Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Vitamiinit ja lisäravinteet talvella

Aloittaja risto, 26.10.12 - klo:12:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

#10
  
Hörppäsin tossa kupin kahvia, kun heräsin päivätorkuilta. Tulikin mieleen, että kun oli puhetta näistä vitamiineista, niin nappasin kuvan keittiön pöydältä, jossa on noita Vitamiinipurtiloita, joista on ollut puhetta, niistä päivän mittaan tulee naposteltua.



Älkää välittäkö, kuvassa takana on ruokalautaseni, jonka tiskaan kyllä joka toinen kuukausi. Siihen on joku jättänyt ruostumattomasta teräksestä tehtyjä ruokailuvälineitä. Itse käytän pelkästään puusta tehtyjä, joku oma, puusta (Katajasta, tai Omenapuusta) tehty veitsi on myös kuvassa.

PS. Kukapa osaisi sanoa, että mitä tuohon repertuaariin kaivattaisiin lisää, että selviää hengissä talven ylitse.

risto

Lainaus käyttäjältä: ... - 26.10.12 - klo:15:04
Mikähän noista on sitten mun päivänvalolamppu?

Päivänvalolampun tiedän. Siihen on tehty sellainen sekoite
aallonpituuksia että se vasta auringon valkoista valoa. Putki on hyvin kallis.

***terveys- jos mieli on kirkas niin se on iso vaikutus
Ei se muuten.


, mutta askarruttaa sellainen asia, että onko vesisuonen päällä makaaminen tieteellisesti todistettu haitalliseksi?

*** tieteellisestio on todistettu että vesisuonia ei ole olemassa.
Suomessa jääkausi on tehnyt maakerrokset. Esim. rannikoilla on savea mutta jokin kerros voi olla hiekkaa ja sitä pitkin liikkuu vesi.
Pohjavesi on kaikkialla sama ja kaivonkaivajan pitää puhkaista kerros jota pitkin vesi liikkuu ja kaivo täyttyy

**** maasäteily on yksi konnan koukku. Se keksittiin jossain vaiheessa ja sen jälkeen siitä on puhuttu

Meillä Kouvollassa omenapuut kuolivat koska tontilla oli vesisuoni. Oikeasti tontilla on 40 metriä savea. Savi kuivuu kesäaikaan metriin tai puoleentoista ja sen jälkeen alkaa sininen savi. Siinä ei ole siis  happea.
Sitten tulee syyssateet ja talvi ja veden pinta nousee lähelle maan pintaa. Hyvään aikaan omenapuu, tai vaikka mänty, on tehnyt juuret sinne metrin syvyyteen. Kun pohjavesi nousee, juuret tukehtuvat ja mätänevät hapen puutteeseen. Kun isä kaivoi salaojat, vesisuoni-ilmiö lakkasi.
Laho leviää runkoon ja puu kuolee.

Posiella

Lainaus käyttäjältä: De Soto - 26.10.12 - klo:16:56
 
Hörppäsin tossa kupin kahvia, kun heräsin päivätorkuilta. Tulikin mieleen, että kun oli puhetta näistä vitamiineista, niin nappasin kuvan keittiön pöydältä, jossa on noita Vitamiinipurtiloita, joista on ollut puhetta, niistä päivän mittaan tulee naposteltua.

PS. Kukapa osaisi sanoa, että mitä tuohon repertuaariin kaivattaisiin lisää, että selviää hengissä talven ylitse.
Vielä tarvitaan se rouva De Soto ja hänen kanssaan mahdollisimman paljon kanssakäymistä, että lihakset ja mieli saava tarpeeksi usein täysrentoutuksen. Paras ja yleensä ilmainen lääke kaikkiin vaivoihin! :)
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

karpalo

Lainaus käyttäjältä: ... - 26.10.12 - klo:17:27
Lainaus käyttäjältä: De Soto - 26.10.12 - klo:16:56
 
Hörppäsin tossa kupin kahvia, kun heräsin päivätorkuilta. Tulikin mieleen, että kun oli puhetta näistä vitamiineista, niin nappasin kuvan keittiön pöydältä, jossa on noita Vitamiinipurtiloita, joista on ollut puhetta, niistä päivän mittaan tulee naposteltua.

PS. Kukapa osaisi sanoa, että mitä tuohon repertuaariin kaivattaisiin lisää, että selviää hengissä talven ylitse.
Vielä tarvitaan se rouva De Soto ja hänen kanssaan mahdollisimman paljon kanssakäymistä, että lihakset ja mieli saava tarpeeksi usein täysrentoutuksen. Paras ja yleensä ilmainen lääke kaikkiin vaivoihin! :)

Tietty toi homma. Se on hanskassa. Ei epäilyksen siementäkään. Suositellaan kaikille Oudoille.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 26.10.12 - klo:17:26
Lainaus käyttäjältä: ... - 26.10.12 - klo:15:04
Mikähän noista on sitten mun päivänvalolamppu?

Päivänvalolampun tiedän. Siihen on tehty sellainen sekoite
aallonpituuksia että se vasta auringon valkoista valoa. Putki on hyvin kallis.

***terveys- jos mieli on kirkas niin se on iso vaikutus
Ei se muuten.


, mutta askarruttaa sellainen asia, että onko vesisuonen päällä makaaminen tieteellisesti todistettu haitalliseksi?

*** tieteellisestio on todistettu että vesisuonia ei ole olemassa.
Suomessa jääkausi on tehnyt maakerrokset. Esim. rannikoilla on savea mutta jokin kerros voi olla hiekkaa ja sitä pitkin liikkuu vesi.
Pohjavesi on kaikkialla sama ja kaivonkaivajan pitää puhkaista kerros jota pitkin vesi liikkuu ja kaivo täyttyy

**** maasäteily on yksi konnan koukku. Se keksittiin jossain vaiheessa ja sen jälkeen siitä on puhuttu

Meillä Kouvollassa omenapuut kuolivat koska tontilla oli vesisuoni. Oikeasti tontilla on 40 metriä savea. Savi kuivuu kesäaikaan metriin tai puoleentoista ja sen jälkeen alkaa sininen savi. Siinä ei ole siis  happea.
Sitten tulee syyssateet ja talvi ja veden pinta nousee lähelle maan pintaa. Hyvään aikaan omenapuu, tai vaikka mänty, on tehnyt juuret sinne metrin syvyyteen. Kun pohjavesi nousee, juuret tukehtuvat ja mätänevät hapen puutteeseen. Kun isä kaivoi salaojat, vesisuoni-ilmiö lakkasi.
Laho leviää runkoon ja puu kuolee.


Peijakas, kun tuo tuplanikki osaa olla ammattitaitoinen. Sitten kumminkin joku ns. mode haukkuu sitäkin riidankylväjäksi ?

Omasta mielestäni kaveri kylvää tietoa, eikä riitaa. Sillä kannalla olen, vaikka sössös sös soturi aloittaisi taas uuden sodan.

Posiella

Varopa, Tuplanikki tarttuu seuraavaksi tuohon sun hanskaan. ;D
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

karpalo

Lainaus käyttäjältä: ... - 26.10.12 - klo:17:53
Varopa, Tuplanikki tarttuu seuraavaksi tuohon sun hanskaan. ;D

Ei ole uutta, aina saa olla varuillaan, jos meinaa selvitä elämässä hengissä.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: ... - 26.10.12 - klo:17:53
Varopa, Tuplanikki tarttuu seuraavaksi tuohon sun hanskaan. ;D

Varoppas sinä satutätiä, helposti tulee sontaa silmille.

risto

#18
Lainaus käyttäjältä: De Soto - 26.10.12 - klo:17:36


Tietty toi homma. Se on hanskassa..

Koville ottaa sekin

Jos ottais kännykkävideon ja kattois sitä. Säästyis sairaalareissuilta.

risto

Lainaus käyttäjältä: De Soto - 26.10.12 - klo:17:40


Peijakas, kun tuo tuplanikki osaa olla ammattitaitoinen. Sitten kumminkin joku ns. mode haukkuu sitäkin riidankylväjäksi ?



Mä haastan aina riitaa helluntailaisten  kanssa

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä