Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Ihannefoorumia kehittämään

Aloittaja pensador, 18.01.08 - klo:18:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "Posi"MITEN LUOMME ENNUSTETTAVUUDEN ILMAPIIRIN OUTOMAAHAN?

Tällaisen systeemin tulevaisuutta on erittäin vaikeaa ennustaa. Kuten pisteiden etäisyydet, myös virheet tiedoissamme kymmenkertaistuvat tasaiseen tahtiin. Jos esimerkiksi tunnemme systeemin alkutilan kymmenenen desimaalin tarkkuudella, niin huolimatta siitä, kuinka tarkasti onnistumme ratkaisemaan systeemin tilan muutosta kuvaavat yhtälöt, me tunnemme tilan kymmenen tuollaisen hetken päästä vain ykkösen tarkkuudella. Mitä kauemmaksi tulevaisuuteen haluamme ennustaa, sitä tarkemmin meidän tulee tuntea nykyisyys ja vaadittava tarkkuus kasvaa eksponentiaalisesti ennustusvälin suhteen.


Mistähän tuo pienemmällä präntätty teksti on peräisin?
Ei ainakaan Posin päästä.
Minä en ainakaan ymmärrä,
ja juuri se lienee tarkoituskin.
.....eikä Posikaan
..... varmaankaan ymmärrä.


Kuulostaa vähän sellaiselta
että jossain konferenssissa
joku haluaa kuulostaa viisaalta
mutta ei halua vastata puheistaan.

Ja se sorvaa sen takia sellaisen lauseen
jota kukaan ei ymmärrä
mutta ei uskalla sitä tunnustaa ettei ymmärrä
jottei antaisi itrsestään tyhmää vaikutelmaa.  

Ja sitten kaikki vain nyökyttelevät
viisaan näköisinä.
Ja kaikki luulee
että kaikki muut paitsi hän itse
on ymmärtänyt mistä oli puhe.

------------------------

Mutta tuohon isolla präntättyyn sanoisin
että Outomaassa on juri sopiva ennustettavuuden ilmapiiri.
Melkein varmasti tietää mitä kukin tulee seuraavaksi sanomaan
........mutta ei ihan varmasti.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Alien Weird"
Lainaus käyttäjältä: "Posi"MITEN LUOMME ENNUSTETTAVUUDEN ILMAPIIRIN OUTOMAAHAN?

Tällaisen systeemin tulevaisuutta on erittäin vaikeaa ennustaa. Kuten pisteiden etäisyydet, myös virheet tiedoissamme kymmenkertaistuvat tasaiseen tahtiin. Jos esimerkiksi tunnemme systeemin alkutilan kymmenenen desimaalin tarkkuudella, niin huolimatta siitä, kuinka tarkasti onnistumme ratkaisemaan systeemin tilan muutosta kuvaavat yhtälöt, me tunnemme tilan kymmenen tuollaisen hetken päästä vain ykkösen tarkkuudella. Mitä kauemmaksi tulevaisuuteen haluamme ennustaa, sitä tarkemmin meidän tulee tuntea nykyisyys ja vaadittava tarkkuus kasvaa eksponentiaalisesti ennustusvälin suhteen.


Mistähän tuo pienemmällä präntätty teksti on peräisin?
Ei ainakaan Posin päästä.
Minä en ainakaan ymmärrä,
ja juuri se lienee tarkoituskin.
.....eikä Posikaan
..... varmaankaan ymmärrä.

Allun kanssa samaa mieltä - minun mielestäni Outomaan kaltaisella foorumille ei missään tapauksessa tule olla ennustettavuutta. Jokainen on oma yksilönsä ja kirjoittaa mitä mielessä on.

Jos meilllä olisi jokin vakioformaatti, se tappaisi pienen, mutta vähäväkisen foorumimme oitis.

Aakku, osa-aikahörhö

pensador

Lainaus käyttäjältä: "Posi"Suoraan kun puhun näin pohojanmaan akaksi, kysyn  että mitä ihimeen kiksejä sä Pensador saat siitä, että yrität toristaa täällä ouroolle, että sulla on perustettuna tai oot perustamas jotaki uutta, ihimeellistä foorumia ja kosiskelet meitä sinne. (...)
Jos tästä suutut, niin voit syyttää mun rementialääkitystä.
Täällä en saa minkäänlaisia kiksejä.  Kosiskeluni täällä ei ole ollut ainoa erehdykseni, mutta kukapa olisi täydellinen, en edes minä.  En suutu, kukaan täällä ei pysty minua suututtamaan tai loukkaannuttamaan.  Ei edes tuollainen nuori tytönhupakko (itse olen 73-vuotias).   Kyllä minä pohjanmaalaisia ymmärrän, vaikka itse asuinkin Etelä-Pohjanmaalla kolmekymmentä ensimmäistä vuottani; Vaasan Kotirannalla, Viikingalla ja muuallakin.  Ja myöhemmin Kaskisissa.  Josta muutin Tampereen kautta pääkaupunkiseudulle ja myöhemmin tänne Espanjaan.  

Ei täältä taida löytyä ketjua jossa käytäisiin oikeaa asiakeskustelua.   Mutta tärkeintähän on, että asukkaat viihtyvät.   Minä en kovin hyvin.
"Any man who selects a goal in life which can be fully achieved has already defined his own limitations." - Robert, Cavett
http://quotationsbook.com/quote/add_to_site/24002/

Bongaaja

Lainaus käyttäjältä: "pensador"
Lainaus käyttäjältä: "Bongaaja"Ei se oikeen niin luista.

Kyllä se kuule luistaa täsmälleen noin.   Ennustuksistasi en piittaa, EVVK.
Tässä ei jyllää kirjoitettujen viestien lukumäärä.   Vaikka olisi kirjoittanut muutaman ziljoonan.  
Yritä ymmärtää mitä sanon.  Sanon uudestaan, muotoilen eri tavalla:
Minua ei kiinnosta hevonpaskan vertaa mitä tuolla saitilla tapahtuu sen jälkeen, kun olen saanut hommani valmiiksi.  

Sensijaan tietenkin kiinnostaa se, ovatko jotkut kusipäät osanneet ottaa oppia.  

Ei millään pahalla.
No niin, voit sitten poistaa nimeni sieltä foorumiltasi, nimi Bongaaja.

Minua ei kiinnosta hevonpaskan vertaa foorumisi. Ei millään pahalla. Ei ole kaikkeen aikaa, pysykäämme tutuissa ja turvallisissa.  :wink:

pensador

Lainaus käyttäjältä: "Bongaaja"
No niin, voit sitten poistaa nimeni sieltä foorumiltasi, nimi Bongaaja.

Minua ei kiinnosta hevonpaskan vertaa foorumisi. Ei millään pahalla. Ei ole kaikkeen aikaa, pysykäämme tutuissa ja turvallisissa.  :wink:

Olen päättänyt, että foorumillani en bannaa enkä poista nimimerkkejä.
"Any man who selects a goal in life which can be fully achieved has already defined his own limitations." - Robert, Cavett
http://quotationsbook.com/quote/add_to_site/24002/

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "pensador"[
Olen päättänyt, että foorumillani en bannaa enkä poista nimimerkkejä.

Niin, tekstejä tosiaan kannattaa poistaa.

Minä kun olen modena yhdellä foorumilla, texti vaan häipyy jos ei miellytä. Syynä on yleensä ihmimillinen erehdys kuten nukahtaminen näppikselle.

Bongaaja

Lainaus käyttäjältä: "pensador"
Lainaus käyttäjältä: "Bongaaja"
No niin, voit sitten poistaa nimeni sieltä foorumiltasi, nimi Bongaaja.

Minua ei kiinnosta hevonpaskan vertaa foorumisi. Ei millään pahalla. Ei ole kaikkeen aikaa, pysykäämme tutuissa ja turvallisissa.  :wink:

Olen päättänyt, että foorumillani en bannaa enkä poista nimimerkkejä.
No hyvä. Pidä hauskaa. Jokaiselle oma foorumi! Ei voi olla itsensä kanssa eri mieltä.

pensador

Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Lainaus käyttäjältä: "pensador"[
Olen päättänyt, että foorumillani en bannaa enkä poista nimimerkkejä.

Niin, tekstejä tosiaan kannattaa poistaa.

Minä kun olen modena yhdellä foorumilla, texti vaan häipyy jos ei miellytä. Syynä on yleensä ihmimillinen erehdys kuten nukahtaminen näppikselle.
Lisäänpä, että olen myös päättänyt olla postamatta kenenkään muun tekstejä foorumiltani.  
Jo varhaisteini-iässä päätin yrittää välttää mm inhimillisiä erehdyksiä.   En ole myöhemmin päättänyt toisin.
"Any man who selects a goal in life which can be fully achieved has already defined his own limitations." - Robert, Cavett
http://quotationsbook.com/quote/add_to_site/24002/

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "pensador"

Ei täältä taida löytyä ketjua jossa käytäisiin oikeaa asiakeskustelua.   Mutta tärkeintähän on, että asukkaat viihtyvät.   Minä en kovin hyvin.

Miksi etsit valmiita ketjua?  
Aloita jotain asiaa ja katsotaan, miten fiksusti outomaalaiset keskustelevat. Ei millään pahalla :idea:  :shock:  :P

Enpä olisi uskonut Pensaan olevan jo tuossa iässä, on ihan nostettava hattua, että näitä viitsit vielä opetella.. kuten uuden foorumin pystyttämistä.

Posiella

[quote="Alien Weird]
Mistähän tuo pienemmällä präntätty teksti on peräisin?
Ei ainakaan Posin päästä.
Minä en ainakaan ymmärrä,
ja juuri se lienee tarkoituskin.
.....eikä Posikaan
..... varmaankaan ymmärrä.
Lainaa

 :D :lol: On se hyvä, että edes AW muistaa, millainen on Posin pää!!!!
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä