Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kuntavaalit 2008

Aloittaja Aakku, 18.09.08 - klo:12:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Eugen

Eilen olin meidän kylän kauppakeskuksessa, jossa oli Miesten Ilta, eli miehille suunnattu markkinointitapahtuma, siellä sai ruokaa ja juomaa... nam! No, oli siellä tietty myös kunnallisvaaliehdokaskin. RKPn ehdokas tuli juttusille... Vähän pölähtäneen näköinen kaveri, tukka sojottaen sinne tänne, kuin päiväiunilta juuri herännyt virkamies. Ensimmäiseksi sanoin, "Hetkinen etkös sinä ole se tyyppi, joka hetki sitten pudotti viinilasin? Kuinka luulet, että kuntalainen voi luottaa kunnan asiaissa mieheen, jolla ei drinkki pysy käsissä?" Kaveri sopersi ja väitti, että lasi ei ollut hänen vaan henkilön, jota hän oli juuri silloin kättelemässä... "Jaahas, ÄrKooPee, ettekös te Kokoomuksen kanssa myyneet se Espoon Sähkön, mitä aiotte myydä seuraavaksi?" Kaveri vakuutteli, että myynnin takana oli Kokoomus, ei RKP. Sitten veljeni kanssa paheksuimme ruotsinkielisten yli suurta viipaletta palveluissa, esimerkkinä mainitsin keskellä syvintä 90-luvun alun lamaa rakennetun ruotsinkielisen ala-asteen...  Kaveri väitti, että ruotsinkielisten koulutilanne on päin vastoin heikko, heiltäkin Latokaskesta (omakotitaloalue) on lapsilla  pitkä matka kouluun... niin kai mutta omakotitalossa asuu onnellinen perhe. Seuraavaksi kaveri alkoi puhua, että on tavallisen kuntalaisen asialla ja ja antoi samalla käynti kortin joita hänellä tunutui olevan useampi erilainen...Selitti, että hänellä on parikin firmaa... Sanoin, "Eihän tässä kortissa ole kuin ruotsia, kunka tavallinen ihminen saa tästä mitään tolkkua?" Heppu vakuutti olevansa kaksikielinen... Seuraavana silmäni naulautuivat nimeen.... Von Knorring... "Fon, vai tavallisen kansan asialla joopa joo!" Kaveri vakuutteli hänen sukunsa on ollut alunperin suomenkielinen ja esi isä oli antanut hevosen kuninkaalle... Sanoin, että "Tuohan on Komisario Palmusta!" (Kaasua, Komisario Palmu - elokuvassahan Pentti Siimeksen roolihahmo on aatelinen, jonka esi-isä oli antanut hevosen kuninkaalle) Vielä naamankaan värähtämättä sanoin, "Vai Knorring.... ovat ne pussikeitot teidän business?" Kaveri kiisti olevansa millään tavoin osallinen Knorrin pussikeitto busineksessa... No, toivottelin kaverille menestystä vaalitaistoon....  ;D
"Aye, caramba!"

Amanda

LainaaEnsimmäiseksi sanoin, "Hetkinen etkös sinä ole se tyyppi, joka hetki sitten pudotti viinilasin? Kuinka luulet, että kuntalainen voi luottaa kunnan asiaissa mieheen, jolla ei drinkki pysy käsissä?
;D   
Mustaa huumoria von Feinstem  8)  Olisimmepa olleet paikan päällä..

Minä en tiedä äänestänkö, en tunne ketään ehdokkaista.. katsellaan, ehkä tuo vaalikone auttaa.


dianora

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 19.09.08 - klo:22:49

Maikkarilla on vaalikone toiminnassa :

http://www.mtv3.fi/vaalikone/

Selkeät visuaaliset ohjeet ja helppokäyttöinen. Miksiköhän muuten nykyisin ohjeiden pitää olla aina mahdollisimman visuaalisia - ovatko ihmiset noin keskimäärin taantuneet luetun ymmärtämisessä  ???

Eikö se olekin niin, että luetun ymmärtämisen kyky ja taito on laskenut Suomessa. Ennen naurettiin, kun ruotsalaiset kertoivat, että siellä iso joukko peruskoulun päättäneistä ei ymmärtänyt mitä luki - sama tilanne taitaa olla Suomessakin, luulen. Kerran sain makeat naurut, kun kuuntelin pari tyypin jutustelua ravintolassa - ruokalistaa katsellessaan, toinen toivoi tekstin rinnalle kuvia  :D Ihan vakavissaan puhuivat, eikä kyseessä ollut mikään hieno ja vaikea selkoinen menu. Mutta asiaan - en pitänyt tuosta Maikkarin koneesta. Tänään pitäisi tulla YLEn kone....

MTV3:n kone antoi mulle tällaisen ehdokkaan

32-vuotias Uudenmaan vihreiden toiminnanjohtaja Keravalta.
Ympäristöasiat sekä perheiden hyvinvointi ovat lähellä sydäntäni. Vaaleihin lähden lähiluonto - teemalla.
Olen työskennellyt vuosia ympäristöpolitiikan, luonnomukaisen maa- ja elintarviketalouden sekä viestinnän opetuksen kehityksen parissa. Uskon, että monipuoliselle asiantuntemukselleni olisi käyttöä myös kuntapäätöksenteossa.
Tarkemmin pääset tutustumaan klikkaamalla vaalisivuilleni.
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

dianora

Näin siinä sitten kävi  ::)

Nuorten houkuttelu ehdolle ei onnistunut
Helsinki
Julkaistu: 30.09. klo: 11:03
Päivitetty: 30.09. klo: 11:18

Puolueet eivät onnistuneet houkuttelemaan nuoria kuntavaaliehdokkaikseen aiempaa enempää. Ehdokkaiden keski-ikä nousi vuodella 48 vuoteen, käy ilmi Tilastokeskuksen selvityksestä.

Ehdokkaista on alle 30-vuotiaita 10,7 prosenttia eli hivenen vähemmän kuin vuoden 2004 kuntavaaleissa. Yli 55-vuotiaiden ehdokkaiden määrä kasvoi.

Useat puolueet kertoivat ennakkoon panostavansa ehdokashaussa muun muassa nuoriin.

Yli 55-vuotiaiden ehdokkaiden määrä kasvoi
. Heitä on nyt ehdolla tuhat enemmän kuin edellisvaaleissa.
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

dianora

Nyt on YLEn kone avattu ja minä ehdin jo etsimään itselleni ehdokasta. Tämä kone oli enemmän minun mieleeni, sillä kysymykset olivat sellaisia, että koskivat vain tätä minun uutta kotikuntaani, ei mitääm ympäripyöreitä juttuja.

Vihreää ehdokasta nytkin tarjorttiin - tämän näköistä  ;)


Sari, Pesu

Puolue
    Vihreä liitto
Koulutus/oppiarvo
    ammattikorkeakoulu
Ammatti
    psykiatrinen sairaanhoitaja
Ikä
    42



Toinen vaihtoehto löytyy demarileiristä


213 Savolainen, Kim

Puolue
    Suomen Sosialidemokraattinen Puolue
Koulutus/oppiarvo
    kauppakoulu
Ammatti
    logistiikkatyöntekijä
Ikä
    37



Ei ollut kuvaa  :(

Enpä taida olla vielä valmis uurnille!!!


Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Eugen

Testit on vähän vitsejä... tein tuon MTV3n testin kaksi kertaa... ensin aikalailla kyllä ei tyyliin piittaamatta painotuksista, sitten painotuksilla... voittaja vaihtui... katselin myös ehdokkaiden vastauksia, ja saattoi olla paljonkin samaa, sitten oli teatteri/ooppera kävijä, minä en oli kaukana kärjiltä.... Opperassa juokseminen on tunnetusti a ja o kunnallisvaaleissa. Ei ihme, että ihmiset on vaikeuksissa löytää ehdokasta, kun painopiste on ilmapalloissa ja karnevaaleissa.
"Aye, caramba!"

dianora

Ilmapallot näyttävät olevan kaiken a ja o. Viime lauantaina täällä oli samalla aukiolla vihreät, demarit, kokoomus ja keskusta. Ainakin keskustalla ja kokoomuksella oli paljooooooon palloja  :D Keskusta ja vihreät voittavat täällä, jos sen päivän otannalla (väen määrä) tulos saataisiin. Heillä oli paljon kuulijoita - mutta taisi siinä keskustan hyvät pullatkin näytellä omaa osaansa.En nähnyt vihreiden tarjoilua...
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Eugen

Kävin tekasemassa HSn vaalikonheen ja shokki oli melkonen, olen kokkoomuslainen!


Sija         Ehdokasnumero ja nimi    Puolue    Pisteet

1       363 Koskinen Jussi    Kokoomus    302
2       404 Pohjanmaa Kati    Kokoomus    294
3       398 Pankasalo Anja    Kokoomus    290
4       342 Hietanen Ira    Kokoomus    289
5       366 Kuismin Kim    Kokoomus    273
6       306 Kirjonen Sami    Perussuomalaiset    272
7       210 Hopsu Jussi    Keskusta    268
8       430 Järvenpää Pertti    Kristillisdemokraatit    266
9       276 Luostarinen Marko    Perussuomalaiset    262
10       603 Sistonen Markku    Sdp    256

3 epäsopivinta ehdokasta
344       65 Niska-Virta Johannes    Vihreät    -340
345       189 Manner Hannele    Skp    -387
346       562 Leivonen Heikki    Sdp    -411

Tuo Koskinen oli kärjillä myös MTV3 vaalikoneessa, joten ei se voi ihan puupää olla... äänestänen kuitenkin erästä ystävääni...
"Aye, caramba!"

Eugen

Taisi käydä niin tuossa testissä, että jouduin kokkoomuslaisten kyytiin, kun vastustin tietulleja, vaikka itse en autoile, mutta epäilin, että tällaisilla tietulleilla on tapana kuitenkin tulla myös bussilipun hintoihin ala koska autoilu maksaa tuon verran on kohtuullista että... Vastustin myös automaatista päivähoitopaikkaa perheille, joissa toinen vanhempi on työttömänä... rahan kaato kaivoon ei ole lähellä sydäntäni....
"Aye, caramba!"

dianora

HS:n kone antoi minulle tämän ehdokkaan



46 Forstén Eero
Kerava
Vihreät
sellonsoitonopettaja
Ikä: 49 v



Löydänköhän vielä jonkun koneen ja uuden ehdokkaan - alkaa mennä vaikeaksi  ;D
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä