminen on pahinta. Sinuna luottaisin kyllä nyt siihen, että lääkärit tietävät, mitä tekevät. Perussairaanhoito on maassamme persuksillaan, mutta erikoissairaanhoito toimii kyllä. Koepalaa ei voi ottaa vain summanmutikassa. Magneettikuvista selviää, mistä kohtaa se olisi otettava, jos se otetaan.

Älä ala vielä maalata piruja seinille ajan kulumisesta ja mahdollisen pahanlaatuisuuden löytymisestä. Kannattaa pysyä tiedetyssä faktassa, eikä etukäteen antaa mielikuvituksen laukata. Touhua koko ajan jotain ja seurustele vain positiivisten ihmisten kanssa ja vältä nyt niitä pahanilmanlintuja.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)


Posiella

#5
Ja tuo THL:n Iris on kyllä ihan väärässä "turhista" syöpäseulonnoista. Etenkin hän on väärässä siitä, että naisten vuositarkastukset olisivat turhia. Hän on itse varmaankin täysin terve, eikä tiedä, mitä ihmisen päässä liikkuu silloin, kun on tuollaisessa tilanteessa kuin Suokkis. Juttelin juuri eilen yhden THL:n työntekijän kanssa tuosta kirjasta ja hän piti sitä osaksi tarkoituksellisesti yliampuvana. Kukaan, joka on pelastunut noitten"turhien"seulontojen takia, tuskin on samaa mieltä Iriksen kanssa. Esimerkiksi minä...
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Suti

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 25.03.15 - klo:02:49

Heh, tuossahan juuri THL:n Iris Pasternack julkaisi kirjan, jossa hän toteaa, että useimmat syöpäseulonnatkin joutaisivat romukoppaan.


Tietäisipä vaan mitkä.
päivä kerrallaan

Amanda



Posi puhuu asiaa, nyt voi vain odottaa ja saada aika kulumaan mahdollisimman nopeasti ja mukavasti aprillipäivään asti. Pakko hymähtää, kun tuo päivä on niin Suokkiksen hirtehishuumoriin supiva! Niin kauan kuin siitä vitsailet kaikki on hyvin.

Tuntuu siltä, että kun lääkärit ovat ottaneet näinkin paljon aikaa selvittääksen syyn, niin se ei todennäköisesti ole kovin vakavaa. Käsileikkaus voi silti olla edessä :)

Amanda

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 24.03.15 - klo:19:18
.

Näin, kun kerran kaipausketjussa ollaan, niin en jää tippaakaan kaipaamaan tätä tautista aikaa myyräkuumeineen ...


Miten sinä tuon myyräkuumenkin hankit itsellesi, koskaan kuullutkaan siitä ennen. Myyrät kostivat, kun jatkuvasti ramppaat siellä heidän reviirillään? ;)

THL tiedottaa

#9
Lainaus käyttäjältä: PStillAlive - 25.03.15 - klo:08:51
"Kauhea magneettikuvaus"? Laittoivatko ne sinut kokonaan sinne putkeen? Ei siis pelkkää kättä.

Odottaminen on pahinta. Sinuna luottaisin kyllä nyt siihen, että lääkärit tietävät, mitä tekevät. ... Touhua koko ajan jotain ja seurustele vain positiivisten ihmisten kanssa ja vältä nyt niitä pahanilmanlintuja.

(Vaikka tämä on Kaipausvihko/ketju, niin Outiksella on sallittua rönsyily, siis antaa palaa vaan ...)

Juu, kokonaan ja ihan kokonaisena laittoivat mut sinne isoon putkeen. Ensin käsi paketoitiin sellaiseen erilliseen kaksiosaiseen härpäkkeeseen. Joutuivat vaihtamaan sen järeämpään malliin, kun huomasivat, ettei se valmiiksi pedille laitettu pienemmän mallinen käynytkään mun käteni kuvaamiseen.

Onneksi sentään näin sen laitteen ahtaan putken lisäksi pienen pienen siivun sitä huoneen kattoa, muutoin siinä kauheessa melussa olisi tullut tukala olo. (Joillekin tuleekin ja sitä varten toiseen käteen annetaan sellainen hälytinpompula, josta painamalla hoitajat tietävät tulla pelastamaan.)

Sellaisia kolmen minuutin sarjoja 'päräytettiin' yli kymmenen. Välillä kuuluttivat: "Kuvia katsellaan". Ja koko ajan, miltei tunnin, piti olla ihan paikoillaan, siis se käsi ei saanut liikkua, koska kuvaus etenee niin, että kohdetta kuvataan monesta eri suunnasta ja kulmasta ja sitten tietokoneessa yhdistetään nämä kaikki kuvaussarjat, jolloin tuloksena on kolmiulotteinen otos viipalekuvia, poikkileikkausia kohteesta. Jos kohde välillä liikahtaa, pitänee koko kuvaus alkaa alusta?

Välillä tökkäsivät toiseen käteen tehosteainetta, ja taas kuvattiin.

Joissain magneettikuvauslaitoksissa on myös sellaisia pieniä laitteita, joihin voidaan laittaa vain kyseinen kohde, esimerkiksi käsi. Tampereella ilmeisesti ns. julkisella puolella ei ole sellaista.

Posi, ei mitään huolta. Aluksi, kun patti melko äkkiä nousi (muutamassa päivässä), olin huolissani, mut, en enää. En ole mitenkään hätistänyt terveydenhuollon ammattilaisia tässä tutkimisessa. Enkä esittänyt heidän toimistaan mitään kritiikkiä.

Jos, tämä magneettikuvaus ei tuota diagnoosia, niin sitten en enää takaa mitään ...

Ja mitä tulee tuohon touhuamiseen, niin sitä olen kiitettävästi harrastanut!  :)


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä