Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Ennalta ehkäisevä terveydenhoito

Aloittaja kanttuvei, 18.12.10 - klo:12:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kanttuvei

.
On ollut parikin ketjua, missä on peräänkuulutettu ennalta ehkäisevää terveydenhoitoa.
Mitähän se semmoinen on, jos ei vaivan oiretta  voi mainita.

Tuli mieleen lonkkamurtumat - jalkakäytävien hiekoitus

hukkuminen - uimaopetus. Jaa, mutta kylmässä vedessä sekään ei auta.

Heikoille jäille pitää mennä piikit mukana. Jos piikkejä tarvitaan, mitä ideaa on lähteä jälle kävelemään?

Työikäisten miesten suurin kuolinsyy on viina. - tähän mulla ei ole kikkaa.




Paha setä

Lainaus käyttäjältä: kanttuvei - 18.12.10 - klo:12:31
.
Työikäisten miesten suurin kuolinsyy on viina. - tähän mulla ei ole kikkaa.

Mihin siinä kikkoja tarvitaan? Pienessä flänässä on hauska lähteä ja jos on sammunut, niin se ei edes kirpaise kun viikatemies käy kylässä.

Hukkuminen, jäällä kävely tai pilkillä istuminen ovat tylsistymisen oireita. Lonkkamurtumat taas johtuvat useimmiten siitä että on elänyt liian pitkään. Nämä olisi vältettävissä kun yhteiskunta muuttaisi hiukan asenneilmapiiriä itsemurhamyönteisempään suuntaan. Aseenkantoluvan saamisen ehtoja olisi helpotettava ja ensiasuntojen korkotukivähennyksiin suunnattu veroetu olisi poistettava koska se raha voitaisiin käyttää palveluseteleihin joilla saisi hankittua ensimmäisen aseensa laillisin keinoin.

Nämä toimet helpottaisivat terveydenhuollon paineita, jotka johtuvat siitä että pitää hoitaa ihmisiä jotka eivät osaa elää sairastumatta. Ja kun ne perkeleet sairastuvat, niin ne sairastuvat elämäntapasairauksiin. Tukkivat suonensa kolesterolilla ja pumppuvikaa tulee kun sen pumpun pitää jaksaa pumpata verta läskisäkkiin, joka on kolme kertaa isompi kuin mihin pumpun kapasiteetti piisaisi.

Näin bussissa mainoksen jossa oli rasvapurkin kuva ja otsikko: Hyvään oloon apteekista!

Jos mulla joskus on hyvä olo niin en mä sitä mene apteekkiin valittamaan.




Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Tiistai



Lainaus armeija-aiheet ketjusta:

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 11.12.11 - klo:13:30

Sairaudet on yhteiskuntaamme ylläpitävä voima.
Liki miljoona ihmistä syö jonkinlaisia uni- tai mielialalääkkeitä, useimmat immeisistä päivittäin.



Uni- tai mielialalääkkeitä. Jos puolet väestöstä on lapsia ja vanhuksia, niin 2,6 miljoonasta syö melkein joka toinen noita pillereitä?!   

Ehkä niitä saa liian helpolla. Varsinkin unilääkkeet eivät ole tarpeen kuin ehkä lyhyeksi ajaksi tietyissä tapauksissa, ne tekevät vain riippuvaiseksi ja kaikki menee vain pahemmaksi. En osaa tästä paljoa sanoa mitään..

En usko, että muualla luvut ovat noin huolestuttavat.  Ehkä moderni elämä, stressi alkaa jo varhain koulussa, rikkinäisten kotien lapset häiriköivät koulussa, kiusataan ja jatkuvasti on potentiaalisia asiakkaita psykiatrien vastaanotolle.  Onko se, koska vanhat arvot ovat unohtuneet.. perheet rikkoutuvat, syistä voi spekuloida, ja uusia yritetään liimata yhteen kuin tilkkutöitä konsanaan..  ne (tilkut) on mun yksi rakas hobbyni ;)  Toinen liitto kyllä onnistuu usein paremmin, olen haivainnut. Ehkä on opittu aikaisemmista virheistä.

emma

Tiistai,
En kyllä miinustaisi vanhuksia pois tuosta mieliala- ja unilääkeväestä. Luulisin, että heistä nappailijoita on lähempänä 100% kuin 50%.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: emma - 11.12.11 - klo:21:12
Tiistai,
En kyllä miinustaisi vanhuksia pois tuosta mieliala- ja unilääkeväestä. Luulisin, että heistä nappailijoita on lähempänä 100% kuin 50%.

Nappailija kuulostaa vanhuksista puhuttaessa vähän väärältä, sillä suurin osa niistä vanhuksista, jotka joutuvat käyttämään unilääkkeitä, asuu erilaisissa hoitokodeissa, joissa vanhuksille annetaan unilääkkeitä, jotta he eivät häiritsisi toisiaan ja henkilökuntaa. He eivät siis nappaile itse, tuskin edes tietävät, mitä lääkettä heille jaellaan.
Ne vanhukset, jotka asuvat yksin kotona ja huolehtivat vielä itse itsestään, eivät yleensä käytä unilääkkeitä, sillä vanhus menettää nopeasti toimintakykynsä kokonaan, jos joutuu tilapäisestikin turvautumaan unilääkkeisiin.

THL tiedottaa

emma on oikeessa, nimenomaan eläkeiässä olevat syövät unilääkkeitä.
Niiden ohella myös mielialalääkkeitä.

Siihen on Suomessa alettu havahtua, että vanhuksille on määrätty liikaa lääkkeitä.
Eräs projekti sai aikaan sen, että lääkkeitten määrä puolittui, kun eräille vanhusryhmille tehtiin lääkesaneeraus.

Moninkertaiselle lääkitykselle on olemassa monia syitä. Eräs suurimpia tämä nykyinen käytäntö, jossa omalääkäri on menneisyyttä. Lääkäri vaihtuu tiuhaan tahtiin, ja jokaisella lääkärillä on omat lääkemetkunsa. Kuulemma mistään ei saa tolkkua siitä, mitä lääkkeitä potilaalle on määrätty minkäkin lääkärilläkäynnin yhteydessä. Lääkärien käyttämissä ohjelmissa ei ole sellaista 'yhteenvetosaraketta'. Näin ollen potilaan pitää itse pitää kirjanpitoa lääkkeistään.
Ja arvaahan sen, ettei ainakaan enää silloin osaa pitää kirjaa lääkkeistään, kun on näillä lääkkeillä viety tokkuraiseksi.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai

#6
Entä jos noita otetaan varmuuden vuoksi vielä yhdessä, että varmasti nukuttaa ja näkee kauniita unia?  

emma

Niinpä,
yhdessä. Aamulla huonomuistisuuslääkettä (foolihappoko se oli), illalla lyhytkestoista muistia haittaavaa nukahtamislääkettä.

Patu

Sähköinen resepti, joka hiljalleen tulee käyttöön, mahdollistaa sen että jokainen lääkäri näkee potilaan koko lääkerepertuaarin.

Aprilli

Mitä vanhusten unilääkkeisiin tulee, en niinkään usko että niiden myöntämisessä niinkään väärässä mennään.
Tarkoitan tietenkin kotona hyväkuntoisena asuvia, en laitoshoidossa olevia joiden lääkitys vaikuttaa olevan aika mielivaltaistakin välillä.

Totta on, että suurin osa kotona asuvista vanhuksista todellakin käyttää nukahtamislääkkeitä.
Vanhemmilla ihmisillä ei kuitenkaan ole yleensä vaikeuksia nukahtaa illalla.
Ongelma piilee siinä varhaisessa heräämisessä aamuyön puolella. Jää pitkä aika odotella aamua ja unenmäärä jää liian vähäiseksi,
ellei sitä jatketa. Pitkiä päikkäreitä ei myöskään suositella unirytmin säilyttämiseksi.

Nykyiset nukahtamislääkkeet ovat sentään aikalailla eri tavaraa kuin muinaiset unilääkkeet, joihin kehittyi sietokyky ja tokkurainen
jälkitila.
Nukahtamislääkkeen varsinainen univaikutus on n. 3-4 tuntia, eikä vaikuta lähi- eikä kaukomuistiin sen kummemmin.

Vähäunisuuden sensijaan tiedetään vaikuttavan niin muistiin kuin myös muihin menttaalisiin ja motorisiinkin häiriöihin.

Jos mummu heittää nukahtamispillerin aamuöisin huuleen, älkää olko huolissanne.
Lopputuloksena on pirteämpi ja iloisempi mummo kuin ilman.

Kauan eläköön mummot!

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä