Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Mitä mieltä olet?

Aloittaja Sini, 26.08.12 - klo:11:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

risto

.
Geenimanipulointi on sallittu Amerikassa. Sitten nähdään miten niitten käy. Kai ne muuttuvat kaikki mutanteiksi.
Pitäskö olla mieltä? Minkä ihmeen takia?

Juuli Hukkaskukka

.
Miten minä voin tietää kun jotain ruoka-ainetta ostan onko se manipuloitu vai ei. En ole huomannut missään tuoteselosteessa minkäänlaista mainintaa. Onko vai ei. Mitähän haittaa siitä ihmiselle on.
reino & aino hukkanen

risto

.
Suomessa on ihan yleinen tapa myydä haitallista ruokaa. Et kai enempäähalua tietääz

sniper

Lainaus käyttäjältä: juuli - 25.05.13 - klo:16:53
.
Miten minä voin tietää kun jotain ruoka-ainetta ostan onko se manipuloitu vai ei. En ole huomannut missään tuoteselosteessa minkäänlaista mainintaa. Onko vai ei. Mitähän haittaa siitä ihmiselle on.

Eikös siitä pidä erikseen mainita pakkauksessa? näin se on ainakin täällä swedussa ajattelin jotta sama pätee muissakin pohjoismaissa.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

risto

.
Se merkintä on EU-määräys.

Siitä voi päätellä että ei ole haitallista, koska merkintä riittää haittojen eliminoimiseksi.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 25.05.13 - klo:17:28
.
Se merkintä on EU-määräys.

Siitä voi päätellä että ei ole haitallista, koska merkintä riittää haittojen eliminoimiseksi.

Joo eiköhän tässä ole perää paljonkin.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

karpalo


Mitä pidempi on jonkin ruoka-aineen ns. valmistusketju, mitä enemmän on tekijöitä alkulähteistä alkaen, jotka on varmistettava ja vakuuttauduttava kaiken oikeellisuudesta, sitä hankalampaa on sanoa, että onko tässä lopputuotteessa kaikki OK.

Ainakin itse syön mahdollisimman yksinkertaisia, perinteisiä ja mieluummin kotimaisista raaka-aineista tehtyjä ruokia.

No, jokainen taaplaa tyylillään, en ole mikään neuvonantaja kenellekkään muulle, kuin itselleni. Toisinaan otan kyllä oppia vaimoltani, ruuanlaiton ja talousalan expertti-ihminen kun on.

Näillä keinoin olen pysynyt terveenä, viimeksi sairastin jonkun flunssantapaisen noin 25 - 30 vuotta sitten.

Juuli Hukkaskukka

.
Samoin. Mutta kun ei ole omaa maaplanttiä, ei lehmiä, kanoja jne.,  on pakko markettien valikoimiin tyytyä. Eikä takuulla ole aina kotimaista vaikka seisoo kissakorkuisin kirjaimin jotta on suomalaista tämä ja tämä.
Omenat on yksi tuote jonka alkuperämaata ei aina varmaksi tiedä.
.
reino & aino hukkanen

risto

#58
Lainaus käyttäjältä: juuli - 25.05.13 - klo:18:28
.
Omenat on yksi tuote jonka alkuperämaata ei aina varmaksi tiedä.
.

se on totta mutta mitä sillä tiedolla tekisi.

Minä en osta kotimaisia omenia periaatteesta koska ne ovat sikamaisen kalliita.

No miksei, - ranskalaiset omenat alkavat olla jo vuoden vanhoja.
Uuseelantilaiset ovat hiukka raakoja.


risto

Lainaus käyttäjältä: juuli - 25.05.13 - klo:18:28
.
Samoin. Mutta kun ei ole omaa maaplanttiä, ei lehmiä, kanoja jne., 

lehmiä on aika harvassa maaseudulla. Sen voi sanoa että kanoja ei ole kenelläkään, ellei sitten ole 100 000 kanaa.



Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä