Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Luovuus ja hulluus

Aloittaja THL tiedottaa, 03.05.12 - klo:15:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

risto

.
Ave kerjää huomiota aika hullulla tavalla. Pitää sitä antaa kun noin kovasti kärttää.

Melkeinkun apinalle antaisi pähkinöitä. Joo, kyllä inspiroi.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Patu - 04.05.12 - klo:15:35

Minun mielestäni taide on kommunikaatiota. Taidetta ei ole teos vaan sen aiheuttama kokemus sen katsojassa (jos puhutaan maalauksesta tai veistoksesta).


Ehdottomasti hieno oivallus!

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Patu - 04.05.12 - klo:15:35

Runous ei ole taiteen ydin. Runous on sidottu kieleen, kiinalainen runo ei ole sama suomeksi.
Minä pidän ytimenä enemminkin maalaus- tai kuvanveistotaidetta. Ne ovat ja toimivat kielestä riippumatta, tosin teokset ymmärretään kaikkialla eri tavoin.

Minun mielestäni taide on kommunikaatiota. Taidetta ei ole teos vaan sen aiheuttama kokemus sen katsojassa (jos puhutaan maalauksesta tai veistoksesta).

(Ehkä viestissäsi vilahti musiikkikin, olen pahoillani, jos missasin sen.)

Taiteen muodoista musiikki lienee vanhin ja vaikuttavin.
(Tästä aiheesta olen aloittanut eräänlaisen tutkielman kirjoittamisen, jossa J. S. Bach kertoo, mitä musiikki on ja miten se vaikuttaa meissä ihmisissä.)

Jo kohdussa – siis ennen syntymäänsä – sikiö rekisteröi ympärillään syntyvät äänet. Sikiö pystyy hahmottamaan näistä äänistä niin rytmin kuin harmoniankin. Jo tämä seikka antaa musiikille etulyöntiaseman muihin taiteen lajeihin nähden.

Muutoinkin musiikki menee suoraan ihmisen syvimpiin tajunnan syövereihin. Tahdoimmepa sitä tai emme.

Tällä en mitenkään vähättele kuvataiteen asemaa.

------------------------------------

On totta, että taiteilijat ovat keskimääräistä herkempiä aistimaan ympäristössään ilmeneviä asioita. Esimerkiksi tunteisiin liittyviä seikkoja. Tämä johtaa usein henkilökohtaisiin ongelmiin, mihin Sini tuolla edellä jo viittasi.

Tästä herkkyydestään huolimatta taiteilijalle ei ole hyväksi tämän herkkyytensä tukahduttaminen. Herkkyyden kanssa on vain opittava elämään.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Ossi - 04.05.12 - klo:15:41
.
Ave kerjää huomiota aika hullulla tavalla. Pitää sitä antaa kun noin kovasti kärttää.

Melkeinkun apinalle antaisi pähkinöitä. Joo, kyllä inspiroi.

           Ave ja Ossi

Outomaalla hullut pähkinöitä kärttää.
Ave hauskan postin laittaa.
Ossi hihkuu: 'Kivaa!'
ja namun nakkaa.

Sini

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 04.05.12 - klo:16:01
------------------------------------

On totta, että taiteilijat ovat keskimääräistä herkempiä aistimaan ympäristössään ilmeneviä asioita. Esimerkiksi tunteisiin liittyviä seikkoja. Tämä johtaa usein henkilökohtaisiin ongelmiin, mihin Sini tuolla edellä jo viittasi.

Tästä herkkyydestään huolimatta taiteilijalle ei ole hyväksi tämän herkkyytensä tukahduttaminen. Herkkyyden kanssa on vain opittava elämään.


Kiitos, THL, näistä sanoista.
Tunteiden - ja myös ajatusten - koko kirjo on koettavissa.
Jos minulla joku ongelma on tällä hetkellä, niin eniten vaivaa unettomuus. Huonosti nukuttu yö; päivällä olen kuin nukkuneen rukous.

risto

#25
Lainaus käyttäjältä: Sini - 04.05.12 - klo:16:08

Ossi hihkuu: 'Kivaa!'
ja namun nakkaa.

lillin lillin lieru
katin kakkaa
mulla oli eilen
huusin pytyssä
siili

AveLazio

patu, sinusta on kiva vittuilla ihmisille, koska selvästi kärsit paljon - jostain. Ei siinä mitään. Ei Ave eivätkä muutkaan suutu. Ei! Toivomme vain, että hakisit apua. Itse olin yli 2 v mielisairaanhoitajana, Ja tunnistan siusta monia yleisiä masennusoireita. Käypä lääkärissa. Saat lääkettä. Oikeesti.
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 04.05.12 - klo:23:09
Itse olin yli 2 v mielisairaanhoitajana, Ja tunnistan siusta monia yleisiä masennusoireita.

Tausta on sellainen että Ave liittyi Turun natzipuolueeseen. Kuukausikokoukset pidettiin  Rauhan B-osastolla.

Kerran koko kööri päätti lähteä ulkoilemaan kaupungille Aven ollessa  ovimikkona. Idea oli  että sisääntulijat valikoitiin, mutta sitä Ave ei tiennyt että myöskään ulos ei saanut päästää valikoimatta.
Ave sai tehtävien laiminlyönnistä yhdyskuntapalvelua yli 2 v, jota hän sittemmin alkoi käyttää ansioluettelossaan

Patu

#28
Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 04.05.12 - klo:16:01
Taiteen muodoista musiikki lienee vanhin ja vaikuttavin.

Ehkä. Ehkä esi-ihmiset kuitenkin piirtelivät piirroksia luolan seinään ennen kuin musisoivat. Ehkä ne eivät kuitenkaan olleet taidetta vaan ehkä uskonnon harjoittamista.

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 04.05.12 - klo:16:01
(Tästä aiheesta olen aloittanut eräänlaisen tutkielman kirjoittamisen, jossa J. S. Bach kertoo, mitä musiikki on ja miten se vaikuttaa meissä ihmisissä.)

Silloin kun puhutaan B:stä (Bach, Brahms, Beethoven - ah barokki! ) puhutaan eri asioista kuin puhuttaessa  M.A.Nummisesta tai Lordista. Jos ne ovat musiikkia ovat ne aivan eri kategoriassa kuin B:t. Luulenpa että tutkielmasi ei sovellu Lordin analysoimiseen.

Bach oli vahvasti uskonnollinen ihminen, muistaakseni "allekirjoitti" nuottinsa "Jumalan kunniaksi" tai jotain vastaavaa. Bachilla oli siis sanoma. Abstraktiudestaan huolimatta selvästi havaittavissa.

On helppo todeta että musiikki on taidemuodoista kaikkein abstraktisin. Jos ja kun musiikkiin lukee esim. oopperan, se abstraktius onkin jo heikompaa. Tosin joku Kaija Saariaho on silti abstrakti myös oopperoissaan.
Kuinka abstraktia on sitten rap - ja onko se musiikkia?
Pohdintaa, ei vastauksia.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Ossi - 04.05.12 - klo:18:08

lillin lillin lieru
katin kakkaa
mulla oli eilen
huusin pytyssä
siili

Ihana!
Lisää tällaista 'nonsense'-runoutta!

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä