Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Elää perinteistä elämää

Aloittaja risto, 21.02.12 - klo:20:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

risto

.
Voiko tuohon sankariin
kukaan samaistua.
Vai onko tunne pelkkää vahingoniloa!

karpalo


Pyöräsankar

En haluu arvailla,
mutta runon sankarpoik.
jotain on vailla

taitaap. nääs olla
ihan Myllymaalta
kas, kun sen hajos polla

risto

#32
.
Sitä on liikkeellä vaikkei ole jäitten lähdön aika.
Eiku jäitä hattuun.
Ja pillerit mikä minnekin
vaikka polvien väliin

Tiistai




Just sopiva ketju ilmoittaa, että olen ollut pari päivää kaiken vapaa-ajan Siperiassa.. tuo tarina on niin mukanaan vievä, että siihen eläytyy täysin.  Perinteellisemmin ei voi enää elää, sodan aikaan nälissään ja viluissaan metsätöissä 14 -vuotiaana laihana tyttönä.. ruuaksi vain ruisvelliä ja vähän leipää.

THL tiedottaa

Onko kyse siis perinnekeskitysleiristä?

Paljonko oot laihtunu?


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Tiistai

#35

Pari kiloa antaisin mielelläni pois, jos olis ottajaa. Mutta tuo kyllä enemmän lihottaa, kun pitää hakea vahvistusta lukiessa :P

Tarina (elämänkerta) on rajan taakse jääneen orvon suomalaistytön elämää. Ehkä puolet perheestä jo kuollut kaikenlaisiin vaivoihin ennen evakkoon lähtemistä.. kyllä elämä on ollut vaikeaa ennen. Ja varmaan kaikkialla, on vain unohtunut kylläisyyden myötä ja tällä hetkelläkin arviolta 3/4 ihmiskunnasta elää noin kurjasti tai vielä kurjemmin.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 24.02.12 - klo:13:00

Pari kiloa antaisin mielelläni pois, jos olis ottajaa. Mutta tuo kyllä enemmän lihottaa, kun pitää hakea vahvistusta lukiessa :P

Tarina (elämänkerta) on rajan taakse jääneen orvon suomalaistytön elämää. Ehkä puolet perheestä jo kuollut kaikenlaisiin vaivoihin ennen evakkoon lähtemistä.. kyllä elämä on ollut vaikeaa ennen. Ja varmaan kaikkialla, on vain unohtunut kylläisyyden myötä ja tällä hetkelläkin arviolta 3/4 ihmiskunnasta elää noin kurjasti tai vielä kurjemmin.

Aivan, olen samaa mieltä. Kyllä aikaisemmin elämä on ollut kurjaa. Siis ainakin jos verrataan taloudellisiin asioihin, esim ruokahuoltoon.  1860-luvun lopulla Suomessa kuoli ihmisiä nälkään, tuhansittain.

Tänä päivänä täälläpäin velloo keskustelu ilmaisesta kouluruuasta näin:

   - Yäk, on moskaa, mie halluun kebabin ja jätskit ja energiajuomat jne.jne

Sitten valittavat niitä näitä kaikenmaailman sohvaperunat ja taikinakädet, jotka eivät työpäivää ole nähneet, että:

   - Tanan KELA, on siellä niin hidas palvelu..tana, kyllä kirveellä olisi töitä.

Homma on tavallaan karannut käsistä, joku osa kansasta on sitä mieltä, että jonkun toisen, kuin minun itseni on huolehdittava elintasostani.

Patu

Tuo Tiistai osoittama empatia käypi katteeksi. Minä en pysty tuollaista kirjallisuutta lukemaan ja siihen paneutumaan.
Uskon että jos minä tuollaista lukisin minua pistäisi vihaksi ihmisten pahuus ja raukkamaisuus, ja vihaisena ei ole kiva olla. Jäisi lukemati.

Minun empatiani menee jotenkin niin kuin kevytoheistajallakin.

risto

.
No hauska homma perinteiden kanssa....

Kun Ruotsiin syntyi prinsessa, Ruotsin suurlähetystö hilasi tykin Kauppatorin rantaan ja alkoi ammuskella sekä tykillä että kivääreillä. Naapurissa on presidentin palatsi. Seuraava kiinteistö on päävartio.  Kaiken kukkururaksi poliisilaitos tutkii, oliko kovapanosammuntoihin lupa.

Siis veronmaksaja kysyy, millaiset ovat presidenttime turvatoimet? Tosin, veikkaan että idea on tullut joko Tarjalta  tai Pentiltä. 
:) :)soitto naapuriin:"saako ampua pari kunnialaukausta?"

luuliko Tarja että soitto tuli naapurimaasta....

Patu

#39
Tää nyt on vähän nipottamista...

Tuskin ne kovilla ampuivat. En tiedä mitä noissa tykeissä ammuksena oli.
Kuivasaaren 305-millinen rannikkotykki on ampunut kunnialaukauksina 500 kg vettä, en tiedä oliko pussissa vai miten.
http://plaza.fi/moottori/matkat/matkalla-helsingin-saaristossa-helsingin-erikoiset-saaret
kohdassa Kuivasaari

Ei noista ruotsalaistenkaan ammunnoista näyttänyt roskaa lentelevän, jos niissä joku paperituppo olisi kyllä siinä rojua lentäisi.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä