Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

C. G. E. Mannerheim

Aloittaja AveLazio, 15.08.12 - klo:11:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AveLazio

kulman takaa puhuu vitsailun lomassa asiaakin.

Jos Suomi oli tehnyt ne 2 asiaa, joihin me olisimme kyenneet mutta saksalaiset eivät, Ryssä olisi mahdollisesti luhistunut. Jos Muurmannin rata olisi katkaistu, länsiliittolaisten valtava sota-apu Ryssälle olisin tyrehtynyt ja Ryssälle olisi tullut paljon vaikeammaksi käydä sotaa - sieltä tuli aseita, ammuksia, ruokaa, vaatteita - kaikkea, mitä Ryssältä puuttui.Hitlerin suuri, joukkoja sitova virhe oli Leningradin piiritys. Jos Suomi olisi sulkenut piiritysrenkaan, Leningrad olisi tuhoutunut ja sitä saartavat valtavat saksalaisjoukot olisi voitu lähettää Moskovan kimppuun.

Mennerheim mokasi nuo molemmat. Paha, paha, paha virhe!
At a narrow passage there's no brother, no friend

karpalo

#11
 Marskilla oli Pietarin ajoilta siellä päin niin paljon vanhoja tuttuja, että ei halunnut sinne mennä. Tämä oli se ajatus, minkä olen kuullut  Marskin lähipiirin jälkeläisten jälkeläisiltä.

Jatkosodan tarkoitus suomalaisilla oli ottaa vain "Omat Pois". Näin olen asian tulkinnut ja niin on moni muukin. "Aatulla" oli ihan omia intressejä. Niistä ei ole minulle tultu juttelemaan juuta, eikä jaata saksalaisten taholta.

Itse tykkäsin enemmän Korean sodasta, se oli melko viehko.

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 15.08.12 - klo:20:17
Leningrad olisi tuhoutunut ja sitä saartavat valtavat saksalaisjoukot olisi voitu lähettää Moskovan kimppuun.

Mennerheim mokasi nuo molemmat. Paha, paha, paha virhe!

mitä tekemistä Mannerheimilla on asian kanssa.eihän Suomi ollut tuhoamassa Neuvostoliittoa.
Muistatko kun suomalaisilla ei ollut edes aseita, saatikka ammuksia.
Suomalaiset laittoivat kivenlohkareita pystyyn siinä toivossa että panssarivaunu törmää kiveen.

Niitä on tuossa lähimetsissä edelleen. Ei ole pitkä matka.

Tiedätkö edes millainen matka on Pietarista Moskovaan?


Saksalaiset olivat Moskovan lähiöissä. Pätkiikö jotenkin.



Ave. Pitäiskö sun mennä nyt nukkumaan. Katotaan huomenna jos pää on yhtään selvempi.

.

AveLazio

#13
Lainaus käyttäjältä: kulman takaa - 15.08.12 - klo:20:23
Marskilla oli Pietarin ajoilta siellä päin niin paljon vanhoja tuttuja, että ei halunnut sinne mennä. Tämä oli se ajatus, minkä olen kuullut  Marskin lähipiirin jälkeläisten jälkeläisiltä.

Jatkosodan tarkoitus suomalaisilla oli ottaa vain "Omat Pois". Näin olen asian tulkinnut ja niin on moni muukin. "Aatulla" oli ihan omia intressejä. Niistä ei ole minulle tultu juttelemaan juuta, eikä jaata saksalaisten taholta.

Itse tykkäsin enemmän Korean sodasta, se oli melko viehko.

Kulman takaa on suosikkikirjoittajani. Edellä olevaan tekstiin yhdyn täysin.

Oli anteeksiantamatonta, että "suuri sotapäällikkö" halusi säästää viholliskaupungin henk.koht. tunnesyistä. Mutta niin vaan kävi.

Tyhmälle rapelle: Kaikki tietävät, että saksalaiset olivat Moskovan lähiöissä. Älä sitä nyt jymyuutisena kerro. Se rustottuma aivoissasi alkaa kai olla nyt aika paha. Onko? Jos Marski olisi tehnyt tehtävänsä Leningradin suhteen, saksalaisista piiritysjoukoista pääosa oli ollut lisänä valloittamassa Moskovaa. Ja olisivat tod.näköisesti ottaneet kaupungin. Sieltähän muutenkin Stalin esikuntineen oli jo lähdössä Siperian tukikohtaansa. Kommunismi kaupungissa oli raunioina ja väkijoukot tappoivat komuja, ryöstelivät kauppoja ja muuta kivaa kaaosta.

rape, oletko masokisti? Kirjoittelet höpöjuttuja asioista, joita et tunne. Tiedäthän sinä, että ei täällä lääkehuuruinen höpinäsi kumminkaan läpi mene. Nautit kai siitä pervosti? Kirjoita välillä taas beetasoihtujen vaarallisuudesta! Taannoin kirjoittelit siitä toisella nikillä loputtoman paljon. Tuo beetasoihdut takaisin!
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pönni

Mitäs se Marski niinq sitten teki kun oli niin urhea? Nuoliko jonkun länsiliittoutuneen peppua?

Ymmärtääkseni hän ei ollut "pääomapiirien mies".Ei siis henkilökohtaisesti varakas tai muutenkaan saavuttanut yhtään mitään.

Kohjapöli kertonee yksityiskohdat mestaristaan?
Mannerheim, yhdensortin asuktoriteetti, isi aurinkoinen..

Pönni

Kansallis "sodan", siis kansallisteurastuksen varmaan hoiti hyvin kun isotilallisten taholla oli aseet ja vastassa oli rääsyköyhät.

Marski ja kannattajansa vois vetää vitun päähänsä, ovat häpeäksi sivistykelle ja koko ihmiskunnalle.

risto

Lainaus käyttäjältä: Pönni - 17.08.12 - klo:00:48
Mitäs se Marski niinq sitten teki kun..

Kohjapöli kertonee yksityiskohdat mestaristaan?.

pönni, vanha puluseni, lue itse kirjasi, jos haluat vahvistusta vihallesi.
Vanha taistolaisen käppänä on noussut poterostaan.

Ja sitten vaan yhdessä Aven kanssa hävittämään Pietaria ja  Moskovaa.
Ne ovat nyt kapitalistisia kaupunkeja. Eiku tarraat kiinni.
Mutta lääkkeet ensin ja paljon vettä ettei tarvitse juoda kesken kirjoitusten.

Katsotaan nyt ensin mitä nykynatsin ja nykytaistolaisenyhteistyö kantaa hedelmää.

.

Pönni

Lainaus käyttäjältä: Pohjaköli - 17.08.12 - klo:07:28
Lainaus käyttäjältä: Pönni - 17.08.12 - klo:00:48
Mitäs se Marski niinq sitten teki kun..

Kohjapöli kertonee yksityiskohdat mestaristaan?.

pönni, vanha puluseni, lue itse kirjasi, jos haluat vahvistusta vihallesi.
Vanha taistolaisen käppänä on noussut poterostaan.

Ja sitten vaan yhdessä Aven kanssa hävittämään Pietaria ja  Moskovaa.
Ne ovat nyt kapitalistisia kaupunkeja. Eiku tarraat kiinni.
Mutta lääkkeet ensin ja paljon vettä ettei tarvitse juoda kesken kirjoitusten.

Katsotaan nyt ensin mitä nykynatsin ja nykytaistolaisenyhteistyö kantaa hedelmää.

Vai että käppänä? Ja vielä taistolainen? Eikös mulla niinollen olis pitänyt olla edes SKP:n jäsenkirja? Eipä ole koskaan ollut tarvetta liittyä änkyröihin kun en kannata ihmispalvontaa.

Mutta.. mitäpä haukkumisesta, ei haukku haavaa tee ja pakko ei ole matkia sinuakaan.

Mites muuten on Aven laita? Onko hänkin änkyräkommari? Ymmärtääkseni hän ei pidä kommunismista.

Saat sinä messiastasi palvoa. Ootko tehnyt kotiisi jo Mannerheinalttarin?

Semmonen vitsi on että kaks savolaisäijjää meni junalla Hesaan. Näkivät aseman kupeessa sen ratsatajapatsaan. Toinen ukoista kysyi että tiedätkös kuka tuossa on? Toinen sanoi että joo, toi on se Mannerheim. -Niin niin, sanoi kysyjä mutta kukas toi on joka istuu sen selässä?


risto

.
Kuules Pänni Pönni. Jos mulla on Mannerheimalttari kotoana tai kaksi niin vittuako se sulle kuuluu. Eikö Suomi taistellut vapauden ja demokratian puolesta ettei tarvitsi välittää jonkun pikkupukari pönnin mielenliikkeistä.

Joka aamu saisi pelätä millä mielellä Pönni taas tänään  nostaa perseeensä sängystä.



Tosta tulee mieleen savolaisvitsi.
Oltiin junassa ja savolainen alkoi kääriä sätkää.
Vastapäätä istuva sanoi että tällä ei saa polttaa.
- minähän vaan valmistelen. En polta.
- joo mut ei saa valmistellakkaan.

Mentiin matkaa ja vastapäinen alkoi kääriä eväitä esiin
- savolainen: ei saa piereksiä
- vastapäinen: mitä hittoa, minähän rapistelen eväspaperia.
-  joo mut ei saa valmistellakkaan.

.


AveLazio

Nykynatsilla Pohjanköli viittasi leikkisään tapaansa minuun. En minä nyt ihan natsi ole. Tosin filosofinen oppi-isäni on Platon, joten melkein natsiksihan se minut tekee.

Olen ex-sotilas ja ankara militaristi, sodan käynyt ja jonkun mielestä kai "sotahullu". Sotahistoriaa tunnen niin hyvin, että katson minulla olevan oikeus kritisoida Marskin taitamattomuutta sodanjohtana.

Marski hoiti kelvollisesti punakapinan (jolle "sota" on liian mahtipontinen nimitys jo siksi, että se koski vain eteläisintä Suomea) ja talvisodan. Mutta niin olisi hoitanut melkein kuka vain, koska ei tarvinnut tehdä moniakaan strategisia päätöksiä - tilanteet olivat tältä osin niin suoraviivaisia.

Jatkosodassa sitten kysyttiin sotapäällikön taitoja, ja Marski osoitti kykenemättömyytensä. Suomen onneksi rintamakenraalit pelastivat Suomen tekemällä suuren joukon mainioita taktisia ja operatiivisia päätöksiä. Ja lopultahan sitten natsi-Saksa varmisti Suomen säilymisen. Kiitos siitä natseille ja etenkin natsienvihaaja Risto Rytille (joka minun mielestäni on Suurin Suomalainen).

Minä en pidä Mannerheimia edes suomalaisena.

Plussaa Marskille siitä, että hän ei nuoleskellut länttä eikä itää, eikä edes Ruotsia.

Pönni, tämä taitaa olla Sinulle liian vieras aihe. Mieti, kirjoitatko enää tähän ketjuun.

Minulla on kaksi Mannerheimin elämäkertaa ja minulla on Mannerheimin kuva olohuoneeni seinällä. 8)
At a narrow passage there's no brother, no friend

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä