Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Elämän historia

Aloittaja risto, 30.11.13 - klo:08:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: sniper - 12.09.14 - klo:12:35
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 12.09.14 - klo:12:23
"NS. Elämän tarkoitus on taivaallisen olon järjestäminen maapallolle jokaiselle...

Onko joku taho eri mieltä?" K.K.

No ei välttämättä tietenkään, mutta kerrothan minkälainen se sinun taivaallinen olosi on täällä maapallollamme?
Ajattelen vaan sitä, että eroaakohan se tästä mun tavallisesta maapallolla olemisestani.  ???

"Elää, tehdä työtä ja rakastaa..."

Yllä minun mottoni...

K.K.

PS. Tosin en enää oleellisesti tee työtä vaan puuhastelen sillä olen eläkkellä... Mukava puuhastella (kuin taivaassa).
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

#51
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 12.09.14 - klo:13:48

"Elää, tehdä työtä ja rakastaa..."


Tosin  puuhastelen sillä olen eläkkellä...

Kiva tietää.
.

karpalo

#52
 Sopiiko kysyä K.K., kun kerroit, että olet eläkkeellä, niin minkä ikäinen oletkaan ?

Eläköityminen on nääs sellaista, että peräseinä häämöttää edessä. 30 vuoden kuluttua sinua ei muista kuin aivan lähimmäiset, osa ei niistäkään jaksa mietiskellä vanhoja asioita ja ihmisiä, heillä kun on niin kiire omassa arkielämässään.

Seuraavan 30:n vuoden kuluttua sinua tuskin muistaa enää yhtään kukaan, ainoastaan ehkä Isä Taivainen.

Tässä lähistöllä asuu yksi eläkeläinen, jonka sukunimi on Taivainen. Pitäisikö kysyä häneltä, kun nyt on kuitenkin hyvän päivän tuttu, niin pitäisikö kysyä:

 - Onko sinulla myydä halpoja taivasosuuksia  ;)

Muisto Keijo Kullervo

"Kummasti se Maapallo vain riippuu taivaalla?"

Toisen teorian mukaan olemme koko ihmispopulaatio ulkoisen avaruuden sisällä...

Itse rohkenen väittää, että roikumme jonkun kumman painovoiman johdosta Aurinkoa kiertämässä ja Aurinko taas kiertää Linnunradan keskusta joka taas On osa Neitsyen Galaksijoukkoa (ja Piru vie, ne kaikki roikkuvat Maailmankaikkeudessa)....

Mutta mitä väliä...

Mehän olemme suorastaan Taivaassa kokonansa...

K.K.

PS. Yllä pelkkää avaruusfysiikkaa... Sielumme On siellä missä olemme sen halunneet elämämme aikana olevan...

"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Noin sekaisin olevia ei töissä voisi ollakaan.
päivä kerrallaan


sniper

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 12.09.14 - klo:13:48

"Elää, tehdä työtä ja rakastaa..."

Yllä minun mottoni...K.K.

No jumalauta sehän on sit ihan ku tää tavallinen maallinen olokin.

Lainaus käyttäjältä: K.K."Kummasti se Maapallo vain riippuu taivaalla?"

Mun mielestäni se viheltää menemää avaruuden puolella eikä riipu missään.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 12.09.14 - klo:14:55

Toisen teorian mukaan olemme koko ihmispopulaatio ulkoisen avaruuden sisällä...


Kolmannen teorian mukaan joidenkin ihmisten päässä, siis siellä sisällä on avaruutta ja hölskyviä keltaisia nesteitä.

Oi ja voi teorioita on joka lähtöön ja jää vielä asemallekin.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 12.09.14 - klo:14:55

Itse rohkenen väittää, että roikumme jonkun kumman painovoiman johdosta Aurinkoa kiertämässä ja Aurinko taas kiertää Linnunradan keskusta joka taas On osa Neitsyen Galaksijoukkoa (ja Piru vie, ne kaikki roikkuvat Maailmankaikkeudessa)....

Minä rohkenen väittää, että minulla on naru, siis nyöri jolla roikutan palloa, pallo menee alaspäin, koska kaasu on loppunut. Pallo oli vappupallo, josta Helium oli päässyt haihtumaan.

Vetypallojahan ei taideta enää käyttää, näin rohkenen väitellä.

Vetypalloja Galaksissa tapaa enää harvoin. Muutkin Andromedat ovat siirtyneet Helium pitoisiin Vappupalloihin.

Uteliaana........

Amanda

#58

Ihana tupa.
Klikkasin uutista, koska joskus lapsena, aika nuorena tein nätin himmelin, en ollut sitä koskaan missään nähnyt, muistaakseni oli lehdessä kuva. Olen tehnyt niitä vielä myöhemminkin joskus. Muualla Euroopassakin tuntematon kapistus..


Yli-Lauroselan museotupa on koristeltu perinteisesti jouluun.  Kuva: Risto Palomäki/Yle

Mitä nuo rinkilät katossa ovat, reikäleipiäkö??

Viime vuoden syyskuussa kävin siskon kanssa lähes indenttisessä tuvassa. Käsin kudotut verhot ja matot, iso hella, seinillä paljon ryijyjä, joita emäntä kuulemma yhä kutoo.
Talo on  mummulan (äitini) rajanaapuri. Vanhapoika isäntä enoni oli menehtynyt keväällä ja me olimme viemässä kanervakukkia haudalle. En ollut koskaan käynyt siellä ennen, en ainakaan muista, jos lapsena kävin. Sivukamarissa oli kirjoituspöytä ja seinällä vuosisadan alkupuolen valokuvia Helsingistä, koska talon isäntä oli ollut politiikassa mukana. Pres. Kalliohan oli Nivalasta. Ei odottaisi pikku kyläpahasessa (Maliskylällä) löytävän niin historiallista ilmapiiriä.. melkein hartaasti tutkin niitä kuvia ja nuuhkin historian havinaa..

Jo pihalla aavisti, mitä sisältä saattaa löytää, niin kauniisti hoidettu ja vielä syksyllä oli kukkivia kukkia. Varmaan jo 90 v emäntä oli pesemässä ruutuikkunoita pyöreähkössä erkkerissä.. oli aurinkoinen ilma ja lämmintäkin..  sanoi, että mielellään tekee jotain, koska mies oli äskettäin saanut halvauksen ja sairaalahoidossa. Me satuimme piipahtamaan sellaisena lepopäivänä, ettei ollut aikomusta lähteä tapaamaan. Maaseudulla ei vieläkään ilmoiteta visiiteistä, juttelimme aika pitkään, saimme kahvit ja jotain herkullista sen kera, joka oli kuulemma vieraita varten ollut jäässä!  Mutta jo unohtunut tarkalleen, mitä se oli.. jotain piirakkaa  8) Käski käydä välttämättä uudelleen.

Alkaa olla aika harvinaista sellainen verkkainen elämä.. ihmettelen, mitä talolle tapahtuu, kun jälkikasvu on pitkin Suomea omissa elämissään. Mutta kuulemma tykkäävät käydä. .. siitä pitäisi tehdä museo.


Suti

#59
Siellä katonrajassa ... reikäleipiä ovat.
Onko tullut koskaan mieleen että se leivän muoto, reiällinen, johtuu juuri tuosta säilytystavasta.

Tuo leipien säilytystapa on tyypillistä enempi Pohjanmaalla, esim. Savossa se taitaa olla aika harvinainen. Yli-Lauroselahan on Ilmajoella.
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä