Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Roskaruoka ja lisäaineet

Aloittaja risto, 08.08.12 - klo:09:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - tänään kello 12:52
.
Nälkä tuossa tulee. Ellei tankkaa paastopäivää varten.



Ihme juttu; mutta ei tule nälkä. Paastoaamuna juon mukillisen kahvia. Sitten kevyt lounas (500 kcal). Iltapäivällä juon 2-3 kupillista vihreää teetä. Illalla ei mitään ja siitä huolimatta nukuttaa hyvin. Paastopäivänä voi haaveilla, että huomenna herkuttelen. Maanantaina menen kuntosalin vaa'alle ja sitten kerron, onko paino edelleen laskussa.

Amanda

#11

7 kilon pudotus, ei putous :P on jo näyttävä saavutus. Vuosia yritin perinteellisellä vähemmän syömisellä ym. muttei se auttanut.
Kaiken avain on vain tahto. Olen pudottanut 5 kg, puoli kiloa viikossa eikä ole koskaan ollut nälkä.

Aamiainen kuin ennenkin, ehkä vähän katsoo turhia kaloreja, mutta vatsa täyteen. VÄlipaloina hedelmiä, kurkunpala, porkkanoita ja miksei pikkuleipäkin kahvin kanssa. Päivällinen lähes kuin ennenkin, vähän vaan katsoo, että tartteeko nyt tuotakin vielä. Mutta aina vatsa niin täyteen, että nälkä lähtee. Trikki on siinä, ettei illalla syö mitään muuta kuin hedelmiä ja jotain raakaa, porkkanoita, hedelmiä, kurkkua, mitä vaan haluaa. Ja paljon juomista, vähäkalorisia. Noin on mennyt ja olen sortunut vain, jos vierellä joku tarjoaa suklaapatukan puoliskoa tai jotain pähkinöitä.. sen huomaa heti punnitessa, että tuli tehtyä syntiä.  Kun huomaa, että se toimii niin on kiva jatkaakin.

Yksi juttu: olen laittanut koordinaatit :P
Pystyviivalla kilot, ylhäällä nykypaino ja alla tavoiteltu paino.
Vaakaviivalla kalenteri aloituspäivästä siihen asti, milloin pitäisi olla valmis. Vedä vino viiva ja aina punnitessa voi punaisella merkitä, onko pysynyt sillä viivalla. Etu on siinä, että huomaa heti, jos ei toimi ja siinä vaiheessa on helppo ottaa vielä itseään niskasta kiinni!
JK. punnitse aina samaan kellonaikaan, parhaiten heti aamupesun ja -pissan jälkeen!
Tulee tarkimmat tulokset.

Muisto Keijo Kullervo

Painoni alkoi nousta heti kun aloin laittamaan aitoa voita leivän päälle viime syksynä ja hyvää oli kans...

Kolme kiloa nousi tonne 80 -81 riippuen aamutoimeliaisuudesta pöntöllä istumisen suhteen...

Kolme viikoa sitten otin itseäni niskasta kiinni - voi pannaan ja pelkkää juustoa välipalojen päälle?
Nyt painoni oli aamulla aamutoimien jälkeen 77.

Hieman valikoiden - juustoa ja sen päälle pelkkää pitkää kurkkua... Sillä kilot lähtivät (vaikka vyötärön ympärysmitta kaventuikin - vieläkin on vähän pullollaan... 1997 luovutin munuaisen Helsingissä ja kun tulin kotiin oli painoni hetken 72 kiloa, eikä vatsasta ollut tietoakaan, mutta viiden viikon kuluttua alkoi jo olla hieman outokumpua vatsan seuduilla ja painoa 77 kiloa).

K.K.

PS. Vältän ns. roskaruokaa kaavamaisesti... En ole koskaan syönyt hessburgereita, enkä Macdonalssin ns. hampurilaisia, mutta hernekeittoa plus maksalaatikoita olen popsinut vähän väliä ns. herkkuina.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 22.04.13 - klo:20:25
mutta hernekeittoa plus .

Aika hyvin jos hernekeitosta kehittää itselleen hyveen.

Minua se ainakin pierettää.

.

Sini

Ilmoittauduin eilen kuntosalille. Suunnitelmissa on käydä 3x/vk paastopäivinä. Kyllä se taitaa olla niin, että painonhallinnassa oleellinen puoli on tehokas liikunta. Salin vaaka ei näyttänyt eilen murskalukuja; vain puoli kiloa pudotusta edellisestä.

Jaksottaisen paaston pitäisi vaikuttaa parantavasti sokeriarvoihin ja vaikka mihin esim. kolesteroliarvoihin.

No! Tänään on kuitenkin syömäpäivä... nam!

risto

#15
Lainaus käyttäjältä: Sini - 23.04.13 - klo:09:48
Kyllä se taitaa olla niin, että painonhallinnassa oleellinen puoli on tehokas liikunta. Salin vaaka ei näyttänyt eilen murskalukuja; vain puoli

SE nyt vaan ei ole niin yli 60 v iässä. Nivelet eivät esim kestä kovaa liikuntaa.

Pääasia on  jos ulkoilee pari tuntia päivässä, että koko  elimistö saa normaalia liikuntaa.

.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 23.04.13 - klo:12:15

SE nyt vaan ei ole niin yli 60 v iässä. Nivelet eivät esim kestä kovaa liikuntaa.

Pääasia on  jos ulkoilee pari tuntia päivässä, että koko  elimistö saa normaalia liikuntaa.


Meinaatko että kuntosali on vaarallista nivelille? Eiköhän se ole juoksu, joka rasittaa niveliä. BTW kuka meistä on yli 60 v.?

risto

Lainaus käyttäjältä: Sini - 23.04.13 - klo:16:21


Meinaatko että kuntosali on vaarallista nivelille? Eiköhän se ole juoksu, joka rasittaa niveliä. BTW kuka meistä on yli 60 v.?

No sitten menoks jos ei nivelet eikä nivelet haittaa.

.

Amanda



Nivelistä puheenollen minä joudun remonttiin, tuli niin yllättäen tuo diagnoosi, että prosessoin sitä vielä. Lomaakin on siirrettävä kesälle... Siksi olenkin hiljalleen sulattanut rasvakerroksia jo helmikuusta alkaen. Mutta on vaan pahentunut .. ja rohkea rokan syö, siis leikkaukseen tästä lähdetään-

Sini

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 23.04.13 - klo:22:04


Nivelistä puheenollen minä joudun remonttiin, tuli niin yllättäen tuo diagnoosi, että prosessoin sitä vielä. Lomaakin on siirrettävä kesälle... Siksi olenkin hiljalleen sulattanut rasvakerroksia jo helmikuusta alkaen. Mutta on vaan pahentunut .. ja rohkea rokan syö, siis leikkaukseen tästä lähdetään-

Ou no! Tsemppiä. Mun isälle laitettiin uusi nivel polveen ja on sen jälkeen juossut ja hiihtänyt. Kokeile sinäkin tätä jaksottaista paastoa. Yllättävän helppoa. Olen juuri lähdössä ensimmäistä kertaa omin päin salille. Käyn samalla vaa'alla.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä