Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tehyn lakkoaikeet

Aloittaja Aakku, 25.10.07 - klo:10:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Eugen

Lainaus käyttäjältä: "ville"Minkä takia niille Tehyn neuvottelijoille oli niin tärkeää se, että korotukset luvattiin vain tehyläisille? Tää Jaana Laitinen-Pesola haastattelussa oikein korosti, että tämä oli se toinen tärkeä kohta, jonka takia esitys hyväksyttiin. Selittäkää tämä mulle.

Palkkakuopasta pääsee pois vain jos palkka nousee suhteessa muihin.... Jos kaikilla nousee palkka on vaikutus plus/miinus nolla!
"Aye, caramba!"

Tiistai

Lainaaps. Aakun kanssa olen samaa mieltä tästä asiasta, jos terveydenhuolto yksityistettäisiin tulisi se maksamaan enemmän ja ihmiset, jotka olisivat jostain syystä taloudellisesti heikossa tilanteessa eivät pystyisi maksamaan sairasvakuutusmaksujaan, josta seuraisi, että he eivät saisi kunnollista sairaanhoitoa.

En huomannut aikaisemmin. Kyllä ainakin Saksassa puliukotkin saavat parhaan sairaanhoidon, tietääkseni. Valtio maksaa.



Muoks.
Wikipedia auttaa, voitta harjoitella kielitaitoa ;) ..itse lähden tästä..

http://de.wikipedia.org/wiki/Krankenversicherung

http://de.wikipedia.org/wiki/Gesetzliche_Krankenversicherung
LainaaDie gesetzliche Krankenversicherung (GKV) ist neben der Renten-, Arbeitslosen-, Unfall- und Pflegeversicherung Bestandteil des deutschen Sozialversicherungssystems und Teil des Gesundheitssystems.
Sitten  on myös olemassa private Krankenversicherung.. yrittäjille kai..  ja jos halua vielä parempaa hoitoa, yhden hengen huoneita sairaalassa jne., on maksettava enemmän.

ville

Entäs jos nyt päättää liittyä Tehyyn, niin saako korotukset sittenkin vai jääkö paitsi?

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "ville"Entäs jos nyt päättää liittyä Tehyyn, niin saako korotukset sittenkin vai jääkö paitsi?

Tehystä en osaa sanoa, mutta omassa liitossani käytäntö on, että täydet etuudet, kuten työttömyysturva, tulevat vasta 6kk jäsenyyden jälkeen --> ei voi kikkailla ts. laistaa jäsenmaksuista ja liittyä vasta kun jokin etu on taisteltu :) Luultavasti Tehy ei edes ota heti uusia jäseniä ... meinaan ainakaan Super:sta ...

ville

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"Luultavasti Tehy ei edes ota heti uusia jäseniä ... meinaan ainakaan Super:sta ...

Siellä on varmaan paljon semmoisia porukoita, joilla ei olisi ollut varaa lakkoilla elämäntilanteen takia. Tehy ei tietääkseni ole mikään varakas liitto, joka olisi maksanut tuhdit lakkoavustukset jäsenilleen. Ties vaikka moni olisi ollut tuosta pakkolaistakin salaa tyytyväinen.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"


Wikipedia auttaa, voitta harjoitella kielitaitoa ;) ..itse lähden tästä..


Suomen kielen taitoa voi kohentaa sellaisen kuin Abckirijan avulla. Sen on kuulemma kirjoittanut joskus 1500-luvulla joku ihmeen Agricola.


:lol:
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "ville"[Siellä on varmaan paljon semmoisia porukoita, joilla ei olisi ollut varaa lakkoilla elämäntilanteen takia. Tehy ei tietääkseni ole mikään varakas liitto, joka olisi maksanut tuhdit lakkoavustukset jäsenilleen. Ties vaikka moni olisi ollut tuosta pakkolaistakin salaa tyytyväinen.

Epäilemättä kovemmanluotoinen työtaistelu olisi merkinnyt monille tiukkoja aikoja, mutta hyvä näin. Tehyläiset pääsivät osittain vuosikymmenien aliarvostuksen synnyttämästä palkkakuopasta - toivottavasti siitä pidetään huoli, että suhde muihin, palkkauksessa, säilyy etteivät Tehyläiset putoa takaisin sinne kuoppaan. Työn arvostamisesta tässä on myös kyse ja vahvasti.

Lainaus käyttäjältä: "se"Suomen kielen taitoa voi kohentaa sellaisen kuin Abckirijan avulla. Sen on kuulemma kirjoittanut joskus 1500-luvulla joku ihmeen Agricola.

:lol:

Ai se tyyppi, jolla on tämä metka allekirjoitus :


Perjantai

En tästä yleisestä terveydenhoidosta kovinkaan paljon tiedä...mutta viime päivien aikana olen juossut omassa työterveyshuollossa,jonka maksaa työnantaja...ja täytyy sanoa,että kyllä on palvelu hyvää ja laadukasta...sen kun ovesta sisään ja heti saa hoitoa ja sitten jos heidän omat erikoisliääkärit eivät riitä ,niin siitä laittavat menemään suorilta erikoislääkärille yksityiseen lääkärikeskukseen(eikä latingin latinkia tartte mulla olla lompsassa).
Saman kierroksen kävi siippa "Arvauskeskuksessa"  ns . omalääkärillä (joka vaihtui koko ajan)joku aika sitten ja maksoikin joka käyntikerralla terveyskeskusmaksun....ja kuollut olisi sinne jonottamiseen,jos olis uskaltanut jäädä sinne :evil:

Tehystä sitten.Että hyvä kun saivat/saavat rahaa...tyytyväisiltähän nuo hoitajat näyttää ainakin nyt olevan :roll: Toisaalta aika vaikea sopimus ja siinä ne tulkinnat,joten toivotaan että se on sitten sitä mitä hoitajat uskoo saaneensa :idea:

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "se"
Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"


Wikipedia auttaa, voitta harjoitella kielitaitoa ;) ..itse lähden tästä..


Suomen kielen taitoa voi kohentaa sellaisen kuin Abckirijan avulla. Sen on kuulemma kirjoittanut joskus 1500-luvulla joku ihmeen Agricola.


:lol:

Outomaalle ei saa tulla kahvimuki kädessä ja kuiva kakunmuru suussa! köh-köh  :evil:  :arrow:

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Perjantai"olen juossut omassa työterveyshuollossa,jonka maksaa työnantaja...ja täytyy sanoa,että kyllä on palvelu hyvää ja laadukasta...sen kun ovesta sisään ja heti saa hoitoa ja sitten :

Poikani on heittänyt työterveyslääkärikeikkaa firmoihin Mediviren palkollisena. Käsittääkseni palkka on ihan erinomainen kunnan palkkaan verrattuna.  

Veikkaan sen johtuvan siitä että työnantajat haluvat hyvät lekurit työntekijöilleen. He eivät maksa palkkaa siitä että vastaanotolle odotellaan. Se ei ole kenenkään edun mukaista. Lääkäri tulee ja menee ja hoitelee potilaat. Byrokratialle jää minimaalinen aika, - tai sitten se on lääkärin pussista pois

Systeemissä vallitsee vapaa kilpailu. Jos lääkäri eikä palvelu miellytä, lekuri vaihtuu.

***********

Oma juttunsa on hoitohenkilökunta. Luulen perimmäisen syyn hoiturien nousuun olevan että kuilu lääkäreiden  ja hoitureiden väliillä on tullut kestämättön isoksi. Lääkäreistä on kova pula ja pääsevät määrittelemään aemansa aika kivuttomasti.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä