Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Juulin Ikioma

Aloittaja juuli, 13.08.12 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juuli Hukkaskukka 1

#1080



SILMU

Oli alkanut uusi elämä
pieni silmu.
Halusit minun iloitsevan siitä
uudesta elämästä.
Minä en iloinnut.
Minä itkin
koska Sinä et ollut vierelläni
näkemässä sitä.

Ehkä Sinä näet mitä minä en näe
- uuden elämän.


juuli
aino hukkanen

Juuli Hukkaskukka 1

#1081



TUMMAT

Ne oli samanlaiset
myrskypilvet, minun sieluni
kumpikin myrskysi.
Ei syytä ollut pilvlllä
se oli niiden luonto.

Minulla oli syy
syvä ja painava
oli poissa rakkaani.
Minä katselin valkeita kukkia
ne rannalla kukoisti.
Ne ei lohtua tuoneet
ne surua lisäsi.

Tahdoin ne polkea maahan
en iloa niiden kestänyt.
Niillä ei ollut oikeutta
näyttää iloisilta.

Minun sieluni itki
läpi kyynelten näin
päivänkakkarat hymyili.
Se ei oikein ollut.

Minä menin, poljin ne maahan.

Minun sieluni hymyili.


juuli2017
aino hukkanen

Juuli Hukkaskukka 1

#1082


Tässä sohvalla minä olen miljoonat kyyneleet vuodattanut. Vaikka ajattelen asiaa mitenpäin hyvänsä en sitä käsitä kun perusterve mies noin vaan lähtee..ihan ykskaks. On kestettävä vaan kun ei muukaan tässä auta. Kaipaus, ikävä on suurtakin suurempi. Ei unohdu yöllä ei päivällä.

juuli
aino hukkanen

Amanda

#1083
Huone muistuttaa kovast siskoni pikkuasuntoa. Ei ruusuja, mutta niin huolella kauniisti sisutettu, että melkein kateeksi kävi.. varsinkin järjestys, kun mulla tahtoo paristakin syystä olla paikat aina sekaisin. Lapset ajat sitten aikuisia ja voi laittaa itselleen kaiken nätisti..

Hänen miehensä kuoli yhtä yllättäen, oli marraskuu ja ensilumi pihassa. Mies kävi sitä lapioimassa ja heti sisälle tultuaan luhistui keittiön lattialle äännähtämättä.  Olen joskus lukenut, että äkkinäinen lämpötilan nousu sen saattaa aiheuttaa (kuin menisi saunaan turkki päällä).
Oli siinä siskolle kestämistä, kun miehensä oli alle 50 v. ja kolme lastaan vielä koululaisia, nuorin poika oli jotain 5 vuotias. Ensin kuoli isä yllättäen, aviomies tasan puoli vuotta myöhemmin, sitten tasan puoli vuotta myöhemmin lähti äiti heikon sydämensä takia.

"Miksi"-kysymys jää aina ilman vastausta.
Voimia kaikille omaistensa menettäneille. Muistot jäävät, ja jos ne ovat hyvät niin kaikki on hyvin. Me emme ole täällä ikiusesti.

Itseäni melkein pelottaa oma tai mieheni poismeno, ei itseni takia vaan koska nämä  lapset tässä ovat niin kiintyneitä meihin. Se olisi melkein yhtä paha asia kuin oman vanhemman menettäminen. Yhden vaarin he menettivät jo toissavuonna, 4 v. póika halusi rakentaa pitkät tikkaat, että voidaan hakea vaari takaisin  :-\


Muokkaus, typoja.

Juuli Hukkaskukka 1

   Kiitos Tiistai. Ilkein asia tässä on kun ei mitkään järkipuheet tehoa. Liukuu kuin vesi hanhen selästä. Se että meni niin salamana ei auta yhtään. Vaikka kuinka ajattelee että hyvä ettei aivokuolleena letkuihin...niin ei se vaan lohduta. Mennyt mikä mennyt eikä takaisin saa. Olen takaisin rukoillutkin vaikka tiedän sen ihan turhaksi. En kukaan osannut yhtään tätä odottaa.  Kun ei mistään sairastellut ja alkokin oli jo vuosia ollut poissa. Kaikilla se on edessä, ei sekään lohduta, surettaa vaan entistä enemmän kun tajuaa ajan lyhyyden. Ajattelee vaan että se ja sekin asia oisi voinut jäädä tekemättä tai sanomatta. Myöhäistä nyt. Onneksi niitä kaduttavia asoita on hyvin vähän. Jos olisi ollut vaikka riita päällä, mikä oli ehkä kerran vuodessa niin miten sitä tässä ilman sekoamista eläisi. Ei millään.

juuli
aino hukkanen


Juuli Hukkaskukka 1

#1085



KENNOT

Minun sieluni oli lävistänyt rautaseiväs,
musta, terävä, kylmä.
Koko ajan se hallitsi, pisti.
Päivisin se oli haalea, öisin jääkylmä.

Vähitellen se haurastui levyksi
sydämen verhosi.
Siihen uraantui  kennoja
jotka saivat hiljaiset värit,
sinisen, ruskean, keltaisen.
Punaista ei ollut
eikä sitä koskaan tulisi.

Osa oli tyhjiä.
Tyhjinä ne pysyisivät ajan loppuun asti.




juuli2017
aino hukkanen

Juuli Hukkaskukka 1

aino hukkanen

Amanda

#1087
Mitenkä Juuli jakselee?

Kohta on juhannus ja toivon mukaan tulee mukavat säät, hyvitykseksi karmeasta toukokuusta.

Itsellä on hirveä stressi päällä kahta asuntoa siivoten, kun ensi viikonloppuna tulee esikoisen perhe kolmen muksun kanssa merten takaa 5 viikoksi käymään ja 2 viikkoa myöhemmin myös kuopus vauvan kanssa, jota odotetaan jännityksellä. Viime keväänä oli pulloposki 1kk vanha keskonen (syntyi kuukauden etuajassa) ja nyt jo yritää kävellä kuin iso tyttö.

Oletettavasti heinäkuu menee näillä ehdoilla vaikka pitäähän tännekin silti kurkkia, vaikkei kummempaa asiaa olekaan..

Juuli Hukkaskukka 1

aino hukkanen

Juuli Hukkaskukka 1

aino hukkanen