Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Maailmalla tapahtuu

Aloittaja Aakku, 26.10.07 - klo:12:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiistai

#10
Lainaus käyttäjältä: seNondii, arvasinhan tuon!

Sulla on sinne bannit!   :lol:

En ollutkaan, vissiin vain jäähyillä, mutta kun en ole sinne kirjoittanutkaan.. ennalta ehkäisevästi(kö)  :shock:  :?


S

Kyllä se vaan niin on niin, ettei Tietäjän päätä niin vain käännetä, eikä mieltä muuteta. Olen kuullut tuosta  Mozillan Tuliketusta kaikenlaisten suitsutusten vastapainoksi jopa vastakkaistakin kokemuspohjaista informaatiota, joka ei ole ollut aina kovinkaan mairittelevaa tai imartelevaakaan.

Ohjelmaversiot ovat päivitystenkin jälkeen välillä epävarmoja, selain ei toimi kunnolla ja lisäksi ne kaatuilevat ja hidastelevat. Sivujen lataaminen ja käynnistyminen tökkii, yhteissopivuusongelmiakin on esiintynyt ja selaimesta on tullut riesa koko koneelle. Sen poistamisessa ja uudelleenlataamisessakin on ollut hämäryyksiä, joita edes asetuskorjaukset eivät ole auttaneet. Tosin mikä tahansa selain voi jökkiä, jos omalla koneella on joitain kämmejä yms. sälää jotka sekoittavat pasmat. Koneetkin ovat kaikki yksilöitä omine  ohjelmineen.

Taidan kuitenkin jättää moiset tyhmänrohkeat ja riskialttiit kokeilut ja latailut sikseen, niistä on vain ikävän karvaita kokemuksia takavuosilta. Ihan sama jos joku tarjoaisi minulle Linuxia, en vaihtaisi omaa käyttöjärjestelmää siihenkään. Kun oma kone pelittää, niin turha on hairahtua sivupoluille, vaikka kuulisi millaisia taivaallisia ylistyksiä jostakin järjestelmästä. Olen kyllä ottanut asioista selvää, olenhan kuitenkin Tietäjä, joka yleensä tietää mitä tekee!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "S"Kyllä se vaan niin on niin, ettei Tietäjän päätä niin vain käännetä, eikä mieltä muuteta. Olen kuullut tuosta  Mozillan Tuliketusta kaikenlaisten suitsutusten vastapainoksi jopa vastakkaistakin kokemuspohjaista informaatiota, joka ei ole ollut aina kovinkaan mairittelevaa tai imartelevaakaan.

Henkilökohtaiset kokemukset jo Windows-ajaltani ovat Tuliketulle myönteiset :) - en silloinkaan käyttänyt koko IE-selainta, vaan FF:a ja Operaa ... Netscapekin oli jonkinaikaa koneessa.

LainaaOhjelmaversiot ovat päivitystenkin jälkeen välillä epävarmoja, selain ei toimi kunnolla ja lisäksi ne kaatuilevat ja hidastelevat. Sivujen lataaminen ja käynnistyminen tökkii, yhteissopivuusongelmiakin on esiintynyt ja selaimesta on tullut riesa koko koneelle. Sen poistamisessa ja uudelleenlataamisessakin on ollut hämäryyksiä, joita edes asetuskorjaukset eivät ole auttaneet. Tosin mikä tahansa selain voi jökkiä, jos omalla koneella on joitain kämmejä yms. sälää jotka sekoittavat pasmat. Koneetkin ovat kaikki yksilöitä omine  ohjelmineen.

Jos imuroit XP:lle Firefoxin XP-version, se myös toimii siinä ongelmitta. Asetusten muuttaminen käy kätevämmin kuin IE:ssä ja toiminta on samankaltainen noin käyttäjän vinkkelistä - Opera on erilaisempi, vaikka tällähetkellä kai selainten ykkönen niin toiminnan kuin turvallisuudenkin suhteen.

LainaaTaidan kuitenkin jättää moiset tyhmänrohkeat ja riskialttiit kokeilut ja latailut sikseen, niistä on vain ikävän karvaita kokemuksia takavuosilta. Ihan sama jos joku tarjoaisi minulle Linuxia, en vaihtaisi omaa käyttöjärjestelmää siihenkään. Kun oma kone pelittää, niin turha on hairahtua sivupoluille, vaikka kuulisi millaisia taivaallisia ylistyksiä jostakin järjestelmästä. Olen kyllä ottanut asioista selvää, olenhan kuitenkin Tietäjä, joka yleensä tietää mitä tekee!

:lol: Ei tässä mitään tyhmänrohkeaa ole - päätinpähän vain reilut kaksi ja puoli vuotta sitten luopua Windowsista ja siirtyä Linukkaan ... aluksi oli molemmat, mutta sitten sai XP huutia :D . Niin ja jos asennuksissa tulee virheitä, voi aina uudelleenasentaa - itse en ole edes laskenut montako Windowsin uudelleenasennusta olen tehnyt - tärkeät ja "tärkeät" tiedostot kannattaa pitää kakkoslevyllä varmuuskopioina - jollain sivustolla käytettiin Windowsin yhteydessä käsitettä puoliintumisaika [half life], jonka jälkeen käyttis kulkee kohti tilttiä, missä auttaa vain se format C: ja koko jutun uudelleenasennus... Sinusta tulee vielä enemmän tietäjä kun kokeilet ja tutustut uusiin juttuihin :P

S

Kuten jo totesinkin, en halua ottaa näiden ohjelmistojen kanssa minkäänlaisia riskejä suuntaan tai toiseenkaan. Miksi vaihtaa toimivaa systeemiä toiseen, jos se toinen tuntuu itsestä epävarmalta valinnalta. Toisaalta makuasia on mitä kukin pitää toimivana ja hyvänä järjestelmänä. Käyttökokemuksetkin ja oman koneen toimintaedellytykset ratkaisevat paljon mihin selaimeen mieltyy. Olen kyllä nähnyt tutuillani Tuliketunkin toimissaan, eikä se välttämättä huono selain ole, mutta itseäni se ei oikein vakuuttanut. IE on mielestäni selkeä ja käytökelpoinen selain, ainakin omaa käyttöäni ajatellen.

En yleensäkään tee mitään ylimääräisiä temppuja ja kikkoja koneelleni, enkä muutenkaan tuunaile sen kanssa turhia. Riittää kun systeemi palvelee sellaisenaan, ei ole kivaa buuttailla tai palautella konetta ja järjestelmää uudelleenasennuksen jälkeen toimintakuntoon, kun jokin ohjelma tai systeemi ei jostain syystä toimikaan. Sen verran ole näihin 'uusiin juttuihin' toki tutustunut että tiedän missä suurin piirtein mennään. En pyri sen enempää olemaan tietokonenero tai mikään muukaan nörtti, vaikka en tosin ole täysin ummikkokaan tekniikan suhteen.

Mutta suhteellista vääntöähän ja kevyttä ajankuluahan tälläinen vertailu eri selainten ja käyttöjärjestelmien kesken on. Itse en kuitenkaan paljoa perusta kilpavarustelusta, tai muistakaan turhista lisäarvoista. Olen pelkistetyn ja yksinkertaisuuden puolestapuhuja ja luotan siihen mikä on toimivaa, niin sen olkoon siitäkin eteenpäin, vaikka kaikkihan voi pettää alta ja kaatua jos sen pään ottaa. Mikään kun ei ole varmaa, niinkuin on usein epävarmaakin, kun puhutaan tietokonemaailmasta ja sen ailahtelevista bittiavaruuden binäärijärjestelmistä.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä