Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Maaseudulla sivistystä hakemassa

Aloittaja rapevainaa, 31.10.07 - klo:12:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rapevainaa

Eilen illalla heräsi halu saada yhteys kansainväliseen elämään. Laitoin läppärin etupenkille ja lähdin etsimään suojaamatonta langatonta verkkoa taajaväkisestä yhdyskunnasta.  Langattomia verkkoja oli, mutta suojausprosentti oli hyvä.
Suojaamattomia oli jokunen mutten saanut niihin yhteyttä. Mikä vikana vaikka pylväiköt ovat korkealla?

Onko suojasysteemejä joita mun kone ei tunnista? Hesassa on mulla yks naapuri jonka verkkoon ei pääse vaikka se ilmottaa suojaamatonta.

Bongaaja

Meillä on kotona langaton, mutta ei se kovin hyvin toimi. Siihen toosaan on kolme konetta yhdistetty langalla, pitkiä ethernet johtoja.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "Bongaaja"Meillä on kotona langaton, mutta ei se kovin hyvin toimi. Siihen toosaan on kolme konetta yhdistetty langalla, pitkiä ethernet johtoja.

Meillä taas langaton toimii hyvin.  Jouduin vaihtamaan modeemia kun vanha langallinen ei enää pelittänyt kun sitä ei voinut virittää uuden tekniikan vaatimuksiin sopivaksi.  Siinä uudessa oli mahdollisuus myös langattomaan yhteyteen ja kun otin sen käyttöön se toimi heti enkä huomaa mitään eroa langalliseen.

En ole viitsinyt suojata yhteyttä koska eihän siitä minulle mitään ylimääräisiä kuluja tule vaikka naapuri tai Rape käyttäisi minun liitäntääni.  Vaikka yhteys hidastuisi vähän niin ei se haittaa, minulla on nimittäin kyllä tarpeeksi aikaa.

Aakku

Kyllä suojatun yhteyden suojausmenetelmän voi myös piillottaa niin, ettei se näy - ilmeisesti Rape löysi tällaisia tukiasemia, jotka näyttävät signaalissaan olevansa avoimia, mutta ovat silti suojattuja. Tästä teemasta oli joskus Tietokone-lehdessä juttua ... ööh, löysinkin ja tässä :

http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=24431

Minulla olisi mahdollisuus ilmaiseen WLAN-yhteyteen, mutten ole vaihatnut, koska tarvitsisin sellaisen vimpstaakin, jossa voi kytkeä vähintään kaksi, mielummin kolme konetta ethernet kaapelilla yhteen ja samaan lähetin/vastaanotinlaitteistoon. Ilmaisuus liittyy Käpyinstituutin ylläpitämään WLAN-verkkoon. Tällaista en ole löytänyt ... paria kokeillut, mutta liikkeissä ei tunnettu asiaa ja itse luin ohjeesta, että on tarkoitettu useamman langattoman [kortti mikrossa] koplaamiseksi yhteen ja edelleen siitä kaapeliin tai ADSL-vermeeseen liitettäväksi. Oma tarpeeni on juuri päinvastainen - esim. kolme konetta ja yksi langaton yhteyslinkki.

Jos - kuten olen kaavaillut - hankin Linux-läppärin, niin vartoon, että kännykkäverkkoa hyödyntävät USB-modeemit halpenevat nykyisista yli 200 euron tolkuttomista hinnoistaan ... sillä hinnalla saa jo kohtuukuntoisen käytetyn läppärin :?

THL tiedottaa

Maaseudulla on aina hyvä käydä saamassa uusia vaikutteita. Ei oo sit niin helvatinmoinen kiirekään sen jälkeen...
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Perjantai

Lainaus käyttäjältä: "se"Maaseudulla on aina hyvä käydä saamassa uusia vaikutteita. Ei oo sit niin helvatinmoinen kiirekään sen jälkeen...
[/i]

Miten niin täällä ei ole kiire :?

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Perjantai"[/i]

Miten niin täällä ei ole kiire :?

Teillä siellä maalla on vähemmän hyviä TV-kanavia. On kiire kattomaan TV:tä

Perjantai

No löytyipä selitys näille munkin kiireille :wink:

Totta joka sana...hyvä,kun viis kanavaa näkyy ja niissäkin niin huonoa ohjelmaa...että hakkaan mieluummin vaikka halkoja sen ajan 8)

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Perjantai"No löytyipä selitys näille munkin kiireille :wink:

Totta joka sana...hyvä,kun viis kanavaa näkyy ja niissäkin niin huonoa ohjelmaa...että hakkaan mieluummin vaikka halkoja sen ajan 8)

Vaikken olekaan [vielä] munkki sanan varsinaisessa merkityksessä niin munkin kiireillä on aivan toisenlaiset taustat kuin telkkari :D ... niin ja maksullisia kanavia ei ole tässä huushollissa --> miksi maksaa hömpästä, jota ei edes viitsi katsoa ? Näkyvätkin käsittääkseni vain dägälootan kautta. Muutaman satunnaisen ei-kaupallisen elokuvan katsomiseksi maksu hömppäbisneksen tekijälle tuntuu järjettömältä, minusta. Ken hömppää halajaa ja siitä haluaa jopa maksaa, niin siten tehkööt ... oma valintahan tämä on - ja mieltymys.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Perjantai"...että hakkaan mieluummin vaikka halkoja sen ajan 8)

Maalla on just toi painajainen. Jos et tee mitään niin naapurit sanoo että se on jouten.
Jos ei ole muuta tekemistä niin halkosirkkeli soimaan. Mutta voishan sen laittaa soimaan mankalta ja ämyrit päälle.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä