Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Vitamiinit ja lisäravinteet talvella

Aloittaja risto, 26.10.12 - klo:12:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

risto

Tämä ketju alkoi Posin puheenvuorosta


Lainaus käyttäjältä: ... - 26.10.12 - klo:11:46
Ilmeisesti tässä on vain jäävuoren huippu. Jos onkin niin, että koska noitten pillereiden valmistus on halpaa ja katteet hurjat, niin kukaan ei halua paljastaa toinen toistaan, koska silloin jokaiselta löytyisi jotain hämärää. Entäs sitten kaikki muut vitamiinit, A, B, C jne. Toivottavasti jatkavat tutkimuksia. Nyt oli hyvä saada tietoon ne D-vitamiinivalmisteet, jotka olivat hyviä. Voi olla ryntäys apteekeissa. Toivottavasti tämä ei koske muitakin lääkkeitä. Hyvinkin voi olla, koska äitini sai reseptillään väkisinmyytynä halvemman lääkkeen ja tuli huonoon kuntoon. Apteekki myi sitten vasta alkuperäisen, kun lääkäriltä tuli määräys, ettei saa vaihtaa toiseen :o. Pelottavaa!
[/size]

risto

.

Itse olen käytänyt 35 vuotta UV lamppua D-vitamiinin valmistukseen. Toimii paremmin kuin mikään pilleri.
En esim. käytä huulirasvaa koska iho pysyy vetreenä.

Ensimmäinen oire D-vitamiinin puuttesta on että tukka alkaa hilseillä tuhottomasti.
Huulen halkeaminen on myös selvä merkki. Kasvoihin ilmaantuu finnejä jotka eivät parane.
Huulihaava menee kiinni kun syö kraavilohta tai ottaa aurinkoa.

Syön myös multitabseja säännöllisesti mutta se ei riitä.

30 v mietin, mikä juttu tämä huulihaava on kun se oli yhtä soittoa auki 3 kk. Soitten huomasin että haava paranee keväisin maaliskuun tiedoilla.- Aurinko! Se ilmaantuu marraskuussa kun aurinkoa ei näy.

No apteekki meni humpuukin puolelle siinä kun se mainosti keskellä kesää D-vitamiinin tarvetta. Eivät kertoneet että sitä saa auringosta.

.Lisää tietoa ravinnosta www.fineli.fi



Olen kehottanut myös lapsia käyttämään UV-lamppua, mutta kun ne eivät usko etäisyysohjetta, naama siinä on kärähtänyt ja se loppui siihen.

Muutenkin ihmiset menevät paniikkiin UV-lampusta. Se on hyvä niin kauan kuin ei yritä ruskettaa sillä itseään. Pieni väri kyllä tulee naamaan. Ei se muuten tehoa. 2-3 pv välein pitäisi ottaa 20 minuutin paukku niin iho on OK

risto

.
Toinen ihmetyksen aihe on hiivan vitamiinipitoisuudet. Jopa netissä sanotaan että kuivahiivaa on käytetty multivitamiinina.
Nääs hommasin 60 kg kuivahiivaa mehiläisten ruokintaan.

Aprillia! Kuivahiivassa ei ole multivitamiinin ominaisuuksia


Fineli hiiva
Vitamiinit



A-vitamiini RAE.....0µg
D-vitamiini.....0µg
E-vitamiini alfatokoferoli.... 0.....syntyy muutenkin suosistiossa
K-vitamiini....0.......syntyy muutenkin suosistiossa
C-vitamiini .....0 mg

folaatti (HPLC) ....1250  µg
niasiiniekvivalentti NE  ....14.1mg
niasiini (nikotiinihappo + nikotiiniamidi).....12.3 mg
riboflaviini (B2)....2.00 mg
tiamiini (B1)  0.50mg
B12-vitamiini (kobalamiini)  ....0µg
pyridoksiini vitameerit (vetykloridi).....0.48 mg



karpalo

#3
Meillä on ruokapöydällä tälläkin hetkellä Mini Sunia, Magnesium tabletteja sekä  B-vitamiini-imeskelytabuja. Ruokajuomana mulla on kevyesti hapotettu kivennäisvesi, jossa pitäisi olla myös natrium, kalium, magnesiumilisuke.

Täytyy vaan katella, ettei turhan päiten nautiskele  kaikkea liikaa.

Sitten popsin popsin porkkanaa, melkein päivittäin, A-vitamiinia sieltä tulee ja ruskettuu helpommin, kun on Talvella etelässä. Se mitä meikäläisellä on huuli joskus halki, niin se taas johtuu piilevästä viruksesta, mikä iskeytyy silloin tällöin huuleen (yskärokko/herpes virus).

Posiella

Tuo Uw-lamppu on varmaan hyvä, mutta itse en valitettavasti voi käyttää sitä. Suvussa on kaksi lähisukulaista kuollut melanoomaan ja siksi olen jättänyt auringonottamisenkin ruskettumismielessä ja tarkkailen ja poistelen epäilyttäviä luomia. Toki olen auringossa, mutta käytän suojaa ja mieluummin liikun ja työskentelen auringossa, enkä makaa. Etenkin naisilla liika auringonotto pilaa ja rypistää ihon nopeasti. Miehillä en ole sellaista huomannut, komistuvat vaan. :) Miten muuten se uw-lamppu eroaa esim. loisteputkivalaisimiin laitettavista päivänvalolampuista? Onko se sama vai eri asia?
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

risto

Lainaus käyttäjältä: De Soto - 26.10.12 - klo:12:44

Sitten popsin popsin porkkanaa, melkein päivittäin, A-vitamiinia sieltä tulee ja ruskettuu helpommin, kun on Talvella etelässä.).

justiisa sano eukko kun kissalla pöytää pyyhki

.

risto

Lainaus käyttäjältä: ... - 26.10.12 - klo:13:10
Miten muuten se uw-lamppu eroaa esim. loisteputkivalaisimiin laitettavista päivänvalolampuista? Onko se sama vai eri asia?

Kuvassa on sähkömagneettinen säteily joka tulee auringosta. Säteilyn on jaettu allonpituuden ja vaikutusten perusteella noihin nimiin.

UV säteily ei näy ihmiselle. Se on voimakasta säteilyä ja sen avulla esim steriloidaan sairaalan huoneita. Se siis tappaa mikrobeja.

Monet eläimet näkeväy UV säyteilyä. Esim tuulihaukka näkee hiiren virtsakuvioista onko alueella ruokkaa. Jos ei ole se lähtee muualle.

Infrareddiä sanotaan myös lämpösäteilyksi. Kun säteily kohtaa pinnan se muuttuu lämmöksi.


risto

#7
.
Loistevaloja on monenlaisia.

hehkulampussa on kaikki aallon pituudet ja vain 5% sähköstä muuttuu näkyväksi valoksi ja 95% muuttuu lämmöksi

Loistelampussa syntyy 5 kertaa enemmän näkyvää valoa. Loisteputkien aallon pituudet ovat yleensä hyvin kapeita. Esim kasvit eivät kasva tavallisen loisteputken alla, mutta jos sinne laitetaan punainen ja sininen aallonpituus, silloin saadaan kasvilamppu aikaan.

Loisteputkeen saadaan myös UV aallonpituus, kuten solariumissa ja sairaaloissa.

Terraariolamppuihin voidaan laittaa sininen ja punainen joita kasvi hyödyntää. Myös sinne voidaan lisätä UV-pituutta koska jotkut matelijat tarvitsevat UV-valoa.

.

Posiella

Mikähän noista on sitten mun päivänvalolamppu? Pyysin sähkömieheltä sellaista valoa, joka ei vääristä värejä ja hän laittoi päivänvalolamput. Onko niillä jotain terveysvaikutuksia? Muuten asian vierestä, mutta askarruttaa sellainen asia, että onko vesisuonen päällä makaaminen tieteellisesti todistettu haitalliseksi? Onko tietoa? Muuten, täällä ei taida tätä asiakeskustelua käydä kovin moni. Sitten, kun alkaa tappelu, niin löytyy kyllä innokkaita. Tääll ei keskustele kuin minä ja kaksi vaaria  ;D se kolmas vaari taitaa olla jossain kaupan pihassa paistamassa vaalimakkaroita. Sitten kielimiehet vain kääntää kieliä. Itse roikun täällä nyt, kun flunssa iski.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

karpalo

Lainaus käyttäjältä: ... - 26.10.12 - klo:15:04
Mikähän noista on sitten mun päivänvalolamppu? Pyysin sähkömieheltä sellaista valoa, joka ei vääristä värejä ja hän laittoi päivänvalolamput. Onko niillä jotain terveysvaikutuksia? Muuten asian vierestä, mutta askarruttaa sellainen asia, että onko vesisuonen päällä makaaminen tieteellisesti todistettu haitalliseksi? Onko tietoa? Muuten, täällä ei taida tätä asiakeskustelua käydä kovin moni. Sitten, kun alkaa tappelu, niin löytyy kyllä innokkaita. Tääll ei keskustele kuin minä ja kaksi vaaria  ;D se kolmas vaari taitaa olla jossain kaupan pihassa paistamassa vaalimakkaroita. Sitten kielimiehet vain kääntää kieliä. Itse roikun täällä nyt, kun flunssa iski.

Sama täällä, tulee roikutuksi, vaikka yksi ihminen haukkui ja kirosi minut pataluhaksi, koska yritin naittaa Aven ja tään uuden Satutädin.

Joo, olisi hauskaa jos täällä keskusteltaisiin enemmän asiaa, kuin jahnattaisiin toisen maailmansodan omia ratkaisuja. Sitten, kun tulee uusia, niin otetaan vastaan mieluummin HuuHaata, kuin keskustelevia ihmisiä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä