Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Psyyken lääkkeet - siunaus - toisaalta kirous kaikkinensa?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 10.03.13 - klo:15:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

#40
Lääkejäämiä ei kyetä nykytekniikalla (ja politiikalla) puhdistamaan jätevesistä. Tätä tointa ei katsota toistaiseksi edes tarpeelliseksi, koska puhdistaminen vaatisi huomattavan suuria resursseja.


Tähän vain ikään kuin esimerkiksi eräs uutinen viime vuodelta:

"Åbo Akademin ja Jyväskylän yliopiston yhteistutkimus osoittaa, että särkylääkkeiden vaikuttavia aineita, kuten ibuprofeenia, oli kertynyt särkien ja lahnojen sappiin, kertoo Turun Sanomat. Sen sijaan hauesta lääkejäämiä ei löytynyt.

Tutkimus tehtiin Lappeenrannan Haapajärven kaloista kesällä 2011.

Ibuprofeenia sisältävien lääkkeiden käyttö on viime vuosina lisääntynyt selvästi. Vuonna 2010 suomalaiset käyttivät ibuprofeenia yli 113 tonnia.

Lääkeaineet kulkeutuvat luontoon jätevesien mukana, sillä vedenpuhdistamoissa ei suodateta lääkejäämiä.

Tutkimusta johtaneen professorin mukaan tulokset vaativat lisäselvitystä, sillä lääkejäämien aiheuttamista riskeistä ei tiedetä vielä paljoakaan.

Lähteet: YLE Uutiset"

------------------------

Lääkejäämät ovat vasta nousemassa puheenaiheeksi, koska se on hiipivä ja suurelle yleisölle tuntematon asia.



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Posiella

Kalan ja marjojen syöntiä on aina pidetty terveellisenä ja niiden säännöllisestä syömisestä toitotettu. Naisen järkeni on jo Tsernobylin jälkeen varoittanut ahmimasta kumpiakaan liikaa, sillä noihinhan se myrkky kierrossa lopulta kertyy. Eipä tässä minkään muunkaan terveellisyydestä tiedä. Kun kesätöissä työskentelin kasvihuoneilla ja näin, mitä myrkkyä tomaatteihin ja kurkkuihin suihkutettiin, niin eipä nekään ole hyvällä mielellä enää maistuneet. Eläimille syötetään myös kaikenmaailman juttuja. Mutta syötävä on joka päivä. Paras kai kun syö kaikkea kohtuudella ja tasapuolisesti.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

risto

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 19.04.13 - klo:06:11

Lääkeaineet kulkeutuvat luontoon jätevesien mukana, sillä vedenpuhdistamoissa ei suodateta lääkejäämiä.


ok. Sen sijaan että mää meen paskahuusiin niin mä vedän itteni hirteen parvekkeen kaiteeseen ja hyppään alas.

Siitä saavat vitun puhdistamoinsinöörit!

.


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 19.04.13 - klo:09:23
Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 19.04.13 - klo:06:11

Lääkeaineet kulkeutuvat luontoon jätevesien mukana, sillä vedenpuhdistamoissa ei suodateta lääkejäämiä.


ok. Sen sijaan että mää meen paskahuusiin niin mä vedän itteni hirteen parvekkeen kaiteeseen ja hyppään alas.

Siitä saavat vitun puhdistamoinsinöörit!

.



Kuka tässä on sua tai ketään muutakaan syyllistänyt??

Eihän tämä tilanne ole meidän tavallisten pulliaisten syy.
Olemme syntyneet tähän maailmaan ilman omaa tahtoamme. (Juu, saa olla tästäkin eri mieltä, jos niin haluu.)

Heh, oletko tuplis havainnut kunta- tai eduskuntavaaleissa kenenkään ehdokkaan painottavan näitä mainittuja asioita? Onko kukaan ehdokkaista edes puhunut tai kirjoittanut sivulauseessaan tästä ongelmasta?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Muisto Keijo Kullervo

Nythän on omistajille, vanhoille lääkkeille olemassa suositus, että ne vietäisiin apteekkeihin hävitettäväksi...

Hyvä tapa, mutta kuka suosituksia noudataa?

Viimeeksi käytin vaimoni antibioottia kehkokuumeen jälkihoitoon, kun olin ensiksi googlannut ja todennut ko. lääkkeen sopivaksi ko. tautiin ja hyvin toimi (en suosittele kaikille, mutta saimpa jotain hyötyä ko. antibiooteista enkä vienyt apteekkiin hävitettäväksi kun voimassaoloaikaakin oli tarpeeksi)...
Olen ollut täysin terveenä parisen vuotta...

"Saahan sitä ns. hullu olla kunhan ei ole ainakaan tyhmä."

K.K.

PS. Työssäoloaikanani sain vähän väliä kuulla ja ilmeistä päätellä, että kun olin 'hullu' ei jutuistani kannata mitään välittää...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.
Maailmaan mahtuu.

Mulla on kyllä elämässä muutakin murhetta kuin seurata jätevedessä olevia lääkejäämiä.

Joka päivän täyttää kysymys, ottaako ne lääkkeensä.

.

Amanda

#46
Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 19.04.13 - klo:10:23
Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 19.04.13 - klo:09:23

ok. Sen sijaan että mää meen paskahuusiin niin mä vedän itteni hirteen parvekkeen kaiteeseen ja hyppään alas.

Siitä saavat vitun puhdistamoinsinöörit!


Kuka tässä on sua tai ketään muutakaan syyllistänyt??




Onko tässä joku syyllistänyt Tuplanikkia tai THL:ää ehkäisypillereiden syönnistä ja nyt ei kalatkaan enää tahdo lisääntyä?  ;D

Mutta jonnekihan ne kaikki kemikaalit ja lääkeet menevät, kun ovat tulleet maksan ja munuaisten kautta ulos. Vessaan tietenkin. Hmm.. ehkä pitäisi laatia laki, ettei siihen saisi enää pissata.. mutta minne sitten. Vanha kunnon plumps-vessaP

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 19.04.13 - klo:11:03
.
Maailmaan mahtuu.

Mulla on kyllä elämässä muutakin murhetta kuin seurata jätevedessä olevia lääkejäämiä.


Tää on niin totta. Maailmaan mahtuu. Jotkut seuraavat omia asioitaan,  jotkut seuraavat toisten, siis naapurien asioita ja heidän lääkitystään.

Sitten on niitäkin jotka ovat valveutuneet koko maailman asioista, oikein isoissa klönteissä. Mutta heilläkään ei ole vastausta siihen, että mitäs sitten, kun maailman väkiluku tätä vauhtia tuplaantuu ja lääketeollisuuden kehittyessä ja kaikenlaisten lääkkeiden käytön lisääntyessä, niiden määrä tuhatkertaistuu, lisääntyy tota vauhtia ja ihmisen keski-ikä nousee, niin, niin ??

Mihin me kaikki mahhdumme, tai ne jotka silloin elävät ja mistä enää löytyy kaappeja ja hyllyjä kaikille lääkkeille, joita popsivat suihinsa.

Melkoinen lääkkeiden sekasotku tulossa jälkeenjäävien käsittelyyn.

Vettähän heillä riittää kyllä, ainakin toivoisin niin, paiskivat sitten pullotettua vettä kiukailleen napsiessaan pillereitään saunan lämmössä.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Positiivi - 19.04.13 - klo:08:03
Mutta syötävä on joka päivä.

Uusin ruokavillitys on jaksottainen paasto. Joka toinen päivä syödään vain 1x päivässä n. 500 kcal. Joka toinen päivä syödään normaalisti mihin itse kukin on tottunut. TV:ssä oli aiheesta dokumentti. Olen nyt harrastanut jaksottaista paastoa kuukauden ja paino on pudonnut 7 kg. Paaston pitäisi vaikuttaa tervehdyttävästi diabetekseen, kolesteroliin, verenpaineeseen ja ties mihin. Riittää jos viikossa on kaksi paastopäivää.

risto


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä