Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

#1040
Tällaista valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisen mielipiteitä:
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006314358.html?fbclid=IwAR2pxAJGIvir85ZYvlY3tSJO8Qei__b5lCbUn5Fb-fSeNkqzDgyiz180CIE

Itse olen kirjoittanut tutkielmani noin 40 vuoden aikana pikkuhiljaa josta maininta linkissä jossa siteeraan 'mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät' tekstinä.
Linkki:
https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/home/osa-3

Jos Päivi Räsästä viedään valtakunnanoikeuteen ko. maininnan johdosta joka on minullakin referoituna ko. tekstissä, koen joutuneeni Päivi Räsäsen kanssa vainotuksi kristillisessä mielessä?

Aika näyttää miten ko. kohta etenee oikeusprosessin kohdalla järkevyyden rajoissa.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Koronakriisin johdosta Kaukaan kuntosali oli kiinni vajaat neljä kuukautta. Nyt olen käynyt siellä heinäkuun alusta  seitsemän kertaa jo ja alkaa kunto olla lähes entisenlainen. Vinkkinä Facebookista linkki alla:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10205398672619656&set=a.10200518827266572&__cft__
  • =AZXziLj6hlaM5HiZwHz2yuOjBZWESK55shY7cZT-xqVw0BKKPkmpbjQdt1mUG8mcJeld559Mw_lA0crsav59aY8-kfErCbzSw1vjPGXMjZG9UUWFixMVl0gvq9tlqfPPL16jWkdoYFtjipkuWocIVMMSdmsqvI3llTriSuui7MtFd6ICVq55tYwWbKuSY2wMn6o&__tn__=EH-y-R

    Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Juulianna

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 01.07.20 - klo:20:14

Lööppilehdessä tänään:

Italian poliisi kertoo takavarikoineensa yli miljardin euron arvosta Isisin valmistamaa amfetamiinia – maailman suurin takavarikko

Kylläpäs kelepaa Suomenkin flikkojen mennä auttamaan Isisiä ja vaikkapa jakelumyyntiä järjestelemään.

Pekka Haavisto kyllä hoitanee heidät takaisin kotiin, jos homma ei "skulaa"

Voi hyvätihmisetsentään. Jos oli epäselvää poppoota tämä isisporukka niin enää ei ole. Tätä laumaa Haavisto meille himoitsee. Vaan kun meillä on omat pilviveikot ennnestään. Haavisto näköjään on sitä mieltä ettei lisä pahaa tee
.
Niin kaunis on maa,,

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Juulianna - 25.07.20 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 01.07.20 - klo:20:14

Lööppilehdessä tänään:

Italian poliisi kertoo takavarikoineensa yli miljardin euron arvosta Isisin valmistamaa amfetamiinia – maailman suurin takavarikko

Kylläpäs kelepaa Suomenkin flikkojen mennä auttamaan Isisiä ja vaikkapa jakelumyyntiä järjestelemään.

Pekka Haavisto kyllä hoitanee heidät takaisin kotiin, jos homma ei "skulaa"

Voi hyvätihmisetsentään. Jos oli epäselvää poppoota tämä isisporukka niin enää ei ole. Tätä laumaa Haavisto meille himoitsee. Vaan kun meillä on omat pilviveikot ennnestään. Haavisto näköjään on sitä mieltä ettei lisä pahaa tee
.
Ihmettelen vain, että mihin ne suomalaiset pitäisi laittaa? Pitäisikö Haaviston palkata heille tappaja?

Muisto Keijo Kullervo

#1044
Lainaus käyttäjältä: Juulianna - 25.07.20 - klo:18:41
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 01.07.20 - klo:20:14

Lööppilehdessä tänään:

Italian poliisi kertoo takavarikoineensa yli miljardin euron arvosta Isisin valmistamaa amfetamiinia – maailman suurin takavarikko

Kylläpäs kelepaa Suomenkin flikkojen mennä auttamaan Isisiä ja vaikkapa jakelumyyntiä järjestelemään.

Pekka Haavisto kyllä hoitanee heidät takaisin kotiin, jos homma ei "skulaa"

Voi hyvätihmisetsentään. Jos oli epäselvää poppoota tämä isisporukka niin enää ei ole. Tätä laumaa Haavisto meille himoitsee. Vaan kun meillä on omat pilviveikot ennnestään. Haavisto näköjään on sitä mieltä ettei lisä pahaa tee
.

Jossakin Raamatussa on maininta:

"Ihmisen Poika tulee takaisin 'pilvessä'.
En nyt ehdi etsiä ko. paikkaa Raamatusta, mutta kun kerkeän, katson ko. paikan.

Internetissä voi ymmärtääkseni tallentaa 'pilvipalveluun'.

Mitähän ko. tarkoitetaan?

Uteliaana

Muisto Keijo Kullervo

PS. https://www.koivuniemi.com/raamattu/?kaannos=fi-38&viite=luu+21%3A27
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pilvilaskenta
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Esmerkix

No nyt on sitten valmistumassa selkeämpi uusi käännös Uudesta testamentista. Edellinen on vuodelta 1992. Alkuperäinen käännös on kreikan kielestä ja se ei ehkä ole oikein taipunut suomen kieleen. Myös suomen kieli on muuttunut noista ajoista, vaikka vuoden 1992 käännökseen olisikin jo voinut käyttää uudempaa suomen kielen sanastoa. Mielenkiintoista:

Aikaisempi     Nyt uusi
käännös ...    käännös

autuas ... onnellinen
herjata ... pilkata, puhua pahaa
Messias ... Kristus
opetuslapsi ... oppilas
pakanat ... vierasuskoiset
Vapahtaja ... Pelastaja
totisesti ... minä vakuutan teille

Nyt menee varmaan myös sanojen laskutapa uusiksi, oletan.


Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 26.07.20 - klo:14:05
No nyt on sitten valmistumassa selkeämpi uusi käännös Uudesta testamentista. Edellinen on vuodelta 1992. Alkuperäinen käännös on kreikan kielestä ja se ei ehkä ole oikein taipunut suomen kieleen. Myös suomen kieli on muuttunut noista ajoista, vaikka vuoden 1992 käännökseen olisikin jo voinut käyttää uudempaa suomen kielen sanastoa. Mielenkiintoista:

Aikaisempi     Nyt uusi
käännös ...    käännös

autuas ... onnellinen
herjata ... pilkata, puhua pahaa
Messias ... Kristus
opetuslapsi ... oppilas
pakanat ... vierasuskoiset
Vapahtaja ... Pelastaja
totisesti ... minä vakuutan teille

Nyt menee varmaan myös sanojen laskutapa uusiksi, oletan.

Kiitos viestistäsi...

Ainahan niitä Raamatun käännöksiä tullee - pitkin tulevaisuutta.

Itse kerroin ja opettelin 1992 Raamatun käännösten tekstejä lukutunnuksin, eiköhän joku tolkku tule siihen uuteen Raamatun oikeinkirjoituksenkin asuun. Itse asiassa sanoja uusitaan nykykielelle, mutta Raamatun tarinat pysyvät koossa hyvän 'ymmärryksen' liiman ansiosta.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Pahoin pelkään että Raamatun uusi käännös sotkee pahasti taajuussanaston. Mihin silloin voi enää uskoa.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 26.07.20 - klo:16:24

Itse kerroin ja opettelin 1992 Raamatun käännösten tekstejä lukutunnuksin, eiköhän joku tolkku tule siihen uuteen Raamatun oikeinkirjoituksenkin asuun. Itse asiassa sanoja uusitaan nykykielelle, mutta Raamatun tarinat pysyvät koossa hyvän 'ymmärryksen' liiman ansiosta.

Muisto Keijo Kullervo

Vuoden 1992 Raamatun käännöstä kutsutaan huijaukseksi. Luotettavin käännös on kuulemma vuoden 1776 käännös. Varmaan käännöstyö pitäisi tehdä alusta pitäen kreikankielisestä tekstistä - tai pitäisikö mennä jopa vielä taakse päin?

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 29.07.20 - klo:13:06
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 26.07.20 - klo:16:24

Itse kerroin ja opettelin 1992 Raamatun käännösten tekstejä lukutunnuksin, eiköhän joku tolkku tule siihen uuteen Raamatun oikeinkirjoituksenkin asuun. Itse asiassa sanoja uusitaan nykykielelle, mutta Raamatun tarinat pysyvät koossa hyvän 'ymmärryksen' liiman ansiosta.

Muisto Keijo Kullervo

Vuoden 1992 Raamatun käännöstä kutsutaan huijaukseksi. Luotettavin käännös on kuulemma vuoden 1776 käännös. Varmaan käännöstyö pitäisi tehdä alusta pitäen kreikankielisestä tekstistä - tai pitäisikö mennä jopa vielä taakse päin?

Mielipide tuokin - mielipidepalstalla?

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"