Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

”Reaktori on sulanut”

Aloittaja THL tiedottaa, 12.03.11 - klo:12:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LexA

"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Patu

Ymmärtääkseni Japanin maakaasu on nesteytettyä kaasua, LNG:tä.
Sitä toimitetaan laivoilla ja sen hinnoittelu on toinen kuin putkikaasun.

Palstan kaikkitietävä kirjoittaa näin:"- Nyt paikallinen tulivuorikin on syöksemässä ympäristöön tuhkaa & tulikiveä, tosin yhteyttä maanjäristyksiin ei välttämättä voida täysin todistaa. Maapallokin on kuuleman mukaan siirtynyt akseliltaan senttejä. Jossain uutisessa kerrottiin, että näiden luonnonmullistusten johdosta maapallo on erityisessä vaarassa."

Aika huolestuttavaa, eikö tietäjä voisi kertoa mitä hänen syvälliset itsenäiset tuumauksensa sanovat, onko maapallo vaarassa vai ei? Kannattaako myydä kaikki ja rällätä niin kauan kuin vielä ehtii? Kannattaako ostaa osakkeita säikyiltä?
Onko maailmanloppu jo tiistaina?

S

#32
Itse en näidenkään tapahtumien valossa lähtisi ennustelemaan mitään varmaa, enkä yksinteoin halua lietsoa edes maailmanlopun enteitä. En liioin ole yliherkkä maailmalta kantautuville katastrofiuutisille, enkä muutenkaan ylireagoi tälläisten onnettomuuksien edessä. Minulla on niistä muodostunut tietty realistinen omakohtainen kokonaiskuva, joka kestää kyllä kriittisenkin tarkastelun.

- Tämäntapaisia luonnonmullistuksia on toki ollut ennenkin - joten niitä tulee varmasti olemaan eri puolilla maapalloa tästäkin eteenpäin, niihin on vain varauduttava entistä paremmin. Joudumme vain nytkin toteamaan, että luonto ei anna armoa tässäkään mielessä. Olemme väsitämättömästi luonnon armoilla, eikä sille tosiasialle mahda mitään. On vain elettävä niiden realiteettien mukaan, jotka näihin ilmiöihin johtavat.

- Surkuttelu tai ylidramatisointi kuitenkin vain pahentaa asioita. Välillä tuntuu, että aineelliset vahingot tai infrastruktuurin menetys ovat joidenkin mielestä tärkeämpiä arvoja kuin inhimillinen kärsimys. Vaikka ihminen on aika voimaton tälläisten luonnonkatastrofien edessä; niin silti kaiken tämän kaiken kaaoksen keskelläkin pitäisi luoda uutta uskoa huomiseen. Sillä jos vajoaa toivottomuuteen, niin silloin on viimeisetkin elämisen edellytykset menetetty!  
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

LexA

#33
12.43: Jäähdytysvesi on laskenut Fukushiman ydinvoimalan kakkosreaktorissa niin paljon, että polttoainesauvat ovat pinnan yläpuolella.  (HS)

EDIT:

REUTERSFLASH ReutersBreakingNews !!

Fuel rods are entirely exposed at Fukushima Daiichi No.2 reactor;
cannot rule out fuel meltdown (Jiji)
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: S - 14.03.11 - klo:10:15
Jossain uutisessa kerrottiin, että näiden luonnonmullistusten johdosta maapallo on erityisessä vaarassa.


Patu jo tähän puuttuikin. Sanon minäkin tähän painavan sanani.

Jumalauta!

Koeta nyt edes vähän hillitä haluasi kaataa tänne kaikenmaailman huhuja.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

LexA

Lainaus käyttäjältä: LexArma - 14.03.11 - klo:12:58
REUTERSFLASH ReutersBreakingNews !!

Fuel rods are entirely exposed at Fukushima Daiichi No.2 reactor;
cannot rule out fuel meltdown (Jiji)

Nyt alkaa olla siellä tuliset oltavat.
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

LexA

13.04. Uutistoimisto Jijin mukaan Fukushiman reaktorin numero kaksi polttoainesauvat ovat täysin paljaat eli ne eivät ole enää kosketuksissa jäähdytysveteen. Uutistoimiston mukaan reaktorin ytimen sulaminen on mahdollista.

(HS)
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

S

#37
Itse asiassa otin noissa 'huhujen' esiintuomisissa kriittisen tarkastelun alle vallalla olevan uutisoinnin tason. Niiden paikkansapitävyydestä en tietenkään lähde sanomaan mitään. Pikemminkin kyseenlaistan kaikenlaisen propagandan, mitä tuolta suunnalta jatkuvasti maailmalle kantautuu.

- Turha tässä on kuitenkaan ylikuumeta liikaa tämänkään asian suhteen. Kaiken järkyttävyyden ohellakin on pidettävä pää kylmänä - koska aiheettomille pelkotiloille, tai luulotteluille ei kannata antaa valtaa!  
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Patu

Lainaus käyttäjältä: S - 14.03.11 - klo:12:50
Itse en näidenkään tapahtumien valossa lähtisi ennustelemaan mitään varmaa, enkä yksinteoin halua lietsoa edes maailmanlopun enteitä.

Erinomaisen viisasta.

Lainaus käyttäjältä: S - 14.03.11 - klo:12:50En liioin ole yliherkkä maailmalta kantautuville katastrofiuutisille, enkä muutenkaan ylireagoi tälläisten onnettomuuksien edessä. Minulla on niistä muodostunut tietty realistinen omakohtainen kokonaiskuva, joka kestää kyllä kriittisenkin tarkastelun.

Miten tämä liittyy Japanin onnettomuuteen? Tämä on pelkkää S:n esille panemista. Minä..minä..minä..
Eikä osaa edes hävetä, ihmisten surun keskellä tulee imagoaan kohentamaan.

Lainaus käyttäjältä: S - 14.03.11 - klo:12:50
- Tämäntapaisia luonnonmullistuksia on toki ollut ennenkin - joten niitä tulee varmasti olemaan eri puolilla maapalloa tästäkin eteenpäin, niihin on vain varauduttava entistä paremmin. Joudumme vain nytkin toteamaan, että luonto ei anna armoa tässäkään mielessä. Olemme väsitämättömästi luonnon armoilla, eikä sille tosiasialle mahda mitään. On vain elettävä niiden realiteettien mukaan, jotka näihin ilmiöihin johtavat.

Ja varmaan ihan itse kehitetty havainto, erinomaisen viisasta. Kiitos tästä tiedonjyvästä jota et pitänyt yksityisasiana.

Lainaus käyttäjältä: S - 14.03.11 - klo:12:50
- Surkuttelu tai ylidramatisointi kuitenkin vain pahentaa asioita. Välillä tuntuu, että aineelliset vahingot tai infrastruktuurin menetys ovat joidenkin mielestä tärkeämpiä arvoja kuin inhimillinen kärsimys. Vaikka ihminen on aika voimaton tälläisten luonnonkatastrofien edessä; niin silti kaiken tämän kaiken kaaoksen keskelläkin pitäisi luoda uutta uskoa huomiseen. Sillä jos vajoaa toivottomuuteen, niin silloin on viimeisetkin elämisen edellytykset menetetty!  

Edelleen kiitos tästäkin. Sinun pitäisi saada tuo jotenkin japanilaisten tietoon, he varmaan osaavat arvostaa ymmärrystäsi.

Patu


Japanin onnettomuuden seurauksena media tursuaa tietoa järistyksestä, tsunamista, ydinvoimaloista,..
Hyvä niin.
Varsinkin ydinvoimalaitosten asiassa media tursuaa myös arvioita, ennakointeja, näkemyksiä. Suomen parhaat ydinvoimaviranomaiset antavat lausuntojaan, vaikka parempia asiantuntijoita, itse työkseen laitoksia käyttäviä ja ylläpitäviä, yksityisellä puolella on.

Viranomainen ei ole koskaan käyttänyt ydinvoimalaitosta, ei tunne niitä niin tarkkaan että osaisi ennustaa paremmin kuin samantyyppistä laitosta ajava käyttöpäällikkö. Viranomaisen näkemys Japanin tilanteesta perustuu Japanin viranomaisten antamiin tietoihin, joita ei siis epäillä niin puolueellisiksi kuin suomalaisten ydinvoimalaitosten käyttäjien asenteita.

Minä kaipaisin Loviisan ja Olkiluodon käyttöhenkilökunnan edustajaa tai laitospäällikköä kertomaan mediassa miten Suomessa on asiat tuolta osin hoidettu.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä