Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Mac kokoelma

Aloittaja Aakku, 20.10.07 - klo:20:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

ville

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Sherwoodin metsään ? ...

Ei kun Browns Woodin metsään. Mukava oli hölkötellä siellä. Kolme tuntia vierähti, tosin en juossut koko aikaa. Liikkeellä oli paljon varsinkin hevostelijoita, aurinkoinen syyspäivä kun oli. Aivan sysimetsässä näitä ei tietty näkynyt.

vinouma

Pitää vähän hehkuttaa macin helppoutta: Wintoosan kanssa olen ollut tekemisissä yli kymmenen vuotta, Linuxin kanssa pari vuotta, näitä kumpaakaan systeemiä en ikinä oppinut käyttämään. Maccia opin käyttämään parissa illassa. Helppoudesta ja turvallisuudesta olen valmis maksamaan.

/V
En tarvitse kelloa, minulla on aikaa.

Eugen

Mielestäni Macissa kulminoituu kaikki se protektionismi, mistä Microsoftia aina syyllistetään ja kuluttajia pelotellaan.... olet mäkkimies, syöt mäkkiä, pukeudut mäkkiin, paskannat mäkkiä ja mikä parasta pyyhit ahterisi mäkkiin.... jos mac olisi microsoftin tavoin määräävässä markkinaasemassa, ei meillä olisi mitään tietokonekomponenttia tai lisälaitetta, missä ei olisi puoliksi syödyn omenan kuvaa...  :?
"Aye, caramba!"

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Eugen"Mielestäni Macissa kulminoituu kaikki se protektionismi, mistä Microsoftia aina syyllistetään ja kuluttajia pelotellaan.... olet mäkkimies, syöt mäkkiä, pukeudut mäkkiin, paskannat mäkkiä ja mikä parasta pyyhit ahterisi mäkkiin.... jos mac olisi microsoftin tavoin määräävässä markkinaasemassa, ei meillä olisi mitään tietokonekomponenttia tai lisälaitetta, missä ei olisi puoliksi syödyn omenan kuvaa...  :?

Jeps Eugen, siihen vissiin perustuu myös jalkapallojoukkueiden faniylpeys, tietyn seuran merkkejä ja värejä pidetään miellyttävinä; jos joku on hyvä niin se vain on hyvä. Vai mitä?

No onhan siinä markkinoinnillakin osuutensa, tietty, myönnän.

Indigo

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Eugen"Mielestäni Macissa kulminoituu kaikki se protektionismi, mistä Microsoftia aina syyllistetään ja kuluttajia pelotellaan.... olet mäkkimies, syöt mäkkiä, pukeudut mäkkiin, paskannat mäkkiä ja mikä parasta pyyhit ahterisi mäkkiin.... jos mac olisi microsoftin tavoin määräävässä markkinaasemassa, ei meillä olisi mitään tietokonekomponenttia tai lisälaitetta, missä ei olisi puoliksi syödyn omenan kuvaa...  :?

On Mac:ssa selvää protektionismia - ohjelmistot ovat suljettuja kuten Microsoftillakin ja tänään lueskelin Hopeinen omena-foorumia ja tuli sellainen kuva, etteivät avoimen puolen ohjelmistot oikein tahdo toimia siinä ympäristössä. Eivät, vaikka käskykanta on sama kuin Linuxissa - ymmärsin, että BIOS on eritavoin rakennettu kuin PC-koneissa ja siksi mm. Linux-distroista on erikseen Mac-versio. Homma onnistunee vain ns. pitkän kaavan mukaan - pitää imuroida lähdekoodi ja kääntää se siinä koneessa, minne sitä haluaa asentaa. Pääasiassa koodaus tehdään C++:lla ja sitten tulee se versiohommakin vielä lisäropleemana.

Tässä olisi Applella pahuksen hyvä sauma iskeä - avoimmuuspolitiikka ja lähdekoodit kaikkien ulottuville ... Microsoft sitä ei markkinajohtajana varmaankaan tule tekemään ja sitäkautta Mac OS X integroituisi pikkuhiljaa lähemmäs Linuxia - hyvin jos kävisi, olisi tilanne, jossa avoimen puolen softat pelittäisivät samallatavoin kaikissa Unix-johdannaisissa [siis Mac OS X on Unix-sukua] ja käyttäjät tästä ennenkaikkea hyötyisivät kustannusten laskiessa.

Tässä, kuten työkoneessanikin on täsmälleen yksi maksullinen ohjelmisto, Matlab - kaikki muu on GNU-lisensioitua avointa ... siis ilmaista. Jaa, no ... Opera Ja Adobe reader eivät ole avoimia, mutta ne saa pakettivaraston kautta ilmaiseksi, joskaan ei lähdekoodia.

Tuollaista monialafirmaa en ole vielä nähnyt ... kävin tsekkaamassa molemmat vessat - asun rinnerivitalossa, jossa on kaksi kerrosta - molemmissa pytyissä luki "Arabia" :D joka ei ole tietotekniikkafirma, ainakaan vielä. voisihan siihen posliini-istuimeen laittaa Ubuntu-tarran ... niitä tuli tilaamieni [10 kpl.] asennusrommpujen kanssa. Romppuja olen jaellut työtovereilleni ja yhden annoin erään hyvän ystäväni pojalle.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo".....
Minulla on kotona vain tämä vanha mäkki, joutaisi vissiin romukoppaan... mutta voihan tällä netissä käydä.

Indigo

Huom. Indiaani - varo ettet ainakaan tuuppaa siihen kotikoneeseen uusinta OS X:ä - nääs :

Vanhat ohjelmat eivät enää toimi
Leopardi potkaisee Classicin pellolle


Applen odotettu uusi käyttöjärjestelmäversio, Mac OS X 10.5 Leopard on viimein tullut saataville. Lukuisten uudistusten lisäksi jotain myös menetetään: vanhojen Mac-ohjelmien ajamiseen tarkoitettua Classic-ympäristöä ei uudessa käyttöjärjestelmässä enää ole.

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=31766&tyyppi=1

Vanhoja Mac OS 9 -ohjelmia on voinut tähän saakka käyttää Powerpc-prosessorilla varustetuissa Maceissa, mutta Leopardin asentamisen jälkeen näissäkin toimivat vain Mac OS X -ohjelmat.

Että jos tuo ysi sinulla on, niin elä hyvä immeinen vaiha X:iin ... ainakaan jos olet asennellut siihen merkityksellisehköjä ohjelmia.

vinouma

Mac-uutisia:

MacBook Pro nopein Vista-läppäri
http://www.pcworld.com/article/id,136649-page,3-c,notebooks/article.html

PCMagazine Leopardista:

"It's by far the best operating system ever written for the vast majority of consumers."
http://www.pcmag.com/article2/0,2704,2207556,00.asp

Aikamoista tykitystä PC-lehtien suunnalta.
En tarvitse kelloa, minulla on aikaa.

Indigo

No eihän tällä ysin käyttiksellä ole enää mitään virkaa. Tähän ei löydy edes kunnon selainta siinä muodossa. Näillä ysin ohelmillakaan ei enää tee oikke mittää. Kai minä kohta tämän heivaan pois. Sitten on kaksi vaihtoehtoa; joko ona vallan ilman konetta kotona tai sitten pitää hankkia ihan kunnollinen. Ohjelmat vaan on laillisina niin kenkun kalliita macciin; pitäisi sitten tehdä sillä jotain sellaista työtä mistä saisi rahaakin. Tämä outomaalla outoilu ei oikein riitä.

Indigo

ville

Lainaus käyttäjältä: "vinouma"PCMagazine Leopardista:

"It's by far the best operating system ever written for the vast majority of consumers."
http://www.pcmag.com/article2/0,2704,2207556,00.asp

"Propeller-heads with IT know-how will no doubt hold up Linux as the better choice"

Minä olen kai sitten propellihattu.  :D Mutta kyllähän IT-ihmisetkin voi tykätä mieluummin Mäkistä. Eräskin tuttu väitti osaavansa Linuxin hyvin, mutta suosivansa Mäkkiä, kun siinä ei tartte säätää. Kun tekee säätämistä työkseen, niin tietty arvostaa sitä ettei vapaa-ajalla tarvitse. Tosin hemmolla oli mielestäni vähän vanhentuneet käsitykset Linuxista. Olkoon hällä se oikeus.

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Sitten on kaksi vaihtoehtoa; joko ona vallan ilman konetta kotona tai sitten pitää hankkia ihan kunnollinen. Ohjelmat vaan on laillisina niin kenkun kalliita macciin;

Kokeile Linuxia.  :D Ei se ainakaan varmaan vaikeampi ole kuin Windows, ja minusta paljon hauskempi käyttää. Tosin en tiedä, mitä kalliita ohjelmia tarvitsisit. Sellaisiakin joskus tarvitaan. Mutta siis jos yhtenä vaihtoehtona olisi kokonaan ilman konetta oleminen, ja syynä tähän että käyttis on huono.  :?

edit: Ai niin, Indigolla siis oli Mäkistä joku vanhempi versio, eikä Wintoosa. Sori. Voi kai siihenkin Linuxin asentaa, jos ei muuta keksi.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"
No eihän tällä ysin käyttiksellä ole enää mitään virkaa.
Indigo

Älä ny, Indis, mulla on vielä jäljellä parikin maccia. Toisessa on joku vähän päälle seiskan käyttis ja tossa uudemmassa, joka sekin on vuosimallia ennen isoisän isoäitiä, eli 1998, on käyttiksenä 8.6. Hyvin tuli kirjotettua ja taitettua Kompleksi tällä kymmenen vuotta vanhalla Macilla... voi, voi, ja paljon paljon muuta, oon vääntäny musiikkiakin. Venäjän kielen ladontahan sillä käy tosi näppärästi.

Ei tää nettikoneena käyttämäni 2003-vuosimallin Windows oo ollenka monta vuotta tätä vanhemman Macin veroinen...
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä