Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kuntavaalit 2008

Aloittaja Aakku, 18.09.08 - klo:12:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

reedik

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.09.08 - klo:16:29
Lainaus käyttäjältä: reedik - 18.09.08 - klo:16:06
Äänestysvaihtoehdoista puuttuu vasemmistoliitto. Vai eikö heillä ole ehdokkaita tulevissa vaaleissa? Pienempiäkin puolueita on (Aakun?) laartimassa äänestyksessä mukana. Eipä silti, tästä minun postauksestani ei välttämättä voi päätellä, mitä puoluetta äänestäisin vai äänestäisinkö mitään.

No voi kerpele - niin vaan jäi, mutta nyt asia on korjattu, että pääset äänestämään sitä :)

Mitenkäs minä vanha radikaali nyt olin noin anteeksiantamattoman [anteeksi toverit Marx ja Lenin] huolimatoin.

Kiitos, mietin vielä tovin ja odotan, että joku muukin äänestäisi, etten jäisi ihan yksin.

rapevainaa

.
Äänestyson vilkasta.  50% äänistä on mennyt demareille.
Sosiaaliset siipiveikot ovatkin siis Outomaan enemmistönä.

Neljäsosa haluaa pois, muttei tiedä minne.

Neljäsosa tietää minne, muttei tiedä miksi.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Rape - 18.09.08 - klo:17:34Neljäsosa tietää minne, muttei tiedä miksi.

Ryhmällä, jolle olen ääneni antava [nk. "Myö-liike"], on jalat tukevasti maassa ja ovat olemassaolonsa aikana saaneet monta haihatteluvisiota kaadettua - ts. säästettyä kaupungin rahoja :) Osaavat erottaa näennäistärkeät ja oikeasti tärkeät asiat toisistaan.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rape - 18.09.08 - klo:17:34
.
Äänestyson vilkasta.  50% äänistä on mennyt demareille.
Sosiaaliset siipiveikot ovatkin siis Outomaan enemmistönä.

Neljäsosa haluaa pois, muttei tiedä minne.

Neljäsosa tietää minne, muttei tiedä miksi.


Tilastomatematiikan hyvin hallitsevana ymmärrät, Rape, että neljä annettua ääntä ei riitä minkäänlaisten johtopäätösten tekemiseen.

Etenkään ei sanoa toistaiseksi, ketkä tai millaiset ovat meidän keskuudessamme enemmistönä.

Eihän esimerkiksi meistä kumpikaan ole vielä antanut ääntään. Tilanne kääntyy heti, kun me tulemme mukaan.
.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 18.09.08 - klo:19:32

Tilastomatematiikan hyvin hallitsevana ymmärrät, Rape, että ....

Äänestysvilkkaus on toistaiseksi 4,7%.
Yksikin äänestäjä lisää ja äänestys nousee 25% mutta äänestysvilkkaus vain 0,01 yksikköä.


Lainaaneljä annettua ääntä ei riitä minkäänlaisten johtopäätösten tekemiseen.

Päätin siis vetää henskelit vaaliselotukselleni?


LainaaTilanne kääntyy heti, kun me tulemme mukaan.

Se on varma se.
.


dianora

Minä äänestän, jos löydän sopivan ehdokkaan. Uudella paikkakunnalla se on hieman hankalampaa, kun ei tunne yhtään ehdokasta. Puolue minulla on selvillä, joten nyt vain vaalitilaisuuksia kiertämään. Meniskö se niin, että sille ääni, kellä parhaat tarjoilut. Perinteisesti vaalijuhlissa syödään kahvia+pulla tai hernesoppa tai grillimakkaraa. Toivottavasti joku ehdokas/puolue yllättää ja löydän henkilön, jolle kallisarvoisen ääneni annan.

Iltapäivälehden sivuilla kyseltiin, että hyväksyttekö julkkisehdokkaat... Mitäs mieltä Outomaassa ollaan heistä? Täällä on ehdolla ainakin yksi radiotoimittaja (en pidä hänestä edes äänenä, ei siis saa minun ääntäni  ;) )
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

rapevainaa

.
Pyydä ehdokkaita näyttämään CV vai mikä se nyt oli.

CV:n tulee sisältää ainakin seuraavat asiat:


henkilötiedot

osaaminen

harrastukset ja kiinnostukset

työkokemus

koulutus

luonne jne.

.

dianora

Hyvä vinkki - eihän sitä voi ottaa itselleen edustajaa tuosta vain, arvalla - eihän sikaakaan osteta säkissä. Mutta oikeesti on hakalaa etsiä itselleen sopivaa ehdokasta, kun ei tiedä kenestäkään yhtikäs mitään. Auttaisiko tässä vaalikone  ::)

http://www.vaalikone.fi/kunta2008/index.jsp

Avataan vasta 011008, mutta blogiaplvelu auttanee sen jälkeen, kun on löytänyt muutaman nimen  ;)

http://blogit.uusisuomi.fi/?gclid=CNKW1veV55UCFQhNtAodlWACYA
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Aakku

Lainaus käyttäjältä: dianora - 19.09.08 - klo:08:57
Hyvä vinkki - eihän sitä voi ottaa itselleen edustajaa tuosta vain, arvalla - eihän sikaakaan osteta säkissä. Mutta oikeesti on hakalaa etsiä itselleen sopivaa ehdokasta, kun ei tiedä kenestäkään yhtikäs mitään. Auttaisiko tässä vaalikone  ::)

http://www.vaalikone.fi/kunta2008/index.jsp

Maikkarilla on vaalikone toiminnassa :

http://www.mtv3.fi/vaalikone/

Selkeät visuaaliset ohjeet ja helppokäyttöinen. Miksiköhän muuten nykyisin ohjeiden pitää olla aina mahdollisimman visuaalisia - ovatko ihmiset noin keskimäärin taantuneet luetun ymmärtämisessä  ???

reedik

Lainaus käyttäjältä: dianora - 19.09.08 - klo:07:08


Iltapäivälehden sivuilla kyseltiin, että hyväksyttekö julkkisehdokkaat... Mitäs mieltä Outomaassa ollaan heistä? Täällä on ehdolla ainakin yksi radiotoimittaja (en pidä hänestä edes äänenä, ei siis saa minun ääntäni  ;) )

Minulle on periaatteessa yhdentekevää, onko ehdokas julkisuuden henkilö vai ei. Tunnettuus antaa huomattavan lisäpotkun valituksi tulemiselle. Äänestän henkilöä piittaamatta tuon taivaallista siitä, kuinka tunnettu ehdokas on. Hänen mielipiteensä, vakuuttavuutensa ja kykynsä viedä ajamiaan asioita eteenpäin merkitsevät eniten.
Tunnen tapauksen, joka eteni aikanaan ministeriksi saakka pelkästään sen vuoksi, että hän on tunnettu ja kaunis, mutta hänellä ei ollut mitään muita edellytyksiä hoitaa ministerille asetettuja tehtäviä. Tiedän myös toisen tapauksen, joka nousi eduskuntaan ja sittemmin hallitukseen siksi, että Suomen kansa tunsi hänet muista ansioista hyvin. Hän hoiti ministerin postinsa siinä, missä keskivertoministeri ikään.
Kuitenkin minulla on sormituntuma, että suurin osa julkkiksista, jotka pyrkivät eduskuntaan tai kunnan päättäviin elimiin, haluavat joko olla edelleen julkisuuden valokeilassa, hamuta valtaa tai pysyä tukevammin leivän syrjässä kiinni. Intuitiivinen kuiskaaja supattaa minulle myös, että julkkiksia äänestävät useammin henkilöt, jotka eivät tiedä, miksi ja ketä tulisi äänestää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä