Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Ihannefoorumia kehittämään

Aloittaja pensador, 18.01.08 - klo:18:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pensador

Luotan siihen, että tämä avaukseni poistetaan, jos se on sopimaton.


Olen jo pitkään mietiskellyt, millainen olisi oikein hyvä foorumi.  

Nyt olen ryhtynyt tuumasta toimeen; minulla on kokeilu- ja opettelumielessä tilapäinen foorumi (SMF), ja pian saanen sen lopullisen (SMF default-versiona).  

Tiedustelen, olisiko täällä asiasta kiinnostuneita, jotka haluaisivat osallistua tuohon hommaan.   Mukaan pääsee vaikka heti.
"Any man who selects a goal in life which can be fully achieved has already defined his own limitations." - Robert, Cavett
http://quotationsbook.com/quote/add_to_site/24002/

rapevainaa

.
Turha kuvitella että sinua mihinkään poistetaan.

Foorumit on hyviä mutta ihmiset ovat mitä millonkin.

.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "pensador"Luotan siihen, että tämä avaukseni poistetaan, jos se on sopimaton.

Ei laikaan sopitaton - täällä on lähes kaikki sallittua.

LainaaOlen jo pitkään mietiskellyt, millainen olisi oikein hyvä foorumi.  

Nyt olen ryhtynyt tuumasta toimeen; minulla on kokeilu- ja opettelumielessä tilapäinen foorumi (SMF), ja pian saanen sen lopullisen (SMF default-versiona).  

Tiedustelen, olisiko täällä asiasta kiinnostuneita, jotka haluaisivat osallistua tuohon hommaan.   Mukaan pääsee vaikka heti.

Tuohon - "mikä on hyvä foorumi" - on vaikea vastata. Jos tiukan asiallinen, niin häirikköjä tulee ja moderointi tekee ristiriitoja. Täällä taas modetusta pyritään minimoimaan ja kuka hyväsä voi kirjoittaa lähes mitä hyvänsä.

Perustat omaa ja oletan, että siellä pysytään tiukasti asiassa - hyvä. Minäkin osaan olla asiallinen [ihan totta] ja pystyn sopeutumaam sääntöihin. Olen eräällä kutsuperiaatteella toimivalalla foorumilla ... ammatillisella, jossa on säännöt. Ei tuota ongelmaa, joten olen kiinnostunut ajatuksestasi.

P.S. siellä voitaisiin olla oikeilla nimillä. Ei tyyliin Aakku Vaakkunen.

pensador

Lainaus käyttäjältä: Aakku

Hyvä Aakku, kiitos viestistäsi.

Itse olen enimmäkseen asialinjalla, mutta ymmärrän kyllä hölötysmahdollisuuksienkin tarpeen.  
Oletan, että on mahdollista saada aikaan foorumi, jossa on katto korkealla ja seinät leveällä, mutta joka silti antaa mahdollisuuden, vähäiselläkin moderoinnilla, halukkaille asiakeskusteluihin, jopa uutta luoviin.   Minulla on (mukamas) eräitä ajatuksia, joita haluaisin toteuttaa jotta (asia)keskustelut olisivat mahdollisimman selkeitä.  

Itsekin kannattaisin oikeilla nimillä esiintymistä, mutta ainakin nykyisessä kokeiluversiossani voi vapaasti valita nimimerkkinsä.  

Kutsun sinut, ja muitakin täältä keskustelemaan foorumilleni, mutta toistaiseksi ainoastaan tuosta yhdestä aiheesta.   Foorumini on ihan alkuvaiheessa, vaikka siellä minun lisäkseni on kuusi jäsentä, valitettavan passiivisia.   Toistaiseksi siinä on lähinnä vain muutamia otsikoita.  

www.pensador.sohvaperuna.net

(Rekisteröitymisproseduuri on ehkä turhan mutkikas, mutta en nyt kuitenkaan taida muuttaa sitä.)
"Any man who selects a goal in life which can be fully achieved has already defined his own limitations." - Robert, Cavett
http://quotationsbook.com/quote/add_to_site/24002/

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "pensador"

Itsekin kannattaisin oikeilla nimillä esiintymistä, mutta ainakin nykyisessä kokeiluversiossani voi vapaasti valita nimimerkkinsä.  

Kutsun sinut, ja muitakin täältä keskustelemaan foorumilleni, mutta toistaiseksi ainoastaan tuosta yhdestä aiheesta.   Foorumini on ihan alkuvaiheessa, vaikka siellä minun lisäkseni on kuusi jäsentä, valitettavan passiivisia.   Toistaiseksi siinä on lähinnä vain muutamia otsikoita.

Sellainen jokseenkin täydellinen asiafoorumi olisi  hyvä - vastapainona ja varaventtiilinä tämä. Aikanaanhan tämä perustettiin erään foorumin liian tiukaksi koetulle moderonille - haluttiin hörhöillä. Ehkä täysasiallisuus ja vapaamuotoisuus eivät sovi samaan tilaan.

Lainaawww.pensador.sohvaperuna.net

(Rekisteröitymisproseduuri on ehkä turhan mutkikas, mutta en nyt kuitenkaan taida muuttaa sitä.)

Katsotaan - Onnistui nähdäkseni, mutta odottaa sinun hyväksimystäsi :)

pensador

Aakku,

mieleni minun tekevi kokeilla, eiköhän kaikenlaiset keskustelut ja "keskustelut" sopisi samalle foorumille.  

Olen hiukan tumpelo administroimaan, mutta käasittääkseni olen onnistunut hyväksymään kaikki pyrkijät.  

Jos on ongelmia, minuun saa yhteyden sposoitteessa   pensadorfin@gmail.com.  Sitä vahdin jatkuvasti.


p´dor
"Any man who selects a goal in life which can be fully achieved has already defined his own limitations." - Robert, Cavett
http://quotationsbook.com/quote/add_to_site/24002/

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "pensador"Aakku,
mieleni minun tekevi kokeilla, eiköhän kaikenlaiset keskustelut ja "keskustelut" sopisi samalle foorumille.  

Olen hiukan tumpelo administroimaan, mutta käasittääkseni olen onnistunut hyväksymään kaikki pyrkijät.  

Jos on ongelmia, minuun saa yhteyden sposoitteessa   pensadorfin@gmail.com.  Sitä vahdin jatkuvasti.

p´dor


Nyt vain pitäisi keksiä sitä asiaa - olen ollut loppuviikon saikkarilla, kurkku pirullisen kipeänä ja kuumetta ... nyt 38.4 avoimella Celsiuksen asteikolla, ettei oikein ole täysjärjissään... no viikonloppu kun levätään, niin kyllä sekin siitä.

pensador

Aakku,

No kyllä tuollainen kuume vaikuttaa raavaaseenkin mieheen.  Toivotaan pikaista paranemista.
"Any man who selects a goal in life which can be fully achieved has already defined his own limitations." - Robert, Cavett
http://quotationsbook.com/quote/add_to_site/24002/

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "pensador"Aakku,

No kyllä tuollainen kuume vaikuttaa raavaaseenkin mieheen.  Toivotaan pikaista paranemista.

Vaikuttaa, kyllä, äsken tarkistin ja nyt on "vain" 37.8 ... aamuksi aika hyvä - siitä se nousee vielä kun elimistö alkaa yön levon jälkeen taas pusksuleeraamaan - pää on vähän normaaliakin enemmän sekaisin :)


Henkilökohtainen ennätykseni on muistaakseni 39.7 ... sillon oli keuhkokumme .... ei paljoa ollut järkeviä ajatuksia päässä.

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

Henkilökohtainen ennätykseni on muistaakseni 39.7 ... sillon oli keuhkokumme .... ei paljoa ollut järkeviä ajatuksia päässä.
Mutta, Aakku, kuumetta voi laskea millä tahansa särkylääkkeella.. vaikka aspiriinilla  :idea:  Kun olet taas töissä, siis aivotkin taas toimivat .. terveys über alles :)



Tulin tähän ketjuun, kun huomasin Pensadorin linjoilla. Kovin hiljaista siellä on, mutta sehän taitaa olla vielä kokeiluvaiheessa.

Kuten jo sinnekin kirjoitin,  foorumin aloittaminen ei ole mikään helppo juttu. Noh, aloittaminen kyllä, mutta että se alkaa elää, on jo eri asia. Outomaalaisilla oli se etu, että aloittajaporukka tunsi toisensa Näkökulmalta ja jutun tekoi alkoi luistamaan varsinkin siksi, kun moderointia ei ollut.

Siltä se sitten näyttikin, omia juttujaan ei löytänyt kun ketjujen otsikot olivat miten olivat .. ja ovat osittain vieläkin :P  Ei siitä otsikosta usein arvannut, mistä aiottiin puhua.. ja siksi kirjoitettiinkin kaikki minne sattuu.

Nyt on saavutettu murrosikä (vai mitähän muut meinaa) .. tiukkapipoaikuisiksi tuskin kukaan meistä haluaa kasvaa.



Tässä erään nettitutun hieno idea aloittaa suomenkielinen Sipuli vastaava hyvin tunnettu The Onion esikuvana     http://www.theonion.com/content/index  
poliittista satiiria.

Ai niin, se linkki (Karwin kuten -K.)  http://www.reposaari.net/phpBB/viewtopic.php?t=259&start=15&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä