Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Työ

Aloittaja juhasamy, 24.04.12 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo



  Vaimo miehelle:

   - Mees kattoon onko posti tullut, siinä makailet pitkät päivät.

  Mies Vaimolle:

  - Jumanklavita sentään,  tää alkaa käydä työstä, postilaatikonkin ovat siirtäneet tonne kadun kulmaan.


PS.
Luulisin, että JuhaSamy tarkoittaa tälläistä työtä, siitä ei saa palkkaa, muttei mene verojakaan.

Patu

Rrape lienee oikeassa. Työtä on vaan tehtävä, on ihan turhaa pohtia palveleeko tämä nyt ihmistä vai enkeleitä.
Ihan kuin kävis pohtimaan syönkö nyt jotta siitä tulee hyvä olo vai enkö syö.

Jos töitä on.

juhasamy

#12

Varmaan syytä selvittää, miksi olen liikkeellä.

En ole löytänyt sopivaa tehtävää tai paikkaa yhteiskunnassa. Mielestäni työtä ei voi valita, vaan työ valitsee tekijänsä. Ilman jotain kutsumusta menee asiat vähän hukkaan.

Ajattelen, että työllä voisin saada aikaan hyvää. Olen ollut kiinnostunut muutamasta alueesta. En vain tiedä, että miten muuttaa tekeminen rahaksi. Se on ongelma, vaikka olisi kuinka hyödyllinen ajatus ja toteutus.

Mielestäni työelämä on tosi kankeaa jos ajattelee joitain tehtäviä. Jos ajattelen vaikuttamista tai yleisen tietoisuuden lisäämistä vaikka kirjoittamalla, niin mitä hyötyä on kirjoitella lehtiin? Se on yhtä liturgiaa, joka menee toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos. Esim tällainen ongelma.

Tehokas edistyminen on joskus aivan jotain muuta kuin ne rakennelmien pystytykset, joita tehdään. Ajatelkaa vaikka jotain Tiibetin munkkia. Tai vaikka Au San Suu Siitä, siis joku demokratian edistäjä Vietnamin liepeillä jossain. Tai tutkijaa. Tai teatterin ohjaajaa. Tai kirjailijaa. Tai ....

Jos siirryn siivoamaan, en ole ehkä lempityössäni ja resurssit menevät ihan hukkaan. Vaikka siivoamista arvostankin enemmän kuin mitä palkan perusteella voisi kuvitella.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: JuhaSamy - 24.04.12 - klo:19:36

Varmaan syytä selvittää, miksi olen liikkeellä.

En ole löytänyt sopivaa tehtävää tai paikkaa yhteiskunnassa. Mielestäni työtä ei voi valita, vaan työ valitsee tekijänsä. Ilman jotain kutsumusta menee asiat vähän hukkaan.


Vaikuttaa siltä, että tarvitsisit managerin, niinkuin huippu-urheilijat. Manageri valitsee ja hommaa niitä työsopimuksia puolestasi, jos itse olet niin kiireinen? neuvottelet hänen kanssaan ja otat sen sopivamman.

juhasamy


Käytäntöä. Tänään soitin eräästä metsurin paikasta. Olisi ollut istutushommia. Olisin varmaan osannut sitä. Oli mennyt paikka. Menevät aika vauhdilla.

Metsurin duuni on ihan kivaa. Ainakin raivaussahan käsittely. Moottorisahaa vähän pelkään. Ja kuumia suojavaatteita kesällä. Ihan ihmisen tappoa ne suojavarustukset, joita varmaan on pakko pitää.

juhasamy


Sanottakoon, että suorittava työ ei ole minun juttu.
Metsätyöt vielä menee suoritettavana jotenkin ja ehkä jokin muukin, mutta ...

Olen hakija luonteeltani. Jotain sellaista sen olisi hyvä olla.

Ensin lukio, pakkopullaa, (Laudatur yleisarvosana), 2v fysiikkaa Helsingin yliopistossa, tietotekniikkaa täällä, sitten jotain ihme foorumiprojekteja, ja väliin tehty erilaisia duunejakin. Ainiin. Alkuun piti tulla lääkäri, mutten läpäissyt pääsykoetta.

Kyllä kai jokin suunta tuosta on hahmotettavissa. Luulen, että se juttu on jokin tarpeelliseksi kokemani. Kiinnostunut ihmisen hyvinvoinnista ja ihmisten kuvioista. Periaatteessa voisin yrittää politiikkaa, mutta se on ihan paskaa koko juttu.

risto

Lainaus käyttäjältä: JuhaSamy - 24.04.12 - klo:19:36

Varmaan syytä selvittää, miksi olen liikkeellä.

En ole löytänyt sopivaa tehtävää tai paikkaa yhteiskunnassa.

tämä sinun julkinen pohdinta ei ainakaan paranna työnsaanti mahdollisuuksiasi.
Vaikea etsiä työtä jos ei tiedä mitä työ on. Olet ollut niin kauan työttömänä että on vaikea löytääpalkanmaksajaa senkään puolesta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrrape - 24.04.12 - klo:20:59

tämä sinun julkinen pohdinta ei ainakaan paranna työnsaanti mahdollisuuksiasi.
Vaikea etsiä työtä jos ei tiedä mitä työ on. Olet ollut niin kauan työttömänä että on vaikea löytääpalkanmaksajaa senkään puolesta.

Sama asia kuin parin valinnassa. Olet valinnut jo vaikka miten pitkään. Kohta voip jäädä parittomaksi sohvaperunaksi. En muuten suosittele.

Tunsin yhden lähipiiriläisen, toisenkin , ei ole kehuttavaa. Ei ole hyvä asia useimmille könsikkäille.

pensador

JuhaSamy, ei tuo asia täällä selviä, suosittelen vaikkapa blogeja, esimerkiksi Tero  Liukkosen.
Ja muitakin on pilvin pimein, ja laadukkaita. 

Yritä nyt vihdoin hyväksyä tosiasia että sinä et ole suuri ajattelija, vaan erittäin pieni, ja ehkä et ole ajattelija lainkaan. 
"Any man who selects a goal in life which can be fully achieved has already defined his own limitations." - Robert, Cavett
http://quotationsbook.com/quote/add_to_site/24002/

risto

.
Tuo sanoilla leikkiminen oli Ajatusmyllyssä kova juttu.

Ehkä Raamatun päivitys olisi hyödyllisempää hommaa. Jos joku  Raamatun opetus ei sovi tähän päivään niin sivu vaan irti.  sitten kun kuolema lähestyy, moni sivu varmaan muuttuu  ajankohtaiseksi.  Kukapa Taivaan porteille haluaa mennä revitty Raamattu kainalossaan.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä