Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Linux pähkäilyjä

Aloittaja Aakku, 12.09.07 - klo:08:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

Paha setä

Mitähän täällä nyt sitten pähkäilisi? No vaikka sitä että koneelta puuttuu joitain liitännäisiä että kaikki juutuupit ei näy. Ei se silti ole mikään ongelma. Kun nyt unille mennessä jätän aiheesta lapun keittiön pöydälle niin viimeistään huomenna iltapäivällä ne ovat koneella.

Joko meillä on tosi osaava kotitonttu tai sitten kannatti naida tuo Akka  ;)

Ehkäisisi kyllä dementiaa kun taas opettelisi Yastin ja ohjelmistolähteet. Parin vuoden wimppakäyttäjyys laiskistutti aivoja.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

ville

Lainaus käyttäjältä: Paha setä - 04.09.09 - klo:05:30Parin vuoden wimppakäyttäjyys laiskistutti aivoja.

Mäkin käyttö laiskistaa myös. Siinä ei paljoa tarvitse, mutta ei toisaalta voikaan muuttaa mitään. Hieman tylsä siis.

Matkaleena

Lainaus käyttäjältä: Paha setä - 04.09.09 - klo:05:30
Mitähän täällä nyt sitten pähkäilisi? No vaikka sitä että koneelta puuttuu joitain liitännäisiä että kaikki juutuupit ei näy. Ei se silti ole mikään ongelma. Kun nyt unille mennessä jätän aiheesta lapun keittiön pöydälle niin viimeistään huomenna iltapäivällä ne ovat koneella.


Unohdit laittaa lappua ja ilmaista asian, mutta onneksi luin asian täältä. Asia on korjattuna siis kohta, eli pääset sinne juutuubiisi jo kun taas keskustasta kotiin palailet. Teen samat temput sinulle eli en ilmoita asiasta suoraan mitään, lue täältä outsalta.  ;D Nimim. se ei vaadi kuin flashin asentamisen.

MUOKATTU MYÖHEMMIN:
No niin, nyt se sinun juutuubisi toimii. Jos sinulla vastaisuudessa on näitä ongelmia tuon oman koneesi kanssa, niin kerropa asia minulle suoraan tai jätä se lappu pöydälle.
jossa erittelet mikä mättää, niin osaan tarttua toimeen. Ilman tietoa, että joku ei toimi haluamallasi tavalla en vain osaa asiaa korjata. Ymmärrän kyllä, että nyt kun käyn tuota nettilukiota, niin minuun saa kenties paremmin yhteyden sähköpostitse, mutta laitapa rakas jatkossa sähköpostia sitten vaikka, jossa erittelet nuo tietokoneasiat.  Käyn sinun tietokoneesi kimppuun sitten kun tämän oman tietokoneeni räpläämiseltä ehdin.

Vittuilen täällä nyt suoraan, luet tämän täältä jos satut huomaamaan, jos et satu niin ehkä joskus joku päivä ihmeissäsi mietit, että miten hitosse se Youtube nyt toimii. Ymmärrän, että olet hajamielinen ja unohdat asioita, mutta haluaisin jatkossa, jos minun oletetaan korjaavan joku asia, saada siitä suoran tiedon, kun en täällä Outomaalla päivittäin käy.  Ja kenties Outomaan ei kuulu olla meidän keskinäinen muistilaputtelusysteemimme.  ;D

Ja nyt Outomaan muistilapuksi itselleni: vaihda vastaisuudessa oma nopeampi mokkula miehen koneeseen, kun jotain sen kanssa räpläät, ettei tarvitse menettää hermojaan sisäpeittoalueen ulkopuolella olevan liittymän piirissä olevan hitaan nahjusnetin kanssa.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Paha setä

Ok. Kiitoksia. Asia ymmärretty ja ostettu lisää post-it -lappuja.


Taas yksi hyvä syy kaikille siirtyä linuxiin. Ongelmat ratkeavat kuin itsestään ;)
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Aakku

Uusin Ubuntu satsaa käytettävyyteen

Canonical on julkaissut kandidaattiversion ensi viikolla julkaistavasta Ubuntu 9.10 -käyttöjärjestelmästä. Karmic Koalaksi nimetty uusin versio julkistetaan virallisesti 29. lokakuuta.

Canonicalin mukaan uusi versio tuo parannuksia käyttöliittymään ja ohjelmistokehitystyökaluihin. Myös käynnistysajan luvataan olevan lyhyempi.


http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/article340252.ece

Minulla on tässä pöytäkoneessa Ubuntu 8.04.1 LTS ja mikäli tuo uusin on myös LTS, niin päivittänen, netin kautta - mitä parannuksia jo tosi hyvään käytettävyyteen on tehty, jää nähtäväksi [mikäli distro on LTS = Long Time Support].

Uusia ominaisuuksia ovat mm. ohjelmien asentamista helpottava Ubuntu Software Center sekä Applen iDiskin kaltainen Ubuntu One -palvelu tiedostojen varmuuskopiointiin ja jakamiseen.

Kuullostaa hyvältä - vaikka ei pakettivaraston [repository] käyttökään ole helppoa vaikeampaa :)

Varmuuskopiointi on minulla kolmoslevylle ... se on NTFS-formatoitu, koska kakkoslevyllä oleva Windows ei tunnista [siis ei edes "näe"] Linuxin ext3-formatoituja levyjä. Linukka taas näkee NTFS-formatoidut, joten samalle levylle olen laitellut varmuuskopioita niin Linuxista kuin Win XP:stäkin.

Matkaleena

 ;D Anna miehen tehdä ensin ja tee sitten itse perässä.

Hekottelen täällä, vaikka toisaalta meinaa hermot mennä. Setä on sählännyt koneellaan aikansa, hyvähän se on, yritän kannustaa häntä opettelemaan tuon linukan asentamiset ja sen kanssa sähläämiset ihan itse, nottei minun tarvitse koko ajan olla yksinkertaisimpiakin päivityksiä ja lisäosien asennuksia olla laittamassa... Tuloksena nyt vain on se, että hän sai kadotettua koko kovalevyltä koko hela OpenSusen.  ;D Asentelee nyt sitä tuossa vieressä, mutta olihan minun pakko jo siihenkin puuttua, kun ei osannut laittaa oikeaa kieltä, meinasi ensin asennella sen itselleen hepreaksi.

Tuossa aikansa manattuaan ja kiroiltuaan katsahti sitten minuun päin ja sanoi, että josko minä jatkossa hoidan hänen koneensa. Että huomenna on kai tiedossa miehen läppärin kuntoon laittaminen, kunhan nyt tänään saisi itse laitettua sen siihen kuntoon, että pääsee nettiin ja tänne lukemaan, mitä taas naisena täällä juoruan.

Voisin kyllä kieltäytyäkin, jotta oppisi virheidensä kautta oikeasti säätämään tuota konetta. Asioita oppii vain tekemällä.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Paha setä

Akka onnistui vaihtamaan heprealaisen näppiksen USA:laiseksi. Seurauksena se, ettei näppis toimi. Paraskin puhumaan.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Matkaleena

Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Paha setä

Mää rämpläsin ja nysse toimii. Mitä sää sitte odotit? Plääh.
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

Matkaleena

Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä