Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Mac kokoelma

Aloittaja Aakku, 20.10.07 - klo:20:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ville

Nytpä taas toimii. Likaahan sinne menee helposti, mutta kun nujuuttaa scroll ballia hetken tavallista voimallisemmin ja hiirtä ylösalaisin pidellen, niin suurimmat töryt lähtevät.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: ville - 12.12.08 - klo:17:38
Nytpä taas toimii. Likaahan sinne menee helposti, mutta kun nujuuttaa scroll ballia hetken tavallista voimallisemmin ja hiirtä ylösalaisin pidellen, niin suurimmat töryt lähtevät.

Pese kädet ennen hiiren käyttöä  :D

THL tiedottaa

.
Windows-PC on kuin luotu lannanlevitykseen!




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Indigo

Lainaus käyttäjältä: ville - 12.12.08 - klo:15:00
Onko muilla kokemuksia Applen Mahtavasta Hiirestä? Kuvassa.


Minulla jostain syystä se scroll wheel ei toimi kunnolla. On kuitenkin melko uusi.

Juu minulla on tuollainen kotona ja kun töissä on vanhempi niin tulee ikävä scrollia.

Oletko mieltynyt siihen macin toimintoon jossa sivuja heitellään hiiren heilautuksella sivuille ja toiselle sivulle ja pois? Minusta se on ainakin graafista työtä tehdessä mukava. Spaces-toiminto eri työpöydille on myös tässä kotikoneellani, mutta en sitä juuri ole käyttänyt.

Tuon noitajutun hyötyjä en kertavilkaisulla huomannut? Näytti jotenskin liian informatiiviselta ja riveissä olevilta... tosin en jaksanut nyt juuri tutustua; mikä sen juttu oli?


Indigo

ville

Lainaus käyttäjältä: Indigo - 15.12.08 - klo:00:57
Juu minulla on tuollainen kotona ja kun töissä on vanhempi niin tulee ikävä scrollia.

Scrolli on hyvä, mutta tämä mighty mouse imee helposti likaa sisäänsä.  Muutenkin parempi hiiri mulle olisi semmoinen "traktorimalli". Sopii paremmin miehen käteen.

LainaaOletko mieltynyt siihen macin toimintoon jossa sivuja heitellään hiiren heilautuksella sivuille ja toiselle sivulle ja pois? Minusta se on ainakin graafista työtä tehdessä mukava. Spaces-toiminto eri työpöydille on myös tässä kotikoneellani, mutta en sitä juuri ole käyttänyt.

En ole tuommoista toimintoa kokeillut. Työni on sellaista, että näppäimistöltä hoituu useimmat toiminnot. Siksi tuo Witch on mulle sopiva, kun sen avulla voi näppärämmin hyppiä ikkunoista toiseen. Ei se kuitenkaan aivan niin hyvin toimi, kuin luulin, mutta useimmiten täyttää tehtävänsä. Jollain lailla tämä monien ikkunoiden kanssa puljaaminen oli Linuxissa vaivattomampaa.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Indigo - 15.12.08 - klo:00:57Juu minulla on tuollainen kotona ja kun töissä on vanhempi niin tulee ikävä scrollia.

Mäkkihiiri näyttää mukavan tyylikkäältä - omaa kokemusta ei ole kun ei ole mäkkiä vaan 2-prossuinen puucee, jossa Linux. Kokeilin tässä viime viikonloppouna Open Suse:a, mutta palasin Ubuntuun kun en siitä Susesta sitten tykännyt [kaikki tiedostot oli varmuuskopioituina kolmoslevylle] ... oli liian erilainen ja vissiin vasta maksulliseen versioon saa ne lisäkilkkeet, joita tässä Ubuntussa [josta on vain ilmaisia versioita] ehkä juuri enimmin käytän.

Parasta Linuxissa on juuri käyttäjän valinnanvapaus - saa mieleisensä, eikä tarvitse tyytyä "oletusarvoihin".

LainaaOletko mieltynyt siihen macin toimintoon jossa sivuja heitellään hiiren heilautuksella sivuille ja toiselle sivulle ja pois? Minusta se on ainakin graafista työtä tehdessä mukava. Spaces-toiminto eri työpöydille on myös tässä kotikoneellani, mutta en sitä juuri ole käyttänyt.

Mäkinkäyttäjiä seuraillessani, olen juuri tuota huomioinut --> hommat on osattu tehdä todella helpoiksi ! Puucee-koneiden tekijöillä olisi paljon opittavaa...

ville

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 15.12.08 - klo:10:07
Mäkinkäyttäjiä seuraillessani, olen juuri tuota huomioinut --> hommat on osattu tehdä todella helpoiksi ! Puucee-koneiden tekijöillä olisi paljon opittavaa...

En nyt tiedä. Minusta tämä tuntui alussa varsin vaikealta käyttää, kun oli toisenlaiseen tottunut. Luultavasti Windows olisi ollut mulle helpompi alussa. Ei tämä kyllä nytkään mitenkään merkillisen helpolta tunnu, mutta onhan tässä tiettyjä etuja. Esim. useimmissa ohjelmissa on samanlaiset näppäinyhdistelmät, joten ei tartte opetella erikseen aina. Noita hiirimetkuja voi kai harrastaa peeseelläkin, mutten ole kokeillut.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: ville - 15.12.08 - klo:14:48En nyt tiedä. Minusta tämä tuntui alussa varsin vaikealta käyttää, kun oli toisenlaiseen tottunut. Luultavasti Windows olisi ollut mulle helpompi alussa. Ei tämä kyllä nytkään mitenkään merkillisen helpolta tunnu, mutta onhan tässä tiettyjä etuja. Esim. useimmissa ohjelmissa on samanlaiset näppäinyhdistelmät, joten ei tartte opetella erikseen aina. Noita hiirimetkuja voi kai harrastaa peeseelläkin, mutten ole kokeillut.

Niih - tottumiskysymyksiähän nämä. Itse on oikeastaan koskaan tottunut Windowsin epästabiilisuuteen   >:( Linuxiin siirtyessä oli edessä tietysti opettelua, joka jatkuu edelleenkin, eikä se ole ollenkaan huono asia ! Minulle kun ei riitä nk. tietokoneessa se, että osaa kytkeä virran päälle ja kliksiä hiirellä jonkin ohjelman toimimaan  ;D

Tänään käytin Windowsia pitkästä aikaa ja se tuntui hemmetin oudolta - asensin yhden ohjelman samalla ja kun ei Linukassa ole tottunut, niin ällistytti muistikuva siitä, että minkä helvatan takia asennuksen jälkeen kone pitää käynnistää uudelleen !?

Nuita hiirikikkailuja saattaisi saada esiin, mikäli käyttäisi "näkönamuja" ts. järjestelmänhallinnasta aktivoitavia visuaalisia tehosteita ... nyt siellä on ruksattuna kohta "Ei mitään", koska nopeus on minulle tärkeämpää kuin erilaiset "vinkurat" ... olen kokeillut ja näyttäähän sellainen kivalta jos joku akkuna kieppuu ja vipattaa, mutta se hidastaa itse asiaa <--> hyvä kun voi säätää, haluaako niitä vai ei  :)

ville

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 15.12.08 - klo:21:01
Nuita hiirikikkailuja saattaisi saada esiin, mikäli käyttäisi "näkönamuja" ts. järjestelmänhallinnasta aktivoitavia visuaalisia tehosteita ... nyt siellä on ruksattuna kohta "Ei mitään", koska nopeus on minulle tärkeämpää kuin erilaiset "vinkurat" ... olen kokeillut ja näyttäähän sellainen kivalta jos joku akkuna kieppuu ja vipattaa, mutta se hidastaa itse asiaa <--> hyvä kun voi säätää, haluaako niitä vai ei  :)

Jossain Ubuntun valmiiksi pureskellussa asennusvaihtoehdossa näin voi olla, mutta vapaastihan siihenkin voi asentaa mitä ohjelmia itse haluaa. Yleensä joku erityinen sovellusohjelma tuopi ne hiiriliikkeet ulottuville. "gestikk" näyttäisi olevan esimerkki tämmöisestä ohjelmasta. Myöskin monet selaimet tukevat näitä. Firefoxiin joutuu ne erikseen asentamaan jonkinlaisen pluginnin avulla.

Aakku

Tällainen uutinen tuotettiin maailmalle eilen :

Macit valjastettiin zombiverkkoon


Ensimmäinen Mac-tietokoneista koostuva botnet-verkko on löydetty, kertoo Zdnet-uutispalvelu.

Symantecin haittaohjelmatutkijat väittävät löytäneensä yhteyden Applen iWork 09 -piraattikopioiden ja ensimmäisen Mac OS X -tietokoneita käyttäneen palvelunestohyökkäyksen väliltä.

Tutkijoiden mukaan käytetyt haittaohjelmamuunnelmat löytyivät laittomasti levitetyistä Adobe Photoshop CS4 - ja iWork 09 -ohjelmistoista. Haittaohjelman levittäjä oli lisännyt alkuperäisten tiedostojen sekaan oman troijalaisensa ja laittanut tiedostot vertaisverkkoihin leviämään.


http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article274850.ece

Siis Mäkissä ei ole vika, vaan piraattiohjelmissa ... ovela veto - ihmiset ottavat mielellään ohjelmistojen "valmiiksirekisteröidyt" versiot ja siihen saumaan on nyt isketty. Ilmeisesti kaikki esim. Pirate Baylta ladattu pakattu materiaali kannattaa skannata virusskannerilla ennen purkamista - nykyään ei voi luottaa enää mihinkään :)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä