Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Ihmeitä ei ole - on vain luonnollisia asioita?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 24.04.11 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiistai



Lainaa350 km halkaisijaltaan olevassa peilissä, on korkeintaan 3 millimetrien suuruisia pinnan epätarkkuuksia.
Se on minusta ihme.
Ällistynenä täällä! Tiesin kyllä, että aniharvat firmat kykenevät tuohon... ja että Suomessakokin niitä hiotaan.. joskus luin, että vain saksalainen firma Zeiss tekisi noita.

Kyllä on ihminen kehittynyt sitten, kun teki työkaluja mammutin luista ja piikivestä.  Jos tätä jatkuu tuossa mittakaavassa, niin kohta lennetään aikakoneella .. hm, eikö siihenkin uskovia ole olemassa? Itseni on vaikea sitäkään kuvitella.. ja kuinka isoksi aivomme kasvavat? :P Kivikauden ihmisellä ne oli paljon pienemmät.

Canardian

#11
Ihmisien kolmas sukupolvi tosiaankin periyty dinosauruksista. Nykyään heitä kutsutaan Reptiliaaneiksi, ja he rakensivat n. 65 miljoonaa vuotta sitten avaruusaluksia joilla he pakenivat Mayojen 26000 vuotista maailmanloppua Orionin Draco konstellaatioon. Mayojen Quetzelcoatl niminen jumala oli yksi näistä Reptiiliaaneista, jota apina-ihmiset pitivät sitten jumalana.

Nykyajan apinoista periytyneet ihmiset ovat vähän tyhmempiä, paitsi tietenkin PerusSuomalaiset, ja aikaa on enää vajaa vuosi rakentaa näitä avaruusaluksia ja löytää sopiva asuinkelpoinen planeetta.

Mutta ehkä seuraava ihmiskunnan sukupolvi periytyy koirista ja on sitten taas tarpeeksi älykäs ehtimään 26000 vuodessa rakentamaan avaruusaluksia jolla paeta tätä toistuvaa maailmanloppua.

Joka Mayojen isolla syklillä ei tietenkään aina ehdi kehittyä uutta ihmisrotua, koska se on hyvin monesta tapahtumasta kiinni. Ja yleensä noin 1/3 jää kuitenikin henkiin, jolloin vanha ihmisrotu saattaa jopa selviytyä maailmanlopusta, jollei nyt satu jääkautta juuri samaan aikaan.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Patu

#12
Olikohan mayojen käsitys maailmankaikkeudesta hieman suppea.
Minä ymmärrän maailman tarkoittavan maailmankaikkeutta, ja siksipä en ymmärrä miten avaruusaluksella voi paeta maailmankaikkeuden romahdusta.
Minne sitä pakenisi.

Canardian

Raamatun maailmanloppu tarkoittaa lähiidän loppua, Mayoilla se sentään tarkoitti koko maapalloa.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Muisto Keijo Kullervo

Oma elämän kokemukseni mukaan pidän eräitä asioita koettuna itsessäni vielä ihmeenä... Vaikka paljon On selvinnyt ihan luonnontieteellisin syihin vetoamallakin.

Minusta tuntuu, että useille asioita kokeneille On selvää, että kaikkea jo koettua ei voi - siis subjektiivisia kokemuksia - mitenkään selittää edes itselleen - vaikka haluja olisi siihen...

Oletan kuitenkin yhä edelleen, että psykologisen tietämyksen kasvaessa saadaan asioista yhä enemmän selvää - vaikka paljon jää oman pohdinnan omaksuttavaksikin... Täytyy vain ajatella niin, että "ihmeellinen On maailma" yhä edelleen.  Ja maailmankaikkeudessa riittää tutkimista... Jopa 'omassa pienessä maailmassakin' joka On nahkojeni sisällä yhä edelleen.

Onneksi on tutkiva mieli ja innostusta kaikkeen kiinnostavan tutkimiseen..

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"


Muisto Keijo Kullervo

#15
Joku antiikin filosofi sanoi:
"Tunne itsesi." http://fi.wikipedia.org/wiki/Gnothi_seauton

Minulla ainakin 'itseni' tunteminen On ollut hyvin työlästä.... Siksi minulle On ollut ns. ihmeitä sellaisetkin asiat jotka fiksummalle olisi selvinnyt paljon aikaisenmmin...

Ainakaan yritystä minulta ei ole puuttunut, mutta, mutta ihmeitä riittää useisiin päiviin vuodessa - vieläkin...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Canardian

#16
Minusta ihminen tuntee itsensä parhaiten kun joku paikka särkee. Esim. jos on hammaskipua, niin se kyllä tuntuu jatkuvasti. Samoin selkäkipu ja päänsärky antaa ihmisen tuntea itsensä.

Kun ihmisellä ei ole mitään kipuja, niin ei sitä edes huomaa että on itse olemassa, vaan sitä vaan touhuaa ja tekee kaikenlaista eikä tajua edes että itse tekee sitä.

Pari kertaa mulla on myös nivelpussi repeytynyt ja en pystynyt astuun jalalla maahan viikkoon. Siitä myös huomaa tosi hyvin miten tärkeä yksi jalka on, ja kun sitä normaalisti käyttää molempia jalkoja sitä ei voi tajuta ollenkaan, miten tärkeä yksi jalka on.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Patu

Minua alkaa särkeä päätä kun luen näitä juttuja. Ei yhtään lohduta ajatus että siinä sitä vaan itsetuntemus kasvaa.

Olen valmis uskomaan että jotkut vaan touhuaa tajuamatta yhtään mitään siitä mitä tekevät.

mrsFox

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 27.04.11 - klo:17:16
Minusta ihminen tuntee itsensä parhaiten kun joku paikka särkee. Esim. jos on hammaskipua, niin se kyllä tuntuu jatkuvasti. Samoin selkäkipu ja päänsärky antaa ihmisen tuntea itsensä.


Totta, mutta vain osittain. Kipu voi olla niin kokonaisvaltaista, että muiden alueiden itsetuntemus tukkeentuu.

Tiistai



Oletteko tietoisia, että jos on Aito virusflunssa tulossa tai jo on, niin sen tunnistaa parhaiten kolotuksena luissa?

Minulla kolotti vähän alaselkä eilen ja tänä aamuna on kurkku kipeä.. ja muistin tuon kerran lukeneeni. Flunssaisena ei saisi myöskään rasittaa kroppaansa, urheilla, vaan pitää olla täysin terve. Loukkaantumisvaara jänteissä yms. on suurempi kuin terveellä. Luki samassa artikkelissa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä