Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lapsuus

Aloittaja Tiistai, 26.09.11 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aprilli

Niin siitäkö kahvipaketista jääkaapissa?

Ei se mittään, on mullekkin sattunut.

Amanda55

Tiistai, nuorin serkkuni tappoi vaimonsa ja kaksi pientä lastaan joku vuosi sitten Helsingissä.  Uskomaton tapaus.  Hän oli ihana kuin enkeli.  Äitinsä ei koskaan toipunut tästä ja kuoli pari vuotta sen jälkeen.  Juttu oli suuri meediatapahtuma aikoinaan.   

Aprilli

#132
Jos vielä tästä menneestä Jouluteemasta voi jatkaa...

Katselin telkkarista Dr.Philin yliameriikkalaista psykoneuvontaohjelmaa, jossa teemana oli lapset ja joulupukki.
Ongelmaksi muodostui, kuinka kertoa lapselle ja missä iässä, ettei Joulupukki olekkaan oikea, elävä henkilö.

Suurin osa kysymykseen vastaajista ilmoitti hyväksyvänsä, että ratkaisun löytää lapsi ajallaan muualta kuin kotoa.
Ne pari muuta osaa olivat sitä sun tätä mieltä.
Dr. Phil itse oli sitä mieltä, että lapset saavat hankkia tietonsa itse, muttei vanhempien tule enää valehdella asiasta,
kunhan hän on tarpeeksi vanha ymmärtämään pelisäännöt.

Avoin puhuminen tuntui olevan se suurin ongelma, myös shown pitäjän kohdalla.
Ikäänkuin pelättäisiin, että joulutunnelma lasahtaa myös aikuisilta, mikäli muksut ovat jyvällä asioista!

Voin vakuuttaa, ettei aikuisten eikä lasten tunnelma tipahda.

Itse olen kertonut lapsilleni alusta pitäen, että joulupukki-juttu on leikki, jota jouluisin leikitään.
Joulupukin saapuminen on siitä huolimatta aina saanut muksuissa aikaan sopivan säpinän,
ja täytyy myöntää että meillä aikuisillakin oli pientä tykytystä sydämessä pukin tullessa.

Mikä siinä niin vaikeata voi olla?
Kiva leikki ja sinä pysyköön, joka siitä pitää.

Tiistai

#133

Minä muistan, koska menetin uskoni Pukkiin. Olin 6 vuotias, kun jo harmittelin miksi pukin piti tulla juuri, kun isälle tuli asiaa jonnekin ulos. Seuraavana vuonna kurkistin kerran äidin ompelukoneen hupun alle ja siellä oli valmiina ostettuja nukenkasvoja ja jotain muuta. Äiti ompeli meille tytöille räsynuket ja kun ne oli sitten pukin kontissa Tiesin.

En kertonut äidille mitään niistä nukketarvikkeista.. olihan se selvää kenelle ne oli, taisin ajatella, että ne ovat meille yllätys kun hän ei ollut niistä maininnut ..  ei jäänyt traumaa!

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä