Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tännekö te kaikki kokoonnutte?!

Aloittaja THL tiedottaa, 24.11.07 - klo:09:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Indigo

Ai sitäkö se AW tarkoittikin  :roll:  Kumma kun miehet aina luulee naisten olevan ajatustenlukijoita, sitten ne sanoo myöhemmin, että niinhän minä sanoinkin.

:)

tai, että juurihan minä viime viikolla käytin sinun autosi huollossa ja vaihdoin renkaat.


Indigo

Tiistai

Onko teillä, tytöt, vaikeuksia ymmärtää Allua?  Minä luen häntä kuin avointa kirjaa  :twisted:

Samaa mieltä, polun viereltä metsämansikoita etsimässä löytää parhaan kanssamatkustajan.. mutta etsiessä voi eksyä ..  ja jos löytää, lähteekö hän kyytiin .. oli se sitten Lada tai Mersu..  8)

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"
Onko teillä, tytöt, vaikeuksia ymmärtää Allua?  Minä luen häntä kuin avointa kirjaa  :twisted:

Kommunikointi, eli toisten ihmisten ymmärtäminen ja ymmärretyksi tuleminen ei ole mikään helppo asia.

Ensinnäkin on vaikeata muotoilla viesti sillä tavalla että se vastaa sitä mitä tarkoittaa sanoa.
Toiseksi viestittävä asia ymmärretään usein väärin vaikka viesti olisi oikein muotoiltu.
Kolmanneksi viesti halutaan usein tulkita väärin vaikka se olisi oikein muotoiltu ja oikein ymmärretty.

Kommunikointi on aika raskasta mikäli se ei yrityksitä huolimatta johda tai näytä johtavan ymmärtämiseen ja ymmärretyksi tulemiseen.

Alienit ovat ihmisten tavoin sellaisia olentoja että ne haluaa ymmärtää kanssa-alieneitansa, ellei sellaisia ole niin ihmisiä sitten,  ja tulla myös itse heidän taholtaan ymmärretyksi, eikä alien voi olla oikein tyytyväinen jos tiedosiirto tökkii.  Kun tiedonsiirto tökkii pahasti lopetetaan kenties kanssakäyminen ja yritetän etsiä mahdollisuutta tulla ymmäretyksi jostain muualta.  

Sellaisen Ihmisen tai Alienin joka ei etsimälläkään löydä sellaista toista Ihmistä tai Alienia jonka kanssa kommunikaatio toimisi, pitää syystäkin alkaa katselemaan peiliin, josta todennäköisimmin löytyy se Alien tai Ihminen jossa piilee se vika mikä aiheuttaa ymmärtämisen ongelmallisuuden.

Kun vikapaikka on paikalistettu voi ryhtyä itse vian etsintään, se voi joko löytyä tai sitten ei.
Jos vikaa ei löydy niin asiaa ei voi auttaa mutta jos se löytyy niin on kaksi mahdollisuutta.
Vika on joko parantumaton tai se on parannettavissa.  Jos vika on parantumaton niin asialle ei voi tehdä mitään mutta jos se on parannettavissa on taas kaksi mahdollisuutta, vikaan on olemassa oikea lääke tai sitten ei.

Minä olen siitä onnellisessa asemassa oleva kommunikaatiohäiriöinen Alieni että minun kanssakäymiseni ongelmiin on löytynyt oikea lääke ja se lääke on ....... tietenkin ..... sehän on outomaa.

Outomaassa en voi välttyä tulemasta oikein ymmärretyksi vaikka miten kirjottaisin viestit väärällä tavalla, valitsisin väärät sanat ja laittaisin ne vielä väärään järjesykseenkin.  

-----------
Tässä oli sitten se maanantaiaamun aamuhartaus-osuus.
Nyt voi ryhtyä kommunikoimaan.
-----------------

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"
Samaa mieltä, polun viereltä metsämansikoita etsimässä löytää parhaan kanssamatkustajan.. mutta etsiessä voi eksyä ..  ja jos löytää, lähteekö hän kyytiin .. oli se sitten Lada tai Mersu..  8)

Marjametsässä on usein helppo eksyä ja sieltä on vaikea löytää takaisin kotiin, ellei metsä ole koti, kuten susien ja karhujen kohdalla on asianlaita. Sudet ja karhut olisivat puolestaan eksyksissä jos ne joutuisivat neljän seinän sisään, sellaiseen paikkaan siis jota ihmiset ja alienit sanovat kodiksensa ja jossa he eivät ole eksyksissä.

Minä olen samaa mieltä Tiistain kanssa siitä asiasta että metsästä ja marjapaikkojen lisäksi erityisesti kaatopaikkojen liepeiltä  on mahdollista löytää karhuja ja siellä on myös sellaisia ihmisiä joilla voisi olla kykyä ymmärtää asioita, mutta koska parhaille marjapaikoille ei kannata yrittää mersulla niin on pakko vain tyytyä kyttäilemään kaatopaikoilla.

Tiistai

Alien Weird vain leikkii muka-kommunikaatiohöiriöllään.  

Terävä mieli ja kieli..

Tiistai

Ihan kuin Outomaalle on tänään Kalevassa lukijakuva nimellä  
"Liftari Kemijärvellä"

...miten kaunis kesäinen päivä.. peilintyyni järvi..

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Onko teillä, tytöt, vaikeuksia ymmärtää Allua?  Minä luen häntä kuin avointa kirjaa  :twisted:

Samaa mieltä, polun viereltä metsämansikoita etsimässä löytää parhaan kanssamatkustajan.. mutta etsiessä voi eksyä ..  ja jos löytää, lähteekö hän kyytiin .. oli se sitten Lada tai Mersu..  8)

Oi luetko?   :(  :cry:  Luulen, että olet hyvä hoksaamaan, siinä tapauksessa. Meille, siis minulle ja Starseedille, AW on ollut aina ihan mahdottoman vaikea ymmärrettävä. Kirjan hän pamauttaa aina kiinni juuri jännimmässä kohtaa ja  - istuu sen päälle, luulen ma. Ei kertakaikkiaan, ainakaan minä en, häntä koskaan ole ymmärtänyt. Aina olen joutunut kinaamaan ja vääntämään rautalangasta perusteluita perusteluiden perään, sivu kaupalla ja vuositolkulla -  huokaus - mutta kerta toisensa jälkeen jään alakynteen. Se minun on tunnustettava. :roll:  Mutta se on AW:n kunniaksi luettava, että aina hän lopulta ojentaa auttavan kätensä ja nostaa pystyyn, jos vaikka olenkin oikein pahasti ojanpenkalle keikahtanut.
On kerännyt kaatuneet mansikatkin ropposeen ja toivotellut parempaa jatkoa valitsemallani tiellä.

Hohhoi, ooppelissani palaa jokin hemmetin merkkivalo, eikä minulla ole juuri nyt rahaa viedä sitä korjattavaksi.
Starseed... Starseed nyt ihan hiljaa!.. ei tämä ole mikään.. ei ole tekosyy olla itse ajamatta!  :evil:  :oops:  :oops:


Indigo

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Hohhoi, ooppelissani palaa jokin hemmetin merkkivalo, eikä minulla ole juuri nyt rahaa viedä sitä korjattavaksi.
Starseed... Starseed nyt ihan hiljaa!.. ei tämä ole mikään.. ei ole tekosyy olla itse ajamatta!  :evil:  :oops:  :oops:

Indigo

En ole Starseed, mutta kysyn jotta onko siinä merkkivalossa jokin kuva ? Bensamittarin kuva kertoo, että polttoaine on vähissä  :?  Sellainen kannun kuva [yleensä sellainen] viittaa moottoriöljyn vajaukseen, johon tepsii se, että avaat konepellin kun moottori on kylmä, moottorin päällä oleva korkki aukaistaan ja siitä kaadetaan vähän kerrallaan lisää öljyä [laatu selviää käsikirjasta...] aina välillä sillä mittatikulla tarkistellen [tikku pyyhitään esim. paperilla puhtaaksi ennen mittausta]. Sitten sellainen tavanomainen symboli on jotakuinkin tämännäköinen (O) , joka ilmoittaa, että käsijarru on päällä. Autossasi saattaa olla myös merkkivalo sille, ettei ovi ole kunnolla kiinni, turvavyö on kiinnittämättä ... myös laturin toimintahäiriö sytyttää huomautusvalon ... kerro, millainen se kuva siinä valossa on, niin ehkäpä asia selviää täällä, missä suurinpiirtein kaikkiin asioihin löytyy ratkaisu.

Indigo

Juu, et kyllä näytä Starseedilta. Kiitos ihana Aakku! Aina sinulta saa neuvoja.

Vaan tämän jutun sain kuin sainkin selville suurin omin ponnistuksin jo jokin aika sitten. Etupäässä tuo aivoponnistelu on se, joka vaatii aina pinnistelyä, Luoja kun ei suo kaikkia ominaisuuksia tasapuolisesti. Mutta onneksi autoihin on keksitty sellainen hanskalokero. Urhean tutkimustyön jälkeen sain sen kimmahtamaan auki ja löysin sieltä erittäin näppärän Jokaisen OOppelin Omistajan Ohjekirjan. Siinä oli samanlainen merkkivalon kuva kuin, joka syttyy palamaan heti kun käynnistän auton. Ihme kyllä... en enää muista mikä sen nimi oli, mutta siinä oli sellainen salamankuva keskellä ja sanottiin, jotta poltoaineen syöttö tjms. hiukkasen tökkii ja olisi parempi kun et ajelisi liian pitkiä reissuja tällä ooppelillasi ennenkuin olet käynyt korjaamolla - ja mieluummin tietty sellaisella kalliimmalla korjaamolla - jossa laitetaan tuntosarvipiuhat ja stetoskoopit ja kuunnellaan sydänääniä ja ties mitä... kuulosti kalliilta. Minun mielestäni.
Ja on siellä liukastakin, tuolla tiellä.

Indigo

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"Juu, et kyllä näytä Starseedilta. Kiitos ihana Aakku! Aina sinulta saa neuvoja.

Ai että tuntuu hyvältä lukea totuuden sanoja :roll: Jos olisin siinä vierelläsi nyt, niin kantaisin vuoteeseen, peittelisin ja lukisin haluamastasi kirjasta kunnes nukahtaisit ... uskotko :D

LainaaVaan tämän jutun sain kuin sainkin selville suurin omin ponnistuksin jo jokin aika sitten. Etupäässä tuo aivoponnistelu on se, joka vaatii aina pinnistelyä, Luoja kun ei suo kaikkia ominaisuuksia tasapuolisesti. Mutta onneksi autoihin on keksitty sellainen hanskalokero. Urhean tutkimustyön jälkeen sain sen kimmahtamaan auki ja löysin sieltä erittäin näppärän Jokaisen OOppelin Omistajan Ohjekirjan. Siinä oli samanlainen merkkivalon kuva kuin, joka syttyy palamaan heti kun käynnistän auton. Ihme kyllä... en enää muista mikä sen nimi oli, mutta siinä oli sellainen salamankuva keskellä ja sanottiin, jotta poltoaineen syöttö tjms. hiukkasen tökkii ja olisi parempi kun et ajelisi liian pitkiä reissuja tällä ooppelillasi ennenkuin olet käynyt korjaamolla - ja mieluummin tietty sellaisella kalliimmalla korjaamolla - jossa laitetaan tuntosarvipiuhat ja stetoskoopit ja kuunnellaan sydänääniä ja ties mitä... kuulosti kalliilta. Minun mielestäni.
Ja on siellä liukastakin, tuolla tiellä.

Indigo

Heh - hyvä, että selvisi --> samalla oivallat syyn, miksi tykkään siitä vm. -87 ooppelistani :P ... uusissa autoissa on aivan liikaa elektroniikkaa ja pieniäkään vikoja [tuo kuuluu sarjaan pienet viat] ei pysty fixaamaan itse, vaan auto pitää roudata kalliiseen korjaamoon. Jossainvaiheessa tästä nykyisestä on varmasti luovuttava, mutta seuraava käytetty autoni toimii moottorilla, jossa ei käytetä elektronista ruiskutusta polttoaineelle ja syyn varmaan jo arvaatkin...

Vanhemmanmallinen kurkullinen kaasutinsysteemi on sitäpaitsi toimintavarmempikin, paitsi lentokoneissa, joilla lennetään ajoittain myös "selällään" ... jos auto taas menee selälleen, ei sillä ajeta :) Täten minusta se vanhempi ratkaisu soveltuu autoon paremmin kuin polttoaineen ruiskutus ... Minulla oli yhteenaikaan - kauan sitten - Renault 4 ... eli nk. tipparellu ja siinä mm. korjasin haljenneen bensapumpun kalvon vanhan kumisaappaan varresta leikatulla "kalvolla". Käytin sitä rikkinäistä sapluunana ja se systeemi toimi oikein hyvin ... siinä sai jopa sen bensapumpun purettua osiin kun se oli koottu ruuveilla, eikä puristamalla !

Eläköön hieman vanhahtanut tekniikka - se on ihmisystävällistä.

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"
Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Onko teillä, tytöt, vaikeuksia ymmärtää Allua?  Minä luen häntä kuin avointa kirjaa  :twisted:

Samaa mieltä, polun viereltä metsämansikoita etsimässä löytää parhaan kanssamatkustajan.. mutta etsiessä voi eksyä ..  ja jos löytää, lähteekö hän kyytiin .. oli se sitten Lada tai Mersu..  8)

Oi luetko?
  :(  :cry:  Luulen, että olet hyvä hoksaamaan, siinä tapauksessa. Meille, siis minulle ja Starseedille, AW on ollut aina ihan mahdottoman vaikea ymmärrettävä. Kirjan hän pamauttaa aina kiinni juuri jännimmässä kohtaa ja  - istuu sen päälle, luulen ma. Ei kertakaikkiaan, ainakaan minä en, häntä koskaan ole ymmärtänyt. Aina olen joutunut kinaamaan ja vääntämään rautalangasta perusteluita perusteluiden perään, sivu kaupalla ja vuositolkulla -  huokaus - mutta kerta toisensa jälkeen jään alakynteen. Se minun on tunnustettava. :roll:  Mutta se on AW:n kunniaksi luettava, että aina hän lopulta ojentaa auttavan kätensä ja nostaa pystyyn, jos vaikka olenkin oikein pahasti ojanpenkalle keikahtanut.
On kerännyt kaatuneet mansikatkin ropposeen ja toivotellut parempaa jatkoa valitsemallani tiellä.

Hohhoi, ooppelissani palaa jokin hemmetin merkkivalo, eikä minulla ole juuri nyt rahaa viedä sitä korjattavaksi.
Starseed... Starseed nyt ihan hiljaa!.. ei tämä ole mikään.. ei ole tekosyy olla itse ajamatta!  :evil:  :oops:  :oops:


Indigo

Hei, se oli sarkasmia, Rape kutsuu sitä älylliseksi tökkimiseksi!  Minulla ei ole tarkempaa tietoa Allun väittelytekniikasta muuta, kuin mitä foorumilla on. Mutta tietty mielikuva kyllä on.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä