Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 10 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Elämä on 'oppia' kehdosta hautaan, jopa sen ylikin.
Ei riitä, että ns. oppiminen päättyy päästötodistukseen.
Pitää olettaa, että oppiminen jatkuu läpi elämän.
Jos ns. insinööri tietää lähes kaiken päästötodistuksen saatuaan, on hyvää. Mutta jos tietää saman 55 vuotiaana on kalkkis.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

2014 kirjoitettuna...

"Kaikki tietävät, että Maa ja Aurinkokunta on osa Linnunrataa...

TS. roikumme lähes tyhjässä avaruudessa, osana Aurinkokuntaa Linnunrataa ja niin myös Galaksitkin Neitsyen Galaksiryhmineen johon Linnunratammekin kuuluu...

Maan pinnalta katsoen  yläpuolellamme on taivas, eikö totta...

Siis, olen taivaassa mistä maailmakaikkeuden eri pisteestä katsoen ja kun  avaruus On tähtitieteilijöiden mukaan ääretön, olemme kukin kohdallaan suhteellisesti katsoen maailmakaikkeuden keskipisteessä...

Kun siis elän tai kuolen, kuolemani jälkeenkin, taivaassa kaikkinensa...

K.K.

PS. Olisiko joku viisaampi valmis selittämään minulle, missä ajattelen väärin, jos siis ajattelen väärin?" 
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Muistakaa numero seitsemän? Kiitos...

https://www.youtube.com/watch?v=GL6DsC4cI20

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

#613
Minä ja Jumala olemme päättäneet, että...
1.
2.
3.
4.

Jokainen voi lisätä 'että' sanan jälkeen mieleisensä päätöksen?

Muisto Keijo Kullervo

PS. Itse en ole päättänyt mitään oleellista Jumalan kanssa, mutta tosiasia on, että monet ovat niin tehneet.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Satutin viime sunnuntaina punttisalissa olkapäätäni kun 25 kilon kiekko jäi vasemman käteni varaan ja jotain särkyi olkapäästäni.
Särkylääkettä ja lepoa (eilen kävin umahallissa mutta uin vain 300 metriä kun alkoi ihan pikkuisen tuntumaan olkapäässä. Tänään uusi yritys).

Muisto Keijo Kullervo
PS. Olkapääni ovat olleet akilleen kantapäitä koko eläkkeellä olo aikani. Jotain on niissä vialla - koko suvullani. Olisiko ns. tekovikaa?
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Muisto Keijo Kullervo

Minä olen suhteellisen terve 'kiireestä kantapäähän' ollut melkoisen kauan aikaa... Tulipa mieleeni äskeinen kun autonasentaja veljeni valitti alinomaa olkapäitään kun olivat niin kipeät (rauha hänen muistolleen). Taitaa olla niitä iän aiheuttamia vaivoja - taitaa parhaiten auttaa se kuuluisa hiekkahaude - ajastaan?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Herra, nyt sinä annat palvelijasi rauhassa lähteä, niin kuin olet luvannut. Minun silmäni ovat nähneet sinun pelastuksesi, jonka olet kaikille kansoille valmistanut: valon, joka koittaa pakanakansoille, kirkkauden, joka loistaa kansallesi Israelille."


Raamatun mukaan Simeon, vanha henkilö, eli mukamas 112 vuotiaaksi, siunasi Marian Joosefin ja Jeesus Lapsen temppelissä yllä kuvatuilla sanoilla?
Vaikka en ole kielitieteilijä jaoin mielessäni Sanan Simeon seuraavasti:

'Si/me/on' ja sain useita eri sana variaatioita tutkimiseni kohteeksi...
Toivon, että jotain järkevääkin tulee esiin mielikuviini...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Hyvin 'on kuullut' kun Simeon osasi siunata Marian, Joosefin ja Jeesus lapsen mallikkaasti.

Itse olen kiinnostunut siitä, että mitä ko. siunaus vaikutti tulevien sukupolvien mielteisiin.
Ja hyvin on vaikuttanut - varsinkin - kun Jeesus maan päällä ollessaan sai sanotuksi paljon Jumalalta tuntemaansa.
"Ääneti puhua elämä Jumala."

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Olen edennyt alla olevaan aikaisemmin:

https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/home/lopuksi

Siis ihmeitä on olemassa - oletan.
Oma sisällisesti tutkittu ja tulkittu kertomukseni on osa ihmeestämme.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Kuinka ollakaan, piispa Häkkinen Elimäen kirkossa saarnasi Simeonista ihan vähän aikaa sitten jonka satuin huomaamaan:
https://areena.yle.fi/1-4256402?autoplay=true

Simeon on historian tärkeä henkilö joka kertoi mitä Jumala halusi tuoda julki koko ihmiskunnalle.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"