Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tännekö te kaikki kokoonnutte?!

Aloittaja THL tiedottaa, 24.11.07 - klo:09:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tiistai

LainaaAjattelepas miten kamalaa olisi osata ymmärtää toisia paremmin kuin omaa itseään?
LainaaJuu, olisi se, en osaa edes kuvitella.

Omaa itseänsä ymmärtäminen on vaikeaa.. ja  en paljoa tuhlaa energiaa siihen.

Mutta.. juuri toisten ihmisten ymmärtämisen puutetta tämä maailma sairastaa.

rapevainaa

.
No tota, jos minä olisin täuydellinen edes jossain lajissa niin en viitsisi vaivautua tälle foorumille tai foorumeille yleensä.

Senm olen huomannut että eri sormilla on eri nopeaus. Tossakin on niin nopea sormi et kun olen lyönyt yhtä aikaa aata ja ässää niin uuta lyönyt sormi on ehtinbyt väliin. Tossa taas on sormi, joka siirtyi iiltä ännälle, eikä saanut vauhtia pysähtymään vaan liukui beelle.

Selvästikin on somia, jotka loikkaavat ja joko hyppy jää pitkäksi tai lyhyeksi tai menee muuten vana ihan svuun.

Alien Weird

Tämä on ylimääräinen vahinkoviesti jonka poistin eikä mikään sellainen ajatus jonka päätinkin salata.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "Alien Weird"
Lainaus käyttäjältä: "Starseed"
Lainaus käyttäjältä: "Indigo"

Meille, siis minulle ja Starseedille, AW on ollut aina ihan mahdottoman vaikea ymmärrettävä.

Minä kuulepas luulen, että me ymmärretään sittenkin ihan tarpeeksi. Ajattelepas miten kamalaa olisi osata ymmärtää toisia paremmin kuin omaa itseään?

Ai, minusta ei tunnu yhtään kamalalta että tiedät minun ajatukseni ja osaat jopa ilmaista ne paremmin ja sujuvammin kuin minä itse.  Pitäisikö minun olla siitä huolissaan?  Onko minussa jotain vikaa kun en ole siitä huolissani?  En ole siis huolissani siitä että ajatukseni ovat tiedossa mutta tietenkin tuntuu vähän sellaiselta että niitä on aika tarpeetonta lähteä selittämään.

Jos nyt tosissani ryhtyisin kaivaman esiin syitä siihen etten ole huolissani niin ensimmäisenä mieleni tulee sellainen asia ettei minulla varmaankaan ole mitään sellaisia ajatuksia joita pitäisi salata, jos olisi niin voisihan se sitten tuntua kamalalta että toinen ne kuitenkin tietää.

THL tiedottaa

(Kommentti Rapen viestiin.)

Tuossapa hyvä näyte siitä, mitä aloitusviestissäni tarkoitan!

ADHD ei oo mikään häpeä, ei, eikä mikään muukaan sormien pomppimista aiheuttava ominaisuus.

Kyllä määkin osaan tehdä virheitä. Niitä alkaa ilmestyyn siinä vaiheessa, kun kirjoitusnopeus nousee hyvin lähelle kymmentä merkkiä tai sen yli sekunnissa.    :D

"Minä tiedän. Minä olen tutkinut."

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Ztara

Lainaus käyttäjältä: "Alien Weird"

Ai, minusta ei tunnu yhtään kamalalta että tiedät minun ajatukseni ja osaat jopa ilmaista ne paremmin ja sujuvammin kuin minä itse.  Pitäisikö minun olla siitä huolissaan?  Onko minussa jotain vikaa kun en ole siitä huolissani?  En ole siis huolissani siitä että ajatukseni ovat tiedossa mutta tietenkin tuntuu vähän sellaiselta että niitä on aika tarpeetonta lähteä selittämään.

Ei, sinussa ei tietenkään ole mitään vikaa sen enempää kuin muissakaan. Vika on vain siinä jonka tuossa itsekin sanoit. Jos ajattelee toisen jo muutenkin tietävän mitä itse tarkoittaa, tulee koko kommunikointi ajan oloon tarpeettomaksi ja keskustelut käydäänkin dialogin sijasta yksin ja vain omassa päässä päätellen ja lopputulokset ratkaisten. Juuri tästä asiastahan puhutaan paljon puolisoiden ongelmana. Totutaan toiseen ja arvataan sanomiset etukäteen ja lopulta ei olekaan enää mitään sanottavaa....siihen se helposti menee.

Pitäisi räväyttää ja olla yllätyksellinen ja ennalta arvaamaton ollakseen mielenkiintoinen. Mutta kuka helkutti sellaistakaan haluaisi, joka suuntaan mieltään muuttavaa tuuliviiriä? Ei sellaisenkaan ihmisen mielialojen mukaan kukaan jaksa pomppia. Hohhoijaa...ei, kyllä ihmisen pitääkin ollakin ajatuksissaan ryhdissä loppupeleissä, mutta ei liikaa kangistua rooliinsa. Takinkääntö joissakin asioissa piristää mieltä. Takinkääntö voi olla myös sellainen että kääntää harmaasta ulsterista kukallisen vuoren päälle päin. Se olisi mukavaa minusta.

LainaaJos nyt tosissani ryhtyisin kaivaman esiin syitä siihen etten ole huolissani niin ensimmäisenä mieleni tulee sellainen asia ettei minulla varmaankaan ole mitään sellaisia ajatuksia joita pitäisi salata, jos olisi niin voisihan se sitten tuntua kamalalta että toinen ne kuitenkin tietää.

Ja jos minä olen tosissani, niin enhän minä nyt ihan tosissani ollut minäkään-niinkuin hyvin tiesit  :P . Liioitteleminen vain on joskus niin mukavaa ja terapoivaa.

Ajatustenlukeminen sinällään on kiehtovaa, mutta jo pelkkä ajatuskin siitä saa ihokarvat nousemaan pystyyn niin hyvässä kuin pahassakin. On ihan tarpeeksi näillä tämän hetkisillä eväillämme, että pystymme joskus melko tarkkaankin päättelemään toisen ajatukset hänen historiansa ja normaalin käytöksensä tuntien. Luultavasti sitten kun ajatustenlukeminen on mahdollista, aletaan kehittämään telepatia-suojia ja ne menevät kaupaksi kuin kuumille kiville ja niitä aletaan markkinoimaan Anttilan postimyyntiluettelossa kaikille joiden ajatukset eivät kestä päivänvaloa  :D .
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "se"(Kyllä määkin osaan tehdä virheitä. Niitä alkaa ilmestyyn siinä vaiheessa, kun kirjoitusnopeus nousee hyvin lähelle kymmentä merkkiä tai sen yli sekunnissa.    :D

.

Noooh, kyllä ahkeralla aika riittää  :roll:

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "Starseed"
Pitäisi räväyttää ja olla yllätyksellinen ja ennalta arvaamaton ollakseen mielenkiintoinen.


Eh, sitäpaitsi sinulla on lisäksi ajatuksia joita minulla ei ole
mutta ovat juuri sellaisia mitä itsekin voisin ajatella
mutta en ole ajatellut.

Eikös se sellainen yllätyksellisyys ja ennalta-arvamattomuuskin tule pitemmänpälle varsin pitkäveteiseksi
ja lisäksi se on kovin rasittavaa, taisit jotan sellaista sanoakin.

Ei näytä tulevan ratkaisua tähän kommunikaation mielenkiinto-ongelmaan.
Jäljelle ei jää muuta viahtoehtoa kun kommunikoimattomuus,
joka voi sekin välillä käydä vaihetelusta.
Joo joo .... eihän se mitään kivaa ole.

Mutta onko kiva sitten aina kivaa.
Jos on kivaa jatkuvasti niin sekin alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään
ja siihen pulmaan ei taas auta muu
kuin että välillä pitää olla paha olo
että voi joskus taas olla kivaa.

------------
Oliko tämä nyt aamu- vai iltahartaus?
En tiedä mutta keskiviikolle se asettuu.

Tiistaisarna taisi jäädä väliin vai pitikö sen joku muu?

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "se"(Kommentti Rapen viestiin.)

Tuossapa hyvä näyte siitä, mitä aloitusviestissäni tarkoitan!

ADHD ei oo mikään häpeä, ei, eikä mikään muukaan sormien pomppimista aiheuttava ominaisuus.

Kyllä määkin osaan tehdä virheitä. Niitä alkaa ilmestyyn siinä vaiheessa, kun kirjoitusnopeus nousee hyvin lähelle kymmentä merkkiä tai sen yli sekunnissa.    :D

"Minä tiedän. Minä olen tutkinut."

.

Mikä ADHD :evil:

Minä kirjoitelen nykyään enemmän virheitä kuin oikein. Ja aloin oikein miettimään, koska minulla ei tietenkään ollut mitään ADHD-oireita..

Kouluaikoja muistellessa  ..  on siinä jotakin perää :(  
Kauppaopistossa opeteltiin konekirjoitusta ja olin lainannut jostain liikkeestä kirjoituskoneen (sellaista palvelua tosiaan oli tarjolla) muutamaksi viikoksi. Kun vein sen takaisin sanoin, etten osaa kunnolla kirjoittaa,  kun tulee niin paljon lyöntivirheitä. Mies sanoi siihen, että hyvä niin, ei kannata kantaa huolta siitä.. virheiden lyöjistä tulee parempia kirjoittajia,   ihmettelin silloin ja oudosti muistan tuonkin vielä  :roll:



Testi, jolla voi testata oireensa http://adhd-aikuiset.org/testit/oireet_tytto.html
Olen kyllä jo siitä iästä ohi, että tekisin tuon testin..  :arrow:

S

Eivät kaikenmaailman testit ja diagnoosit asioita ja ongelmia välttämättä paranna, ne vain lyövät  leiman otsaan ja syyllistävät entistä enemmän. Parempi vain hyväksyä itsensä vihreineen, sekä muine puutteineen päivineen. Kuka järkevä ja viisas nyt haluaisi olla täydellinen, vaikka siihen aina väkisin pyritäänkin.

Miksi ihmeessä ihmisen ominaisille ominaisuuksillekin pitäisi löytyä aina syy ja seuraus, tai jokin luokitteleva kategoria. Kaikki me olemme erehtyväisiä ja omalla oudolla tavallamme erikoislaatuisia. Vaikka emme olisi edes millään muotoa 'väkivaltaisia', lyöntivirheitä sattuu ja kaikkea tapahtuu, kun vanhaksi elää; sekä elämää kokee ja näkee!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä