Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Älykkyyden merkit

Aloittaja Tuppence, 13.12.10 - klo:13:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: Tuppence - 13.12.10 - klo:13:54


Ja onko erikoisen älykästä kasvaa hiton pitkäksi?

Voiko tuota valita? 
Olisin mielelläni muutaman sentin pitempi ja muistelen meidän olevan myös lähes yhtä lyhyitä .. tarkoittaako se yhtä älykkäitä  ;D

Täytyy lukea artikkeli.. hetkinen..

Tiistai



Tuossa ylhäällä lukee, että uusin jäsen: RaahenTiikeri

Olikohan älykästä rekkautua tänne  ;)
Tervetuloa kuitenkin, mitä lämpimimmin, uutta väkeä tarvitaan.

S

#12
En tuo mainittu pituuskaan taida suoranaisesti korreloida älykkyyden kanssa, vaikka se sosiaalisessa kanssakäymisessä korostuukin erilaisten arvokkuutta huokuvien mielikuvien kautta. Pitkää tai muuten kookasta ihmistä pidetään monesti vakuuttavana, vaikka hän ei olisikaan keskivertoa älykkäämpi.  

Omia ominaisuuksiaan ei voi myöskään suoraan valita, vaan erilaiset synnynnäisetkin kyvykkyydet kehittyvät ihmisessä sitä mukaa, kun niiden puitteet kasvatuksen sekä virikkeellisen kasvuympäristön myötä pääsevät mahdollisuuksien mukaan oikeuksiinsa. Eli mikään myötäsyntyinenkään ominaiskyky ei ole välttämättä itsestäänselvää, ellei  ponnistele omien vahvuuksiensa sekä voimavarojensa kasvattamiseksi niin että älykkyys on osa ihmisen kokonaisolemusta.  

- Poikkeuksellisen älykäs ihminen ei kuitenkaan aina välttämättä pärjää elämässä keskivertoihmistä paremmin, koska hänellä saattaa olla taakkanaan erilaisia sosiaalisia ongelmia, jotka vaikuttavat haittaavasti mm. ihmisten kanssa toimimisessa. Näihin ongelmiin ei voi itse läheskään aina vaikuttaa - joten älykäs ihminen voi olla hyvinkin rajoittunut sosiaaliselta älykkyydeltään; tai sitten hän voi olla myös tällä alueella hyvinkin kyvykäs, riippuen omasta älykkyyden suuntautumisesta.

- Toisaalta, älykäs oppii yleensä tekemistään virheistä - kehittyy ihmisenä henkiselläkin tasolla, jos ymmärtää että asioissa täytyy nähdä useinkin vaivaa - tai tehdä töitä elämässä menestymisen, sekä oman hyvinvointinsa eteen. Pelkkä lahjakkuus, älykkyys, tai edes viisaus ei itsessään auta, jos ei osaa näitä kykyjään käytännön tasolla itseään hyödyntävillä tavoilla soveltaa!    
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

RaahenTiikeri

Lainaus käyttäjältä: postman - 13.12.10 - klo:17:39
Ihmisen perusolemukseen kuuluu määrätynlainen laiskuus. Älykäs ihminen, onko hän myös usein laiska.?

Kun on älykäs, niin osaa viekkaasti väistellä tilanteita, joissa joutuisi ruumiillisiin ponnistuksiin.

Älykäs henkilö saattaa tietoisesti välttää hikoilua muualla kuin saunassa.

-hei hei.Olen uusi.Kiitos ja kumarrus.Tuo lainaus edustaa minun älykkyyttänija käsityksiäni älykkyydestä yleensä.
Ei se,että lenkkeilen sillon tällön ja uinkin kesällä tee minua kuitenkaan tyhmäksi.

Slörde



Jännää... uusia jäseniä!  Pukkiko se teitä tänne neuvoo ;) 
Juuri tästä olemme Hänelle kirjoittaneet pitkän listan, saman lauseen sata kertaa.

RaahenTiikeri

Lainaus käyttäjältä: Amanda - 13.12.10 - klo:20:38


Jännää... uusia jäseniä!  Pukkiko se teitä tänne neuvoo ;) 
Juuri tästä olemme Hänelle kirjoittaneet pitkän listan, saman lauseen sata kertaa.

-en nyt ihan noinkaan muotoilisi.

AveLazio

Raahe rules!

Älykkyys on tricky business. Minä olen mensalainen, mutta lähdin ulkomaille sotimaan. :o
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä