Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Näin meillä työttömyytetään

Aloittaja Aakku, 17.01.08 - klo:22:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Vielä vähemmän ymmärtäisin jos piälysmaa syytäisi kaikki liikenevät rahansa alusmaihin ja köyhyisi siinä itsekin.
.

Tämän minä kyllä ymmärrän sinun sanomaksesi.

Mutta siinä lienemme kuitenkin yksimielisiä, että kaupanteko ja bisnes ei sinänsä vaadi älykkyttä. Se vaatii ainoastaan tietynlaista luonnetta ja prosenttilaskutaitoa.

Indigo

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"
Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Vielä vähemmän ymmärtäisin jos piälysmaa syytäisi kaikki liikenevät rahansa alusmaihin ja köyhyisi siinä itsekin.
.

Tämän minä kyllä ymmärrän sinun sanomaksesi.

Mutta siinä lienemme kuitenkin yksimielisiä, että kaupanteko ja bisnes ei sinänsä vaadi älykkyttä. Se vaatii ainoastaan tietynlaista luonnetta ja prosenttilaskutaitoa.

Indigo

Prosenttilasku sinänsä ei vaadi älykkyyttä ja kaikki oppivat sen kuten yhteen- ja vähennyslaskun,  mutta ihmeellistä kyllä kaikki eivät silti halua käyttää prosenttilaskua, esimerkiksi kaupanteossa, tai vaikkapa budjetin laadinnassa, vaan luottavat mieluimminn vaistoon tai intuitioon tai ennusmerkkeihin.  

Vielä useampi ajattelee että on oikein että menobudjetti laaditaan kulutustarpeiden mukaan eikä tuloja oikeastaan tarvita ollenkaan, koska se on vain ahneutta .....että on tuloja,  eikä menoja siis tarvitse mitoittaa tulojen vaan kulutustarpeen mukaan.   :?:  :twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"


Mutta siinä lienemme kuitenkin yksimielisiä, että kaupanteko ja bisnes ei sinänsä vaadi älykkyttä. Se vaatii ainoastaan tietynlaista luonnetta ja prosenttilaskutaitoa.

Indigo

Tuon mukaan mikään järkeä vaativa toiminta ei vaadi sitten älykkyyttä. Senku tekee vaan. Ilmanko firmoista meneekin kumoon 80%.  Aluksi menee kun ihminen puurtaa yksin mutta kun alkaa johtaa muta niin silloi kupsahtaa.

Joka tapuksessa ulkomaisten sijoitukset Suomessa ovat tuottoisampia kuin suomalaisten ulkomailla. Sen kertoo valuuttavirta. Jossain sitä älykkyyttä kuitenkin on enemmän kuin toisalla. Yleensä ruottalaisten käsissä sama suomalainen firma on voitokkaampi kuin suomalaisten käsissä.



.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"

Mutta siinä lienemme kuitenkin yksimielisiä, että kaupanteko ja bisnes ei sinänsä vaadi älykkyttä. Se vaatii ainoastaan tietynlaista luonnetta ja prosenttilaskutaitoa.

Indigo

Tuon perään vaaditaan aikamoisen kokoinen silmänisku.

Jos kaupanteko rajoittuu R-kioskiin, niin älyä tarvitaan vain kadun ylittämisessä, ettei jää auton alle.

Muuten suurimmat "älyttömyydet" tapahtuvat asuntokaupassa, autokaupassa ja pörssissä.

Jokaista voittoa vastaa saman kokoinen tappio esim. pörssissä. Jos myydään puhdasta ilmaa, niin mitenhän siinä se reaaliomaisuuden kanssa on. Taitaa mennä Nigerian kirjeen piikkiin.

Joka tapuksessa kun hävisin perheen säästöt pörssissä, selitys kuului kauppatieteen professorin suusta
että se johtui kapitalistin 1. laista.
- No mikä se on?
- Tyhmät hävii fiksuille



Tämän mukaan onnistunut kaupan käynti vaatisi älykkyyttä enemmän kuin on vastapuolella.
Varmaan myös kokemusta, alan tuntemusta, hintatietoisuutta ja ties mitä. Ja kun muistaisi vielä kaikki oppinsa teon hetkellä.


Niin Indi, olisin samaa mieltä jos olisin savolainen. mutta olen syntynyt 10 km Etelä-Savon rajasta.
.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Joka tapuksessa kun hävisin perheen säästöt pörssissä, selitys kuului kauppatieteen professorin suusta
että se johtui kapitalistin 1. laista.
- No mikä se on?
- Tyhmät hävii fiksuille



Tämän mukaan onnistunut kaupan käynti vaatisi älykkyyttä enemmän kuin on vastapuolella.
Varmaan myös kokemusta, alan tuntemusta, hintatietoisuutta ja ties mitä. Ja kun muistaisi vielä kaikki oppinsa teon hetkellä.
.

Luulisin että loppujenlopuksi joku muu kuin äly merkitsee vielä enemmän näissä pörssikuvioissa.
Kuten Indi mainitsi niin yhteenlasku, vähennyslasku ja prosenttilasku eivät ole ylivoimaisia asioita oppia kenelekään ja ne muut taidot jotka pitää hallita ovat vieläkin yksikertaisempia, tärkein niistä muista taidoista on lukutaito.

Nykypäivänä ei tarvitse itse tietää paljon koska media pullistelee sekä parhaiden asiantuntijoiden neuvoja että tavallisten pulliaisten arviointeja.

Esimerkiksi tämän hetken tilanteessa kukaan ei voi sanoa etteivätkö merkit ole olleet selvät. Tiedossa oli että varmaankaan mitään suurta nousua osakkeiden hinnoissa ei olisi tulossa ja lisäksi rajumpi korjausliike alaspäin on ollut mitä todennäköisin. Minä myin suurimman osan jo keväällä, melkein vuosi sitten, ja loput venäläiset, jotka ovat nousseet tähän päivään asti, myin lähes kaikki viime viikolla.
Jäljelle jätin jotain pientä mielenkiinnon säilyttämiseksi ja pelihimoa tyydyttämään.

Nyt sitten saa ryhtyä arvelemaan koska olisi jo aika sijoittaa uudelleen.

-----------
Minullekin on tullut takapakkeja menneiden laskukausien yhteydessä, siloin olen tosin selvinnyt niistä  odottelemalla lamakauden yli.  Silloin ennenkään takaiskut eivät ole johtuneet tiedon puutteesta tai tyhmyydestä, älyähän tarvitaan tosiaan vain sen verran että se riittää lukemisen ja prosenttilaskun oppimiseen.  

Sanoisin että väärät ja väärin aijoitetut operaatiot ja tekemättä jättämiset johtuvat sittenkin enemmän tunnepuolen tapahtumista. Tunteiden sotkeminen raha-asioihin sotkee sellaisenkin älyn jota on moninkertainen määrä siihen nähden mitä pörssikaupoissa tarvitaan.  Myymisen tarpeeton lykkääminen johtunee uskomuksista, odotuksista ja toiveista, siis tunteista, enemmän kuin kyvyttömyydestä rationaaliseen ajatteluun.   Vastaavasti ostotilanteessa edellisen lamakauden aiheuttamat pelkotilat sotkevat harkintakyvyn silloin kun nousun alkaessa olisi kannattavaa sijoittaa.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "Alien Weird"[
Luulisin että loppujenlopuksi joku muu kuin äly merkitsee vielä enemmän näissä pörssikuvioissa..

Kuka mitenkin sen itslleen selittää.

Luin nyt vaan kirjasta tällaisen:" Älkää aliarvioiko ammattisijoittajia. Kun salkunhoitajalla on miljardin euron omaisuus, sen hoitajaksi on valittu maailman parhaat aivot, jonka tehtävä on kasvattaa omaisuus esim. 30%:lla.  Tällaisia rahasummia ei liikutella ilman tietoa, ja ainut tieto tulee sisäpiiristä. ... näin on, mutta se pitää todistaa..."

Kyllähän tavallinen Pulliainen voi aina hakkua rikkaimpiaan tyhmiksi. Mitä muutakaan hän voi kateudessaan tehdä. Mutta kuitenkin on varottava, kun näiden typerysten kanssa lähtee kaupan tekoon. Parempi vaan mennä pongamaan keväällä västäräkkejä tai laskemaan talitiaisia vanhalle reitille, niin säilyttää älykyytensä.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "se"
Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Kysyin eräältä tyypiltä, että onko Pietarissa älykkäitä ihmisiä.

"Minä tiedän, minä olen tutkinut."

Rape tutki taas: kysyi yhdeltä vastaantulijalta...  ;)

.

No joo. Jos minä sanon että Pietarissa saattaisi olla 10% älykkäitä ihmisiä, niin mun pitää todistaa se.

Jos sinä sanot että viime vuonna kuoli sukupuuttoon 30 000 lajia, niin sinun ei tarvitse sitä todistaa.

Juuri aamulla luin Hesarista miten Suomeen tuli viime vuonna 1500 uutta lajia lisää.

HÖH

.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Lainaus käyttäjältä: "se"
Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Kysyin eräältä tyypiltä, että onko Pietarissa älykkäitä ihmisiä.

"Minä tiedän, minä olen tutkinut."

Rape tutki taas: kysyi yhdeltä vastaantulijalta...  ;)

.

No joo. Jos minä sanon että Pietarissa saattaisi olla 10% älykkäitä ihmisiä, niin mun pitää todistaa se.

Jos sinä sanot että viime vuonna kuoli sukupuuttoon 30 000 lajia, niin sinun ei tarvitse sitä todistaa.

Juuri aamulla luin Hesarista miten Suomeen tuli viime vuonna 1500 uutta lajia lisää.

HÖH

.

Se että lajeja kuolee ei tarkoita että luonto kuolee vaan että tulee tilaisuus uusille lajeille, sellaisille jotka ovat paremmin sopeutuneet. Luonto sopeutuu aina vallitseviin olosuhteisiin.

Ihmisen kannalta katsottuna luonnon sopeutuminen on paha asia sillä jos ihminen alkaa tulla kuonnon kannalta liian vaaraliseksi luonto saattaa kehittää jonkun tautia aiheuttavan ötökän joka on immuuni penisiliinille ja jonka edessä lääketiede on muutenkin voimaton, ja se tulee ja tappaa.  Näin voi tapahtua vaikka ihminen ei luonnon kannalta vaarallinen olisikaan.

rapevainaa

.
Ainakin Outomaalla on fiksua väkeä. Matematiikka pelaa hyvin.

Meidän mielestäämme rikkaat pitää kyykyttää, mutta suomalaiset työpaikat pitää säilyttää. Saatujen voittojen avulla tuetaan kehitysmaita. Johto ja omistajat (työnanatajat) vain pitää eliminoida, koska ne ovat tosi tyhmiä.  No miten tämä yhtälö toteutuu? Työväellä on nyt oiva tilausuus ostaa itselleen esim. Aspocomp ja jatkaa bisnestä siitä mihin ääliöt sen jättivät.

Kuvio meni niin että Nokian renkinä Aspocompilla meni ihan hyvin.  Osakkeita on 50 milj. kpl ja arvo oli 2,5 €. Nyt osakkeen arvo tänään on 9 senttiä. 3 vuotta sitten firman arvo oli 125 milj euroa. Nyt arvo on  eli 4,5 milj.€.

Tuotanto siirtyi kehitysmaihin ja mitä meille jäi? Koulutetut  työntekijät ja rakennukset. Rakennuksia ei viedä Intiaan vaan ne saa ostaa kuka tahansa ja laittaa sisään kirpputorin tai moottoripyöräjengin.

Joka tapauksessa osakkeen omistajilta tasku tyhjeni. Se on siis niille oikein. Eli suomalainen raha muuttui arvottomaksi. Tulipalokin olisi ollut kannattavampi bisnes niinkuin sahojen kanssa usein kävi.

Miten siis toimintaa voi jatkaa jos omistajilta loppuivat rahat?

Malli Venäjältä. Kivihiiltä louhittiin vaikkei palkkaa saatu 1/2 vuoteen. Työn sankarit!

:oops:

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Rape".
Ainakin Outomaalla on fiksua väkeä. Matematiikka pelaa hyvin.

Joka tapauksessa osakkeen omistajilta tasku tyhjeni. Se on siis niille oikein. Eli suomalainen raha muuttui arvottomaksi. Tulipalokin olisi ollut kannattavampi bisnes niinkuin sahojen kanssa usein kävi.

Miten siis toimintaa voi jatkaa jos omistajilta loppuivat rahat?


Mihin se omistajilta kupattu, anteeksi aivan lain mukaisesti ryöstetty, anteeksi pörssipelissä siirtynyt raha meni?

Ei se osakkeita selvällä setelirahalla ostaneiden pääoma mihinkään kadonnut.
Se on nyt vain toisten taskussa. Niiden, jotka lentelevät ympäri maailman suihkukoneilla. Koneet on ostettu osakkeenomistajien taskuista otetuilla rahoilla.


.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä