Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Taloustorvelon mietteitä...

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.07.11 - klo:15:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Nyt minulla On tällainen huu-haa teoria, mutta osoittakaa, että olen täysin väärässä?

Työn sankarien pitäminen kurissa ja Herran nuhteessa On  ongelmallista jos mikä... Kun taloudella menee hyvin ja nuo perkeleen 'sankarit' vaativat lisää rahaa, On joko sitä annettava tai ainakin ostovoimaa jonkun verran...

Herrat ja talousnerot ovat ympäri maailmaa keksineet oivan keinon jolla saadaan työtä tekevät ja jopa orjuutetut nöyriksi ja ns. vähään tyytyväisiksi:

1. Otetaan lainaa joltakin taholta ja kierrätetään lainapapereita ympäri ämpäri pitkin maailmaa - ja kas kummaa - lähes kaikki ovat velkaa kaikille?
2.  Annetaan velkojen kiertää ja sanotaan lisää liksaa pyytäville, että:
"Nyt On säästettävä, leikattava ja saneerattava - muuten tulee Iso Jytky ja koko talouselämä menee sekaisin, mullin mallin ja päin prinkkalaa."

Hätä päissään lisää liksaa pyytävät pyörtävät pyhät sanansa ja tyytyvät hyvin paljon pienempiin korotuksiin kuin mitä olivat tahtoneet... Ainakin viimeistään inflaatio syö palkankorotusten hyödyn muutamassa kuukaudessa - oletan.

Yllä oleva On utopiaa ja lähes täysjärjen vastaista, pilkkaa ja terveen talouden vastaistakin... Mutta, mutta, maailman talouden ja hupenevien luonnonvarojen kannalta liikuttavan tervejärkistä, kun ihmispopulaatio saadaan pysymään kierrätys- ja kulutusyhteiskunnan oravapyörässä lähes hautaan saakka - oletan...

K.K.

Mikäs tässä mellastaessa kun On 69 ja risat lasissa ja uutta pakkaa koko ajan tihenevään tahtiin...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Minä kun luulin, että velanotoilla ja annoilla markkinoidaan tulevaisuutta ja tulevaisuuden tekemistä?

Valtio joka On velkaa joutuu kaiken tarmonsa asettamaan velanmaksun turvaamiseen.. Ja totta On - työtä riittää loputtomiin.
Vain sellainen jolla ei ole velkaa, on vapaa suunnitelemaan omanlaistaan tulevaisuutta - oletan?

K.K.

Esimerkiksi minulla On todennäköisesti vai muutama vuosi elinaikaa jäljellä ja voin käyttää päiväni ja rahani juuri siihen, mitä itse haluan.... Jos olisi velkaa, kävisin mahdollisesti jossakin töissä hankkimassa... Nyt olen velaton ja tulevaisuuteni On!!! Tässä - juuri tässä hetkessä - ihan mitä itse haluan ja on mahdollisuuksieni rajoissa.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

AveLazio

KK on ihan oikeassa. Hyvä sua (niinku Hämeessä sanotaan).
At a narrow passage there's no brother, no friend

Canardian

#3
Eikös silloin just kannata ottaa hirveesti velkaa jos tietää ettei ikinä voi maksaa sitä takaisin?
Sehän on ilmaista rahaa!
Testamenttiin voi sit kirjoittaa jotain tyyliin että sukulaisilla ei ole mitään yhteistä kanssani, eikä velat periinny, mutta pitää tietenkin antaa rahat sitten jollekin joka on sen ansainnut, vaikka olisikin sukulainen.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Muisto Keijo Kullervo

Tällä menolla eläkkeitä leikataan, mutta ylisuuria eläkkeitä eniten.. Pikkueläkkeitä ei ole mahdollista leikata - tai he kuolevat nälkään - oletan?

Eläkeläisen ei tarvitse olla huolissaan niin kauan kun leipää ja sirkushuveja On tarjolla ja eläke riittää niihin - oletan... Jos pitää ostaa  osakkeita, nurkkavallata  yhtiöitä eläkerahoilla, ollaan menossa hungingolle koko yhteiskunta(na).

K.K.

Mukavaa, kun työtätekevää kansaa lainoitetaan tekemään omia asuntoja, kesämökkejä, ostamaan loistoveneitä, autoja ym. ym. Silloin kun On velkaa ja velanmaksukykyä, työt tulee tehtyä ja yhteiskunta pysyy pystyssä.

"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Metatron - 15.07.11 - klo:02:50
Eikös silloin just kannata ottaa hirveesti velkaa jos tietää ettei ikinä voi maksaa sitä takaisin?
Sehän on ilmaista rahaa!

Todennäköisesti sinussa on Kreikkalaista verta, sukujuurta, vakka et itse tiedostaisikaan, ainakin jostain kauempaa tulleita Geenejä, luulisin.

Sitähän on itse vaikeaa tietää esi.isiensä polkuja, mutta tuo kirjoitus kyllä paljasti aika paljon.

AveLazio

Hämmentävää on, että mikään maa ei oikeasti maksa velkojaan koskaa. Markkinoille vain tuotetaan lisää rahaa, jos tiukkaa tekee. Seteleitäkään ei enää juuri paineta, vaan valtionvarat ilmoitetaan tietokoneyhteydellä. Vasta jos jokin maa sotkee asiansa niin pahoin kuin Etelän slummivaltiot, pankit alkavat oikeasti kysellä lainojensa perään.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Muisto Keijo Kullervo

Mistä sitä 'rahaa' tulee koko ajan lisää kun käteisen rahan käyttö vähenee koko ajan... Velkaa otetaan ja annetaan = kaikki tapahtuu tietokoneilla ja sähköisesti koko ajan ja koko ajan kovemmin ja kovemmin?

Liekö tarvetta enää rahaa kohta painaakaan kun maksuliikennekin On siirtymässä sähköiseen viestinnän piiriin?

Rahaa tullee siis tyhjästä ja palaa tyhjyyteen, mitä nyt pankit ja finanssi laitokset nyhjäävät tyhjästä lisää rahaa, pääasia että asiat, tavarat, ihmiset ja kaikki, koko yhteiskunta On liikkeessä kohti huomista päivää...

K.K.

Nyt ollaan siirtymässä yhä suurempiin talousalueisiin, yhteiseen talouspolitiikkaan... Aina On entistä aikaa kaipaavia... He tahtovat markan takaisin, käyttöshekit, rautaa rajalle ja paluuta Impivaaraan... Saapa nähdä että miten tässä kaikessa oikein käy?

Hyvin tässä käy! Uskotaanko?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

AveLazio

Arvostamani K.K., kunnioitatko demokratiaa tässä kaaoksessa?
At a narrow passage there's no brother, no friend


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä