Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Ensi kevään eduskuntavaaleista?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 08.09.10 - klo:11:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Onkohan Ranskassa jotenkin 'terveempi' talouspohja, kun uutisissa kerrottiin lakkoiltavan sen johdosta, että 60 vuoden eläkeikä aiotaan nostaa 62 vuoteen ja sitä korotusta ei kakistelematta niellä?

Meillä hän EK:n suulla puhutaan jopa 67 vuoden eläkkeelle siirtymisen puolesta...

Itse pääsin 63 vuotiaana vuorotyöstä ja olin jo lopen uupunut kyseessä olevaan ikään tultuani... Lienee niin, että kirjoituspöydän takaa voidaan vielä työskennellä vaikka 67 vuotiaana, mutta vuorotyötä tekevän on pakko siirtyä aikaisemmin - jos ei nyt muuta -
niin - sairaseläkkeelle?
Ainahan on tervaskantoja jotka olisivat töissään vaikka kuinka pitkään, mutta lienee vain muutama sadasta.

Minusta nykyinen eläkeikä joustoineen on ihan mainiota? Ja aion äänestää sellaista henkilöä joka selkeästi liputtaa nykyisen eläkejärjestelyn puolesta?
Valitettavasti ne vaalimainokset jotka jo nyt olen nähnyt, eivät kerro mitään yksittäisen vaaliehdokkaan tarkemmasta ideologiasta, vaan ovat pelkkää puoluekannan hymistelyä.

Keijo Kinnunen
Lappeenranta
"Tie, Totuus ja Elämä?"

rapevainaa

.
Onko toi eläkeikä joku tärkeä juttu poliittisesti. Mutta onhan siellä kaikenlaista laulajaa.

Muisto Keijo Kullervo

Oikeastaan 'toivon', että porvaripuolueet olisivat vallassa vielä ensi vaalikauden?
Ja miksi?
Siksi, että veronkevennyksiin suunnatut varat olisi pitänyt jo aikoinaan suunnata työlllistäviin investointeihin... Tällä vaalikaudella on jaettu kuin suokuokalla vastikeetonta rahaa - kansainvälisiltä rahoitusmarkkinoilta -  niin köyhille kuin rikkaillekin... Kaiken huipuksi Kreikka-syndrooma pilkistää ennemmin tai myöhemmin julkisessa taloudessa...

Kai edellä oleva osoittaa, että seuraavalla hallituksella on tarjottavana vain 'hikeä ja kyyneleitä' kun edesvastuuton rahan jakaminen kotimaassa kuin ulkomaillekin pannaan maksuun?
Miksi demarit osallistuisivat hallitukseen?
Annetaan nykyisen hallitusopohjan jatkaa persujen mukaantulolla, niin kiehuvat omassa liemessään?

Vähintään neljän vuoden kuluttua alkaa uusi taisto ja on selkeästi näkyvissä suunta johon kokoomus, persut ja keskusta on Suomea vienyt?

Työn iloa nykyiselle hallitukselle ja miksi ei seuraavallekin?
Emme ole todella heittämässä pyyhettä kehään - eikä ole kokoomus, keskusta ja persutkaan? Antaa yrittää - sillä 'yrittänyttä ei laiteta'.

Keijo Kinnunen
Lappeenranta
"Tie, Totuus ja Elämä?"

rapevainaa

.
Lamassa rämmitään vielä pitkän aikaa. Elintasomme rahoitetaan parhaillaan ulkomaan lainalla. Yritykset ovat selvinneet hengissä aika hyvin.
Työttömyys on korkea ja verovaroja kertyy vähemmän. Tämä mekanismi pahenee niin kauan kuin työttömyys on iso ja rahavirrat pienet valtion ja kuntien kassaan.

Veroja yritetään kasata uusilla konsepteilla. Kokoomus ja yrityselämä ovat esillä hyvin.

Kokoomuksella on hyvät ja nuoret johtajat.
Demarit pyrkivät nuorentamaan johtoa mutta heinäluoman itsevarmuus on kasvanut ja sählää pahasti.

Kepu on liemessä toistaiseksi lajusverkoston takia. Oikeusjutovatkesken.

Näyttää siltä että kokoomuksella menee hyvin.






Muisto Keijo Kullervo

Toivottavasti  Timo Soini ei kuole ennen aikojaan?

Valitettavaahan se olisi kun perussuomalaiset hajoaisivat kuin akanat tuuleen ympäri puoluekenttää - oletan? Kävisi kuin SMP:lle kun Veikko Vennamo lähti pois pelistä ja luovutti valtikkansa Pekka Vennamolle...

Tuli sitten Timo Soini ja murjaisi pari- kolmekymmentä kertaa tai vähän useammin TV:ssä ja kansa on lääpällään...

Onhan siellä Raimo Visbakka - ministeriainesta ja pari muuta... Kokoomuskin on valmis otamaan persut hallitukseen - kunhan ovat asiakysymyksissä mukana eikä populisteina.

K.K.

JK. Haastattelussa Pressiklubissa Timo rehtiin tapaansa roomalaiskatolisena sanoi suoraan, että tällainen peli kuin luterilaisessa kirkossa ei siellä roomalaiskatollisilla vetele... Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto kuin myös ortodokseillakin...
Yllä olevan suhteen olen samaa mieltä Timo Soini kanssa - enkä hänen murjaisuistakaan ole paljoa eri mieltä. Timo on sanavirtuoosi ihan omaa luokkaansa...
Silti äänetän  Kymen Läänin demaria Sirpa Paateroa ensi vaaleissa koska Hän kannatti ydinvoimaa jota lähes sataprosenttisesti - Timoa lukuunottamatta -persut eivät kannata.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

rapevainaa

.
Katsoin Timo Soinin hiillostusta. Mies ei häkeltynyt mistään. On hyvin luonnollinen eikä jaarittele.  huumorintajua löytyy ja torjuu usein sillä hyökkäykset.

Matkaleena

Minä olen kallistunut hieman siihen vaihtoehtoon, että ehkä äänestän persuja seuraavissa vaaleissa. Vaikka toisaalta heillä on niin paljon sellaisia mielipiteitä, joita en kykene hyväksymään, mutta toisaalta taas vaakakupissa painaa ehkä jo enemmän se, että nykyiseen hallitukseen olisi saatava muutos. Näyttää siltä, että heidän kannatuksensa alkaisi olemaan sitä luokkaa, että voisivat sinne päästä, joten...

Olen ollut puolueuskollinen Vasemmistoliitolle, mutta kun ovat olleet ihan pihalla kaikesta jo pitkään. Ehkä sitä voisi tällä kertaa repäistä ja äänestää eri tavalla.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Canardian

Mä ajattelin äänestää IKL:ää, koska suurien puolueiden äänestys ei johda mihinkään, siinä äänet menee vain massan mukana.
IKL on aina ollut Suomalaisten puolella, kun taas noista suurista puolueista ei edes tunnista Suomen perustuslakia enää.

Ja Kekkonen prkleen kommari meni ja tuhos IKL:än aikoinaan, mutta muutenhan hän oli hyvä kommari, niinkuin Che Guevara, ja kansa tykkäsi hänestä :)
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

THL tiedottaa

Lumooja!

Kas, kun et halua äänestää suomettarelaisia.

Tai Suomeen kuningasta.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Canardian

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 24.10.10 - klo:16:51
Tai Suomeen kuningasta.
Tuo itse asiassa ei ole yhtään hullumpi ajatus, koska kaikki muut pohjoismaat: Tanska, Hollanti, Englanti, Skotlanti, Pohjois-Irlanti, Islanti, Miesten Saari (Isle of Man (not Woman)), Norja ja Ruotsi ovat monarkioita.
Miksi Suomi ei ole?
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä