Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Indigot

Aloittaja THL tiedottaa, 17.10.10 - klo:18:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 18.10.10 - klo:21:59
Mulla on yksi kaveri, jonka avovaimolla on 6 vuotias poika, ja hän on myös vähän ylifiksu, hän on indigo.
Sanoisin että vuoden 1969 jälkeen näitä rupesi syntymään, ja mä olen varmaan yksi ensimmäisistä :)


Olen syntynyt ennen v.1950, silloin ei puhuttu vielä autismista, eikä indigoista. Vasta paljon myöhemmin minuunkin kiinnitettiin korkeimmalla mahdollisella tasolla huomiota ja todettiin  minun olevan kaikin puolin Fiksu.

Mitähän sekin tarkoittaa, olin kyllä kohtelias ja sisäsiisti nuorukainen sekä aivoni toimivat kuin partaveitsi. Indigoksi ei minua haukuttu.

Kyllä tyyppihyväksyttyjä Fiksuuksia on syntynyt jo ennen Indigoiden yleistymistä. Kun ei tunneta lähimenneisyyttä, luullaan oman aikakauden olevan ylivertaista.

Harhaluuloja on paljon enemmänkin liikkeellä, kukapa niistä kaikista jaksaa kiinnostua, ei kukaan.

rapevainaa

.
Ennen 50-lukua metsät ja taivaanrannat olivat täynnä maahisia, peikkoja ja mitä kaikkea henkiä. Ne yleensä kiusasivat ihmisiä ja eläimiä.

Kun orava, tikka tai korppi  tuli pihaan, se tiesi sotaa tai kuolemaa.
Pyhäpäivinä ei saanut iloita julkisilla paikoilla. Silloin piti rukoilla ja ryypätä.

Nytkin ihmisillä on vaikka mitä uskomuksia ravinnon, kotimaisuuden ja ties minkä suhteen.
Ihmiset haluvat uskoa kaikenlaista.
Toi indigo-lapset on varsinainen stoori. Vai että loistavat silmät.



Tiistai

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 18.10.10 - klo:12:59


Tottakai yli 95% autisteilta puuttuu spontaanisuus, koska se ei kuulu autismiin. Se taas kuuluu moniälyyn, eli kreatiivisuuteen. Mutta ei kukaan ole yli 95% autistinen, joten jokaiselta löytyy kyllä jonkin verran moniälyäkin, mutta prosentuaalisesti tietenkin vähemmän.


Huomenta foorumilaisille!

Tunnen yhden n. 12 v. pojan, jolla on paha autismi. Hän elää omassa maailmassaan, katselee yläilmoihin, miettii jotain.. mutta vaikuttaa silti tyytyväiseltä.. puhua ei osaa. Ymmärtää kyllä puhutun, jos saa hänet kuuntelemaan. Mutta on silti hyvin läheisriippuvainen, menee vanhempiensa kainaloon istumaan.. no, se ehkä on opittu juttu. Ulkonäöltään ei ikinä uskoisi olevan handicapped, päinvastoin, hyvännäköinen, sympaattinen. Mikään terapia ei ole auttanut, hän oli 6 kk alan "oppilaitoksessa", mutta mitään edistystä ei huomattu, päinvastoin paha koti-ikävä vain oli. Pienempänä oli kova särkemään tavaratoita frustautuneena, kun ei ymmärätänyt maailman menoa..


Lainaus käyttäjältä: QUIT - 19.10.10 - klo:05:25
.
samanlaista fictiota kuin että nukkuessa voisi opiskella

Wikipedia:

Indigo children is a pseudo-scientific label given to children who are claimed to possess special, unusual and/or supernatural traits or abilities. The idea is based on New Age concepts developed in the 1970s by Nancy Ann Tappe. The concept of indigo children gained popular interest with the publication of a series of books in the late 1990s and the release of several films in the following decade. A variety of books, conferences and related materials have been created surrounding belief in the idea of indigo children...


"Tosin se ei tapahdu aina samaan aikaan vuodesta, vaan nimenomaan kesäkuussa."

Kesällä syntyneitä? Mun kaikki lapset siis on sitten niitä, kuopus jopa kesäkuussa,  
.. eikun satu aikuisille.   Mutta toisaalta saduissakin on totuuden siemen, Grimmin veljesten hiuksia nostattavat tarinat valmistavat lapsia pahaan maailmaan.. pipapritalossa asuva noita-akka aikoo paistaa elävältä jne.


S

Tuo otsikon termi on käsittääkseni jonkin mystisen opinhaaran määritelmä tietyntyyppisestä poikkeusyksilöstä; eli luokitteleva käsite lapsista, tai ihmisryhmistä jotka omaavat epätavallisia psyykkisiä, jopa yliluonnollisia kykyjä - sekä muitakin poikkeavia käyttäytymispiirteitä, jotka eroavat joiltakin osin tavallisten ihmisten ominaisuuksista.

- Käsitykseni mukaan indigolapsista usein sanotaan, että he ovat intuitiivisia oman maailmansa totuuden etsijöitä; joilla on vaikeuksia sopeutua rituaalinomaisiin käskyihin, määräyksiin, sekä muihinkin kaavamaisiin systeemeihin/järjestelmiin. He ovat tavallaan ahtaiden normien rikkojia, jotka luovat usein elämänkuvioissaan omat erilaiset toimintatapansa, jotka eroavat totutuista tavoista. He ikäänkuin kapinoivat vallitsevia käytäntöjä vastaan, koska kokevat ne jämähtäneiksi omassa katsannossaan, eivätkä näin koe kuuluvansa ns. 'tavallisten' ihmisten joukkoon.

- Yhtäläisyydet nimenomaan autismiin eivät kuitenkaan ole täysin ilmeiset, vaikka näitä kyseisiä piirteitä voi heidänkin ominaiskyvyissään jossain määrin ilmentyä. Mutta mielestäni tuo kyseinen nimitys on pelkkä mystifioitunut sankarillisuuden hohdon saanut pseudotieteellinen käsite, jonka joku on tälläiselle poikkeavasti käyttäytyvälle persoonalle aikoinaan keksinyt.

- Itse en kuitenkaan välttämättä määrittelisi tämänsuuntaisia käyttäytymispiirteitä omaavia henkilöitä millään tietyllä kategorisoidulla termillä, koska moni näistä yksilöistä on moninaisine kykyineen monessakin mielessä määrittelemätön tapaus, joka ei mahdu mihinkään lokeroihin. En muutenkaan haluaisi antaa mitään kapeakatseista leimaa, tai edes ahdasmielistä diagnoosia massasta poikkeavalle personoitumalle, joka nyt vaan sattuu jostain kumman syystä olemaan yleisten normien vastaisesti erilainen kuin muut!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 19.10.10 - klo:12:37


- Käsitykseni mukaan indigolapsista usein sanotaan, että he ovat intuitiivisia oman maailmansa totuuden etsijöitä; joilla on vaikeuksia sopeutua rituaalinomaisiin käskyihin, määräyksiin, sekä muihinkin kaavamaisiin systeemeihin/järjestelmiin. He ovat tavallaan ahtaiden normien rikkojia, jotka luovat usein elämänkuvioissaan omat erilaiset toimintatapansa, jotka eroavat totutuista tavoista. He ikäänkuin kapinoivat vallitsevia käytäntöjä vastaan, koska kokevat ne jämähtäneiksi omassa katsannossaan, eivätkä näin koe kuuluvansa ns. 'tavallisten' ihmisten joukkoon.
muut!


hmm. Ässä olisi selvääkin selvempi indigo, mutta koska ässä on syntynyt indigo-kirjan kirjoittamista ennen, hänet tuomitaan sen hetkisen pykäläviidakon puitteissa. Näin on suomen perustuslaki.




Sini

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 18.10.10 - klo:21:59

Onko sinulla lastenlapsia, jotka tuntuvat välillä vähän liian fiksuilta - ne ovat indigoita.


Mulla on Ritarimiekka, Ristilukki ja Pessi! Ja ne on tosi fiksuja ja ihania!

S

Onneksi en välitä pätkääkään mistään ihmisten itseäni kohtaan antamista leimoista, tai muistakaan tuomitsemisista. Lisäksi en perusta elämääni muutenkaan mihinkään luutuneisiin sääntö/pykälä/lakikokoelmiin, joiden toimivuudesta ei ole käytännössä mitään takeita, tai jotka eivät ahdasmielisyydessään myöskään millään muotoa sovellu yksityisiin itsenäisesti luotuihin tarkoitusperiini.

- Olen kuitenkin tyytyväisenä elänyt vuoiskymmeniä omassa itse kehittelemässäni maailmassani, ottamatta sen enempää pulttia siitä, mitä mieltä muut näistä elämänkuvioistani ovat. Pääasia että ne toimivat paremmin kuin vallitsevat ahtaat käytännöt, jotka laahaavat monilta osin pahasti kehityksen jäljessä, eli ovat jämähtäneet edelleen pääosin johonkin muinaisaikojen ehdollistuneiden käyttäytymis/toimintatapojen primitiiviseen lakiviidakkoon.

- Kutsutaan tätä kaltaistani elämisen tyyliä sitten muiden toimesta millä nimityksellä tahansa, niin sillä ei ole minulle mitään merkitystä. En itseasiassa edes pidä itseäni mitenkään erityisen poikkeavana, vaikka eroankin normikansalaisesta varsin radikaaleilla tavoilla. Pikemminkin pidän omalaatuisena tätä ympäröivää massojen ajatteluun perustuvaa maailmaa, jota onneksi voi sentään muokata mieleisekseen, enemmän omia tarpeitaan vastaavaksi - eli juuri sellaiseksi kuin itse haluaa, välittämättä siitä miten muut suhtautuvat näihin normeista poikkeaviin toimintatapoihini!  
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

Nyt tuen täysin Quitia. Inndigo on hippitermi. Ei mitään oikeaa pohjaa. Voihan sitä käyttää, jos on New Age -henkinen........ Hm.
Autismi on tieteellinen termi tietysti.
At a narrow passage there's no brother, no friend

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 19.10.10 - klo:16:05
Nyt tuen täysin Quitia. Inndigo on hippitermi. Ei mitään oikeaa pohjaa. Voihan sitä käyttää, jos on New Age -henkinen........ Hm.
Autismi on tieteellinen termi tietysti.

oikein kuomaseni. Wikipedia on minun raamattuni.

Canardian

Lainaus käyttäjältä: QUIT - 19.10.10 - klo:16:37
oikein kuomaseni. Wikipedia on minun raamattuni.
Wikipedia perustuu konservatiiviseen ateistitietoon, joten sieltä ei löydy subjektiivisiin kokemuksiin perustuvaa tietoa.
Sitä kuitenkin on olemassa, ja niille jotka ovat sen kokeneet, se on paljon totuudenmukaisempaa kuin maallinen tieto.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä