Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Minkälainen mielestäsi on paikka nimeltä 'Taivas'?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 24.11.09 - klo:16:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 22.03.10 - klo:22:27
Ei taivas uskontoa katso. Minä olen hiljattain myös tutustunut Muslimi uskontoon, johon sain inspiraation kaverilta joka asuu Gaza raidalla. En edes tiedä mikä oikein olen; luulin että olen ateisti, mutta myös gnostisuus on osittain kuvaavaa, samoin agnostisuus, sekä paganismi, panteismi ja illuminatismi. Ei aina tarvi olla kategoroitavissa johonkin, jos semmoista osuvaa kategoriaa ei ole olemassa.

Uskonnot ovat kehittyneet vuosituhansien aikana, ja minusta seuraava askel olisi yhdistää kaikki uskonnot, niin että vain hyvät asiat jäävät talteen. Huonot asiat ovat yleensä vain kurinpidollisia opetuksia, kun poliiseja ei vielä ollut olemassa. Nykyään riittää että kaikki ihmiset kooperoivat, eivätkä taistele keskenään. Luonto kyllä hoitaa taistelupuolen koko ihmiskuntaa vastaan, jos näin jatkuu.

Tässä taannoin tuli pari Jehovan todistajaa soittelemaan ovikelloa - tavoistani poiketen olin ystävällinen ja tarjosin pullakahvitkin... mutta keskustelu loppui lyhyeen kun kysyivät, että haluanko ikuisen elämän paratisiisissa - en halunnut. Tämä yksi ja ainutkertainen riittää - ja lisäksi siellä ollaan kuulemma sukupuolettomia, joten ei saa edes pillua .. NO WAY. Ei sovi minulle semmoinen paratiisi.

Canardian

Joo noi on just noita huonoja puolia vanhoissa uskonnoissa. Sen takia pitää kaikkien kooperoida että saadaan yksi yhteinen uskonto aikaan.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Tiistai



Niin minustakin, uskontojen kehittyminen.
Juutalaisuudesta, Hammurabin laista nykykirkkoon. Katolinen kirkko poltti vielä keskiajalla ihmisiä noitina, kun oli ensin kiduttamalla saanut heidät tunnustamaan!  Saksassa heittivät joskus noidaksi epäillyn jokeen ja jos hukkui, oli Syytön  ::) .. vain saatanan riivaama pysyi pinnalla. Roviolla polttamalla sitten uimataitoisen sielu puhdistui. 

Islamin sharia-rikoslaki kyllä pitää kiinni vielä esihistoriallisista rangaistuksista. Vaikka on sanottava, että osittain shariassa on myös edistyksellisiä piirteitä, kun jo tuolloin naisille myönnettiin perintöoikeus ynnä muita etuja, joita sisaret länsimaissa saivat vasta toista tuhatta vuotta myöhemmin ..
Pulma on vain siinä, että muutoksia shariaan on vaikea tehdä, koska se on suurimmalta osalta perimätietoa, käytäntöä, joka oli voimassa 1400 vuotta sitten. Siksi edistyksellisissä muslimimaissa siitä onkin luovuttu rikoslain osalta.  Vain perintö-, huoltajuus-, avioero- yms. asioissa siihen vielä nojataan. Sitä varten on olemassa erikoiset raastuvat ja päätösten noudattaminen on vapaaehtoista. Mutta ken sinne menee asioitaan hoitamaan, tottelee varmaan myös sen päätöksiä.. ne pykälät ovat suoraan Koraanista.

Canardian

Katselin tossa jonkun aikaa sitten dokumentin kiinan muutoksista, ja siinä tuli esille että valtio olisi kyllä valmis muutoksiin vaikka heti, mutta he pelkäävät että vanhainnolliset kansalaiset saisivat siitä shokin. Sen takia muutokset tehdään varovasti ja pikkuhiljaan.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

karpalo

Sanontana "Taivaan Vallat" on myös monituhatvanhoillinen sanonta. Lienee joskus koettuna Negatiivisesti., kielteisenä päivittelemisenä.

Elikkä Taivaassa saattaa olla erilaisia valtakuntia erilaisille kuolleille., kaikki kuolleetkaan eivät kuulu samaan kastiin siellä Pietarin Portin sisällä., aitauksissa, tai pilttuissaan., vaan ovat tosiaan riitelemässä ja kähmimässä toistensa etuuksia.

Ja jos Taivaan valtakunnat sattuvat tappelemaan ja sotimaan keskenään., niin se heijastelee tänne maan päällekin ristiriitaisuuksina., joista maan päälliset sitten Huoahtavat. Että: "VOI TAIVAAN VALLAT", että pitikin taas!

Siis heidän ristiriitaisuutensa jatkuvat yhä siellä. Miksi se ihmisen sielu muuttuisikaan., ainaista kähinää ja eripuraa., saattavat muodostaa erilaisia puolueitakin., en tiedä, onko tutkittu., ei ole tainnut löytyä vielä määrärahoja siihen tutkimukseen.,, jostain pitäisi kyllä., ehkä "Kirkon Ulkopuolisen Maailman Apu" satsaisi.

Näillä nykyisillä Nettivehkeillä ei ole vielä päästy heidän sivuilleen., joten kaikki on ikäänkuin paksun usvan peitossa, mitä siellä touhutaan.

Tämmöisiä olemme vapaa-aikana pohtineet ystäväni Helgen kanssa kun olemme olleet pienissä pieruissa.


Aakku

Enpä ole asiaa liiemmälti pohtinut - on kuitenkin sivusto, jossa asiaa valoitetaan :

http://www.taivas.net/

Jostakin lähteestä luin, että siellä ollaan sukupuolettomia ... mitä siis ovat ne taivaan ilot ? Asiahan ei minulle kuulu, mutta kysyn vaan.

Ai joo - se taisikin olla yksi Jehovan todistaja, joka näin kertoi --> silti lehdissään on perheitä ... mies, vaimo ja lapsia - että mitenkä hommat hoidellaan ?

Eugen

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.03.10 - klo:10:16

Jostakin lähteestä luin, että siellä ollaan sukupuolettomia ... mitä siis ovat ne taivaan ilot ? Asiahan ei minulle kuulu, mutta kysyn vaan.

Ai joo - se taisikin olla yksi Jehovan todistaja, joka näin kertoi --> silti lehdissään on perheitä ... mies, vaimo ja lapsia - että mitenkä hommat hoidellaan ?

Niin, tämä on erittäin mielenkiintoista... jos taivaassa ollaan sukupuolettomina olentoina, oletko sinä oikeasti sinä, jos munat on pois kaltattu ja on tehty lobotomialeikkaus, jotta ajatus ei syntiisiin asioihin harhaile, kun vähäpukeinen uskonsisar poimii kedolta kukkasen (tai siis alaston, paratiisissakin oltiinhan nakuina).

Eräällä toisella foorumilla en saanut pätevää vastausta uskovaisilta siihen kysymykseen, että kuka huolehtii abortoiduista sikiöistä taivaassa? Jääkö homma enkelten kontolle, vai joutuuko esim maallisellataipaleella lastenosastolla työsekennellyt iänkaikkisiin hommiin, muiden taivaanasukkin  viettäessä vapaaherran/rouvanelämää.
"Aye, caramba!"

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.03.10 - klo:10:16


Jostakin lähteestä luin, että siellä ollaan sukupuolettomia ... mitä siis ovat ne taivaan ilot ? Asiahan ei minulle kuulu, mutta kysyn vaan.



Eiköhän se sullekin ala kirkastua ajan myötä kun vaimo kyselee, että onko se siellä.

Tiistai



Etsin sopivaa ketjua eräälle kysymykselle.  Toisella foorumilla klikkasin äsken vahingossa yksityisviestejä uusien viestien sijasta. Siellä oli viesti, jonka sain Aakun kuoleman jälkeen.

Lainaa...Antti voi siellä omassa maailmassaan oikein hyvin ja hän mitä luultavimmin toivoo, ettei hänen poismenoaan murehdittaisi sen kummemmin, sillä murehtiminen ja sureminen pidättää hänen henkensä lentoa eteenpäin. Joka tapauksessa minuakin tämä tieto järkyttää ja apeuttaa mielen...

Mitä mieltä olette siitä, mitä tapahtuu välittömästi kuoleman jälkeen? Voiko edesmennyt tavalla tai toisella antaa merkkejä paikalla olostaan.. tai jotain sen suuntaista?  Itselläni ei ole ollut mielikuvaa enkä ole koskaan ajatellut tuota tarkemmin. Tiedän kyllä itämaisilla uskonnoilla olevan uskomuksia hengen vaelluksesta yms.


Kysyn, koska minulla oli yksi tapahtuma tässä ja koko ajan sitä ennen ajattelin, että se  liittyi jotenkin edesmenneeseen modetoveri Aakkuun.

Mainittakoon, että kuvittelen itselläni olevan aika hyvä intuitio ja ainakin telepatiaa on perheenjäsenteni kanssa  .. todistettavasti  :)

rapevainaa

#29
.
Kyselet asioita joista kukaan ei tiedä yhtään mitään.  Vaikka Aakku kuoli, pitääkö asiaa lämmitellä joka viikko. Itse kullakin on kuollut omaisia ja ystäviä, mutta mutta.
Koeta nyt keksiä muuta pohdittavaa. Eihän  tuo miksikään tuosta muutu. Aakku on taivaassa ja lähettää sulle viestin jos haluaa.

Intiutio , - ei sekään ratkaise mitään.

Näissä elossa olevissa on ihan tarpeeksi murehtimista. Kuolleilla on asiat eräällä tavalla kunnossa tai päätöksessä.

Muistan kun äitini eli ja joku kuoli naapurissa, äiti oli sitä mieltä että hän on seuraava. Sitä menoa jatkuin 10 vuotta. Pelkkää paniikkia milloin mistäkin syystä.

.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä