Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Luomu

Aloittaja AveLazio, 20.09.12 - klo:11:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Posiella

Lainaus käyttäjältä: Mato - 21.09.12 - klo:16:31
.

Ei kuluttaja tiedä juuri mitään ruokien alkuperästä.
Lähiruoka se vasta humpuukia on.

Olisiko Helsingin lähiruoka kasvatettu Espoossa?




;D :D :D :D :D ;D

Olkoot sit miun sannain mitätön!!!

ps. voishan se olla vaikka virossa. ei pitkä matka sinnekään ja välissä vaan yltiöpuhdas ja raikas Itämeri...
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

risto

.
Kaiken huippu on lähimetsän mustikat. Poimijat tulee Thaimaasta ja  Ukrainasta.

.

Juuli Hukkaskukka

En ole ostanut yhtäkään luomutuotetta.
En oikein usko niiden  luomuuteen.
Ikäni syönyt pottuja, mansikoita, leipää
joiden viljelyyn on taatusti lannotteita
käytetty enemmän tai vähemmän.
Näin vanhaksi olen elänyt.
En ole vielä mitään vikaa huomannut..ut...ut.
.
 
reino & aino hukkanen

AveLazio

Positiivin retoriikka on ihailtavaa (sanon alan ammattilaisena). Mutta syötkö itse luomua?
At a narrow passage there's no brother, no friend

Posiella

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 21.09.12 - klo:22:24
Positiivin retoriikka on ihailtavaa (sanon alan ammattilaisena). Mutta syötkö itse luomua?
Retoriikasta puheenollen, niin minusta piti tulla kirjailija tai lähetyssaarnaaja, mutta ei tullut kumpaakaan. Ei ainakaan vielä. ;D Luomua  en ole syonyt ja vertaillut, mutta kun äsken kävin kaupassa, niin ostin luomuporkkanoita ja tavallisia porkkanoita. Kerron sitten syöntikokeen tuloksen pikapuolin. Muuten, jos kirjoitan välillä huonoa kieltä, se johtuu tästä tautisen Nokia E7 puhelimen käytöstä kirjoitteluun. Tällä ei voi jäsennellä tekstiä, vaan pitää kirjoittaa yhteen pötköön.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

AveLazio

Positiivi, ei tekstissäsi vikaa ole.

Mistä haluisit kirjottaa kirjan? Minne menisit lähetyssaarnaajaksi?

Mikä oli porkkanatestin tulos!

Nimim. "Lazion poikia ollaan, hengessä Kollaan"
At a narrow passage there's no brother, no friend

Posiella

Porkkanatestin tulos:

Otanta: 2 kpl kumpaakin lajiketta

Lajikkeet:
Jakobsson´s  Luomu 500 g pussi, hinta 1,19 e
Vihannestila Kenkänen Oy, Forssa. Tavallinen porkkana: 1 kg pussi, hinta 1,43 e


Ulkonäkö: väri samanlainen, luomuporkkana puolet pienempiä kooltaan
Haju: luomussa voimakkaampi tuoksu

Ostopaikka S-Market


MAKUTESTAUS:

Luomu: kitkerä maku
Normaali porkkana: mieto, hieman makea maku

Lopputulos: Luomu on kaksi kertaa kalliimpaa ja kitkerän makuista.
Ainakaan tämän testin perusteella ei tarvitse ostaa luomua.





Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

risto

Lainaus käyttäjältä: Positiivi - 22.09.12 - klo:18:24
Porkkanatestin tulos:
Lopputulos: Luomu on kaksi kertaa kalliimpaa ja kitkerän makuista.
Ainakaan tämän testin perusteella ei tarvitse ostaa luomua.


kitkeryys johtuu ilmeisesti siitä että tavara seisoo hyllyssä piidempään  ja alkaa valossa kehittää viherhiukkasia..
Kuten itse olette ottaneet maasta porkkanan, jos tyvi saa valoa, sitä ei voi syödä.
Monelle muulle käy sama juttu. Esim salaatti voi väkevöityä.

Luomuporkkana on kyllä outojuttu. Porkkanaa ei nimittäin saa lannoittaa luonnon  lannalla ei kompostilla. Siihen iskee varastohome joka mädättää sadon. Siis millä se lannoitetaan?

Jos esim porkkanan laittaa peltoon, jossa on ollut rypsiä, varastohome tarttuu lahoavista rypsin juurista.

.

Aprilli

Sama kitkeryysvika tuntuu vaivaavan myös retiisejä. Joku kumman happama sivumaku puskee päälle eikä se
ole sitä retiisin luonnollista kirpeyttä.
Varmaan se johtuu siitä pussissa ässehtimisestä, niin minäkin olen ajatellut.

Mutta ne kananmunat. Kyllä löytyy makuero luomun ja omegan välillä. Mun mieskin lopulta pitkän jatinan päätteeksi myönsi
että totta se on. Luomu- ja vapaan kanan munat ovat tosiaan hintansa väärti paitsi maultaan, myös eettisesti verrattuna häkkikanan muniin.

Kiitos kiitos kaikille kanoille hienosta lahjasta ihmisille ja öh. ei se kanan lihakaan mitenkään pahaa ole.
Broilerikasvattamot ovat tietenkin vähän eettisesti kyseenalaisia. Sääli ettei hyvissä oloissa kasvatettua, ei pakkolihotettua kanaa
oikein saa kai mistään. Ei ainakaan broileripakkauksessa ole minkään sortin merkintää kanalan oloista.

Pitäisköhän ruveta vaatimaan?

Muuta lihaa kun ei meikäläisellä tule juuri syötyäkään, kalaa tietysti.
Onko kala lihaa? Siis että kala on kalan lihaa. Mitä muuta se sitten on, paitsi tietysti sitä kalaa. ;)

risto

.
Tota kanamuna tuotteistusta en ymmärrä oolenkaan. Varsinaista humpuukia.

E
mutta ajelin Englannissa autolla, ihmettelin mitä ihmeen otuksia oli lammaslaitumella.
Ne olivat kanoja. Ne säivät heinikossa ja ilmeisesti munivat pikku katoksissa jotka olivat laitumella. No talvikaudella tämä ei ollnistu.

Malesiassa kanat söivät pitkin tienvarsia. Se kiinnitti huomiota että kananpoikia oli emolla vain pari per emo. Veikkaisinettä pelot olivat siepanneet pikkut tiput. Muutehan kanalla on poitsuja 7-8 kpl.

Kananmunan hinta on hämmästyttävän pieni. Tarvitaan hirvittävä määrä kanoja munimaan jotta omistaja eläisi.  onko häkissä seinä tai ei, ei se luomummaksi muutu..

Kerran hommasin luomukalkkunoita täältä maalta myös työkavereille.
Ne olivat niin laihoja että ihan hävetti kun vertasi marketin pakastealtaan hormonikalkkunoihin.

Eettistä kanalihaa. Ei perkele. Miten uskonto sekoitetaan broileriin.. On se niin halpaa että.
Minä annan piut paut ruoan etiikalle. En usko jumalaan niin miten helvetissä sitten kanan lihaan.

.



Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä