Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

isyys.net

Aloittaja allekirjoittanut, 05.11.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Aakku, taas tapansa mukaan, käsitti nämä kasvatusasiat nurinperisesti.

Kun puhe oli alunperin lastenkasvastuksesta, niin millä ihmeen ilveellä siitä sait aikaan vihanneksen?

Toki lapsetkin voivat muuttua vihanneksiksi: yleensä kyllä se tapahtuu täällä vanhemmassa päässä... hmm... näkyykö se jo?
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Perjantai

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"


Hmmm... olet ilmeisesti puutarhuri, mutta kertovatko vaikkapa kukkaset sinulle luottamuksellisia asioita ? "Minä, ruusu, en tykkää ollenkaan tuosta naapurin pelakuusta ... pöllii säännöllisesti minun lannoitteeni".

Hmmmm ja  juuri niin... kuullostaa ihan mun ammatilta.SInä ruusu, minä puutarhuri ja silleen ja eiku naapurisopukin koetuksella pelkän lannoitteen vuoksi :D

Perjantai

No milloin kukista on tullut vihanneksia :roll:

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

Hmmm... olet ilmeisesti puutarhuri, ...

No, helkkari!

Annas kun mää selitän, Perjantai!

Puutarhuri tarhaa puita. On hedelmäpuita, on vihannespuita... jaa, mutta onko niitä?   :lol:
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.
riippuu ihan millaisia mukuloita perheeseen sattuu siunaantumaan ja millaisen aimon on maailmalta yhyttänyt. On kolme poikaa ja kaikki ovat ihan erilaisia. Se mikä pätee yhteen, ei päde toiseen.

"Rakasta lasta tapahtui mitä tahansa" on ihan fuulaa. Silloin ei tarvitse tehdä eikä pähkäillä mitään kun sopivuuden rajat on ylitetty mennen tullen.  Pojat ainakin osaavat kusettaa vanhemipiaan niin rajusti ettei äidin rakkaus eikä mielikuvitus yllä sille tasolle lainkaan.  Näkeehän sen pojan taskun sisällöstä, mitä noilla kamoilla tehdään kaupungin yössä huonolla säällä. Siellä viihdytään hyvässä seurassa. Ainoa iltarukous on ettei helvetti vaan jäisi kiinni, ettei olisi niin tyhmä.

Perjantai

Lainaus käyttäjältä: "se"

No, helkkari!

Annas kun mää selitän, Perjantai!

Puutarhuri tarhaa puita. On hedelmäpuita, on vihannespuita... jaa, mutta onko niitä?   :lol:

Jos minä olen puutarhuri...niin mun asiantuntemus yltää noissa hommissa sen verran pitkälle...että olkoon sitten....vaikka ruusun ja pelarguun juuri ja juuri erotan :wink:

allekirjoittanut

Miehen/isän vanhempainloma alkaa kun juuri syntynyt lapsi tulee kotiin sairaalasta jossa on hetki sitten syntynyt.

Lapsen äidillä on jo metodi (metodi (järjestelmällinen) menetelmä ¶ Säännönmukainen ja suunnitelmallinen tapa ratkaista jokin ongelma, suorittaa jokin tehtävä, antaa opetusta, tehdä tutkimusta yms.) joka juontuu edeltävästä 9:tä yhdessä olemisen kuukaudesta. Tuolla isällä ei sellaista kontaktia ole.

"Mainoksen" mukaan tuleva isä on "jo velkaa" (tai hän diggaa omasta föönistään lastansa enemmän)  vaikka lapsi ei  ole vielä edes syntynytkään.

ps. isä-vanhemmanvapaa tulee sopia työnantajan kanssa jo ennen lapsen syntymää eikä vasta lapsen syntymän jälkeen.

"anna sinäkin omaa aikaasi lapsellesi" kamppania on siten mielestäni epärealistinen kun lapsi ei ole edes syntynyt kun jo edellytetään/vaaditaan..

allekirjoittanut

Tunnen suurta myötätuntoa heitä nuoria miehiä kohtaan jotka joutuvat kohtaamaan moisia vaatimuksia omassa  isänä olemisessaan. :)

THL tiedottaa

"anna sinäkin omaa aikaasi lapsellesi"


Pitää kai kuulua:

"Anna, ajasta omalle lapsellesi isä"

tai lyhyemmin:

"Anna sinäkin oman lapsesi isälle"


Olevalle tai tulevalle.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Perjantai"Selvä...eli päättelen,että eivät ole olleet sitten muutakuin niitä "pikkujuttuja".
Pikkusen nousi iho kirjaimellisesti kananlihalle  :wink: koska en kykene erottelemaan kasvatuksessa isälle ja äidille kerrottavia juttu millänlailla erillisinä asioina. :roll:

Tässä ammattikasvattajankin näkökulmasta nuo jutut saa kyllä joskus aika karmeitakin piirteitä :evil:

Isän ja äidin kasvatus voi olla merkittävä juttu silloin kun

1) toista vanhempaa ei ole
2) vanhemmat vetävät hyvin erillaista ja ristiriitaista linjaa kasvatuksessa.

Kummassakin tapauksessa lahjakas lapsi voi selvityä ihan hyvin aikuiseksi.
Saman perheen tuutista tulee myös niitä heittitöitä jotka ovat lapsia 30 vuotiaaksi asti kuten Jeesus, ja jos sen jälkeen jotain teki niin se oli ihme.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä