Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Outo dieetti

Aloittaja ville, 10.01.08 - klo:01:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ville

Tarttis nyt uuden vuoden myötä päästä muutamasta läskikilosta eroon. Katselin hiukka erilaisia ohjeita, joita aiheen tiimoilta löytyy, ja kävi ilmi että niitä on jos jonkinlaisia.  Käsittääkseni useimmat dieetit perustuvat ainakin osittain siihen, että ruokailusta tehdään tavallista epämiellyttävämpää, joten tulee syötyä vähemmän. Esim. suosiossa olevissa vähähiilihydraattisissa dieeteissä pitää välttää perunaa, leipää, pastaa, riisiä, pullaa ja makeisia, siis toisin sanoen kaikkea hyvää. Ihmekös tuo, jos siinä laihtuu.

Joopa joo. Dieettikirjoilla voi ilmeisesti tienata hyvin ja helposti. Tarvitaan vain tarpeeksi erikoinen idea, jota ei ole kukaan tullut ajatelleeksi vähään aikaan.

dianora

Uskon, että painonpudottaminen jollain ihmedieetillä on turhaa - vaikkakin mielenkiintoista. Olen sen verran vanhanaikainen, että vannon ruokailutapojen muuttamisen puolesta. Itselläni on matkan/Joulun jäljiltä 3 pudotettavaa kiloa ja aion saada ne pois vain syömällä vähemmän ja lisäämällä liikettä. Tylsät ohjeet - ei taisi rikastua näitä ohjeita kauppaamalla, luulen.

Olen miettinyt myös puhdistusta - siis ihan vain itseni. Onko kellään kokemusta  :?:  :arrow:

Colonic Plus kehonpuhdistaja

Kehonpuhdistaja. Nokkos-voikukka-koivunlehtitabletti
Aineenvaihdunta-ravintolisä

Colonic Plus on tarkoitettu niille, jotka haluavat antaa keholleen "puhdistuskuurin".

Viisi vaikuttavaa ainesosaa:
Nokkonen Voikukka Koivunlehti Inuliini Persiljanlehti

Fysiologiset vaikutusalueet kehossa:

   * Edistää aineenvaihduntaa
   * Edistää ruoansulatusta
   * Tukee maksan toimintaa
   * Edistää ja tukee suolen toimintaa
   * Edistää suoliston hyvää mikrobikantaa
   * Edistää nesteiden ja virtsahapon poistumista
   * Auttaa hallitsemaan verenpainetta
   * Auttaa vähentämään selluliittia
   * Sisältää klorofylliä, vitamiineja ja kivennäisaineita

Valmisteen ainesosat ja niiden vaikutus

Nokkonen (Urtica dioica): Nokkonen on monipuolinen elimistöä puhdistava rohdoskasvi. Nokkonen poistaa lievästi nesteitä ja virtsahappoa ja sitä on suositeltu myös kihdistä kärsiville. Nokkonen edistää ruoansulatusta ja ylläpitää normaalia suolen toimintaa sekä tukee maksan toimintaa. Lisäksi se on hyvä ravintoarvoltaan (mm. pii, kalsium, kalium ja B-vitamiinit).

Voikukka (Taraxacum officinale): Voikukka toimii myös niin munuaisten kuin maksan toiminnan tukijana. Se auttaa nesteiden poistoon sekä ruoansulatuskanavan alueella ruoansulatukseen ja suolen toimintaan. Yleisluontoisen aineenvaihduntaa edistävän vaikutuksensa vuoksi voikukkaa suositellaan jopa selluliitin vähentämiseen.

Koivunlehti (Betula sp.): Koivunlehti auttaa poistamaan ylimääräistä nestettä kehosta. Eritystoimintaa tehostaessaan koivunlehti auttaa hallitsemaan verenpainetta sekä vaikuttaa ihon kuntoon.

Inuliini: Inuliini toimii prebioottina auttaen ylläpitämään suoliston hyvää bakteerikantaa.

Persiljanlehti (Petroselinum crispum): Persiljanlehti vaikuttaa nesteiden poistoon sekä (mm. suoliston) lihaskouristuksia laukaisevasti.

Colonic Plus on täysin kasviperäinen, laktoositon, hiivaton, makeuttamaton ja gluteeniton.

Annostus: 3 tablettia 2 kertaa päivässä.
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "dianora"Uskon, että painonpudottaminen jollain ihmedieetillä on turhaa - vaikkakin mielenkiintoista. Olen sen verran vanhanaikainen, että vannon ruokailutapojen muuttamisen puolesta. Itselläni on matkan/Joulun jäljiltä 3 pudotettavaa kiloa ja aion saada ne pois vain syömällä vähemmän ja lisäämällä liikettä. Tylsät ohjeet - ei taisi rikastua näitä ohjeita kauppaamalla, luulen.

Olen jatkuvalla dietillä, muuten painoni nousisi.
Valitettavasti tilanne on näin ikävä sillä söisin kernaasti enemmän.
Pitää vain tehdä valinta kahden vaihtoehdon välillä, olla nälissään tai lihoa, niin yksinkertaista se on.

Olin keväällä taas vähän hellittänyt kuuria joten huomasin painon nousseen sen muutaman kilon.
Kiristin taas nälkävyötä ja heti paino putosi kuuliaisesti sen siedettävän linjan alle.
Soisin mieluusti että painoni laskisi edelleen mutta en millään jaksaisi pitää syömisen suhteen vielä tiukempaa linjaa kuin mitä joudun nyt pitämään jotta paino ei nousisi.

Tällaista tämä on ...... ihmisen elämä .......  aika kurjaa loppujenlopuksi.
Tärkeätä on vielä sekin että katsoo että se mitä suuhunsa pistää on sitten tarpeellista eikä mitään tyhjiä kaloreita, koska muuten, jos mössöttää pelkästään jotain hyvää sen vähän mitä mössöttää, niin tulee kehoon helposti puutosta jostain tarpeellisesta ravinnosta.

dianora

Lainaus käyttäjältä: "Alien Weird"
Tärkeätä on vielä sekin että katsoo että se mitä suuhunsa pistää on sitten tarpeellista eikä mitään tyhjiä kaloreita, koska muuten, jos mössöttää pelkästään jotain hyvää sen vähän mitä mössöttää, niin tulee kehoon helposti puutosta jostain tarpeellisesta ravinnosta.

Samanlaisella dieetillä saan olla minäkin, ettei paino nouse mahdottomiin lukemiin. Mutta olen ajatellut asian niin, ettei tämä minun tapani syödä ole varsinainen dieetti vaan tapa nauttia ravintoa  :D sillä olen huomannut, etten enää pysty syömään niin paljon kuin haluaisin (masu ei yksinkertaisesti vedä), Jos satun syömään normaalia enemmän, tulen sairaaksi. Vatsaan koskee ja olo on muutenkin tukala. Tieto tästä pitää kyllä nälän kurissa.

Mutta tuosta mitä syöt - se on kaiken a ja o. Ei voi syödä makeuksia ja muita herkkuja, jos aikoo pysyä kunnossa... terveellistä sen olla pitää. Hyvä niin, sillä rakastan kasvisruokia ja niillä pärjään ihan hyvin, kun muistan syödä kalaa pari kertaa viikossa (ne ovat herkkuhetkiä).

Eilen minua huvitti Lidlin mainos - kevytsyötävää tarjolla ja mitäs sieltä löytyikään:

-KEVYT salamipizza
-KEVYT meetvursti
-KEVYTleivos
-KEVYET paprikachipsit
-KEVYET suklaasuukot

Että turha tässä on kaloreita laskea  8)
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "dianora"
Mutta tuosta mitä syöt - se on kaiken a ja o. Ei voi syödä makeuksia ja muita herkkuja, jos aikoo pysyä kunnossa... terveellistä sen olla pitää. Hyvä niin, sillä rakastan kasvisruokia ja niillä pärjään ihan hyvin, kun muistan syödä kalaa pari kertaa viikossa (ne ovat herkkuhetkiä).

Minä syön kanssa paljon kalaa ja laitan itse ruokaa kasviksista, sellaisista kuin kesäkurpitsa, paprikat ja tomaatti ym.  Ruuanlaitto on oikeasti mielenkiintoista ja jännittävää ja onnistuu kyllä kunhan on hyvät reseptit.

En silti mahda mitään sille että mieliruokiani ovat yhä pizzat ja hampurilaiset sekä käristetty pekoni paistettujen munien kanssa. Pitää vain jättää ne väliin.

Onneksi minulle maistuu oikeasti myös nuo kevyemmät kasvikset, siis perunaa kevyemmät.  
Riisin, pastan ja ranskiksen voisi kanssa jättää pois kokonaan ruokavaliosta, samoin kuin perunat,
mutta vielä ei ole malttanut niin tehdä.

dianora

Samanlaiset eväät meillä tuntuu olevan - talviaikaan käytän paljon juureksia, kuten palsternakka ja juuriselleri, ja toki bataattikin maistuu. Tykkään keitellä kylmillä ilmoilla keittoja ja noista sipuleista ja perusta saa kyllä oivaa sosesoppaa. Taisin jossain mainitakin, että ruuanlaitto on ainut mukava kotityö  :lol:  ja näin se on. Mutta en osaa tehdä kunnon kasvisruokia ilman keittokirjoja tai nettiä  :oops: Mausteilla saa ihmeitä aikaan, enkä todellakaan tarkoita, että kasvisruuan maku tulisi ainoastaan niistä. Eilen minulle tuli halu saada sellaista vanhanaikaista ruokaa kuin peruna-ruispuuro - taivaallista, jos oikein muistan. Vaatii vain pirun pitkän haudutus ajan.

P.S. Minä en muuten enää haikaile liharuokien perään - olen ollut paitsi jo 10 vuotta  8)
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

ville

Pärjään mielestäni ihan hyvin syömällä aivan normaalisti. Nälkä ei juuri vaivaa. Kun harrastaa paljon liikuntaa, voi syödäkin enemmän. Sen sijaan jouluinen ylensyöminen ja -juominen lihotti. Sitten on nämä iltasyömingit, jotka joskus riistäytyvät käsistä. Ei niillä ole paljonkaan tekemistä näläntunteen kanssa, vaan ovat jotenkin kallonsisäisiä juttuja, riivaajia. Luulisin että laihdutusohjeita kannattaisi hakea ennemmin psyko- kuin ravintoterapeutilta.

Dieettikirjat keskittyvät ehkä liikaa siihen, mitä syödään kuin siihen miksi syödään. Voisi tästä jonkun markkinaraon löytää.

Tiistai

Oudoin noista dieteestä Villen linkissä on viimeinen, valoravinto. Jokunen vuosi sitten oli lehdissä parikin artikkelia miehestä.. jossain Intiassa se taisi olla, joka on kuukausia ellei se ollut vuosia syömättä mitään!  :shock:

Ja ilmeisesti se ei ollut mikään huuhaauutinen, koska wikipediakin siitä tietää http://en.wikipedia.org/wiki/Breatharian
Tuossa linkissä kyllä lukee, että
LainaaCurrent scientific theories about nutrition and generally accepted common sense both indicate that a person who follows this practice in the long term would die of starvation or dehydration. Breatharians have seldom submitted themselves to medical testing, and currently there is no evidence to support their claims.
siis ehkä sittenkin huuhaata. Pääsevät uutisiin,  pientä kuuluisuutta ja mahdollisesti materialistista hyötyä siitä. Kuten se maailman pisin mies sieltä oli haluttu vieras, kävi jopa täällä.



Itse olisin jokseenkin onnellinen jos saisin pois n. 3 kg .. läskiä  :oops:

dianora

Olihan siellä dieettilistassa tuo minun kasvisruokakin - siis olen sittenkin dieetillä  :lol:  :lol:

Aika ihmeellinen oli tuo näkkäridieettikin  :P - kuinkahan kauan tuota jaksas  :roll:

Kullakin aterialla, aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä, syödään vain yksi viipale paksua karkeaa näkkileipää ja sen päällikkeenä vähärasvaista lihaa, sieniä, katkarapuja, munaa, savusilakkaa, juustoa, sardiinia, silliä ja muita herkullisia aineita (ei tietenkään liian rasvaisia eikä suolaisia) höystettyinä salaatinlehdillä ja muilla kasviksilla ja yrteillä, retiiseillä, persiljalla, tomaatilla, kurkulla jne.

Lisäksi aterialla tai aterioiden välillä saa syödä marjoja ja vähäkalorisia hedelmiä, melonia ja omenaa, mutta ei banaania, viinirypäleitä eikä kirsikoita.

Juoda saa teetä, yrttiteetä, kahvia, kevytmaitoa, kirnupiimää ja vettä, mutta ei olutta eikä makeita juomia.
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Ztara

Lainaus käyttäjältä: "dianora"Mutta en osaa tehdä kunnon kasvisruokia ilman keittokirjoja tai nettiä  :oops: Mausteilla saa ihmeitä aikaan, enkä todellakaan tarkoita, että kasvisruuan maku tulisi ainoastaan niistä.
P.S. Minä en muuten enää haikaile liharuokien perään - olen ollut paitsi jo 10 vuotta  8)

Samat sanat, tismalleen  :D ! Nyttemmin olen jopa hivenen innostunut ruuanlaitosta, mutta suurimman osan elämääni olen seissyt hellan ääressä vain tehdäkseni jotain ruokkiakseni perheen ja siinä sivussa itseni. Olen opetellut uutta filosofiaa ruokaa kohtaan ja yritän kysyä keholtani, mitä se mahtaisi olla vailla ja mikä sille tekisi hyvää. ( Jos kysyn asiaa vain mieleltäni, se himoitsisi vain kaikkea hyvää ja makeaa  :x ) Koitan opetella nauttimaan ruuan ajattelemisesta ja sen valmistamisesta. Se ei ole minulle ollenkaan helppoa, huomaan. En ole koskaan kärsinyt paino-ongelmista, joten sitä puolta en ole isommin joutunut miettimään. Reseptien kanssa pelaaminenkin on aina ollut minulle vastenmielistä ja siksi varmaan en itseäni kummoisena kokkina pidäkään. Vaan osaan sentään yhden hyvän kasvisruuan, joka jopa maistuu hyvälle:
tölkki kookosmaitoa/kermaa kiehautetaan, joukkoon lisätään pari lusikallista currytahnaa, ripaus sokeria ja kasvikset perään, nam! Soosi toimii yhtä hyvin kun siihen laittaa katkarapuja.

Olen muuten joskus kokeillut Colon Tonic-puhdistuskuuria, mutta en huomannut itsessäni mitään muutosta. Kai nuo ihan hyviä silti ovat vaikkei itse mitään huomaisikaan. Suolistossa on niin paljon vanhaa roinaa, että voi vain kuvitella miten hyvä on saada ne ulos suolenmutkista makaamasta ja mätänemästä. Varsinkin jos siellä makoilee vielä sulamatonta lihaa... :roll: . Suolihuuhtelua en ole koskaan kokeillut, mutta se on mitä ilmeisimmin kaikkein tehokkain keino elimistön puhdistamaiseksi. Ei vain tunnu ajatuksena kovin kivalta...

Tiistain mainitsemasta valoravinnosta tuli mieleeni, että Minä Olen-lehden päätoimittaja kuoli  tässä taannoin ollessaan valoravintokuurilla. En tiedä johtuiko kuolema suoranaisesti siitä, mutta ehkä hän ei vain ollut tarpeeksi hyvässä kunnossa jos takana oli vielä jotain sairauksia, en tiedä.

Kaikkien dieettien äiti on kuitenkin vesi. Se vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja samalla kun juo paljon niin vatsakaan ei kurni nälästä. 2 litraa pitäisi juoda päivittäin.

~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä