Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Mysteerejä

Aloittaja Amanda, 01.05.13 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 03.05.13 - klo:10:12
Tapsa, siltä varalta, että kysyitkin aidosti Esmerkixistä, niin voin kertoa, että hän on ihanin nainen, jonka olen tavannut, ihan RL, viivähtävän hetken.


upeeta. Kuinkahan monta Outomaa onkaan saattanut yhteen?

karpalo

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 03.05.13 - klo:10:12
Tapsa, siltä varalta, että kysyitkin aidosti Esmerkixistä, niin voin kertoa, että hän on ihanin nainen, jonka olen tavannut, ihan RL, viivähtävän hetken.

Hianoo, että edes kerran tapaa elämänsä naisen. Jos näin ei olisi, niin elämä olisi ollut turhaan elettyä.

Hyvät Foorumin naiset, varmaan Teillä kaikilla luuraa  jossakin palvova mies, joillakin ehkä useita ?

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 03.05.13 - klo:12:53
Eilen oli uutisissa, miten naiset haluavat kaataa viimeisetkin urosten bastiot.. minulle mysteeri. Mikä hinku heillä on päästä mukaan herrakerhoihin?!

Antaisivat herrojen olla omissa oloissaan. Ei nekään halua naistenkahveille kuulemaan naisten krempoista tai kuulemaan "what women think" miehistä sitä leffaa myötäillen. Tietenkin naiset voivat keskustella kulttuurista ja kehityksestä naistenkerhoissaan,  ei siihen miehiä tarvita. Kehitys on muutenkin demokraattinen juttu.. eri instanssien ja tapahtumien summa.

Juuri noissa kerhoissa päätetään, kenestä leivotaan Suomen seuraava pääministeri, mille yrityksille annetaan tukea valtion talousarviosta, mitä tapahtuu opintotuille, eläkkeille, sosiaaliturvalle yleensä.

Amanda

#23
Kai.. jos sen jäsenet ovat päättäjäainesta, eliittiä. Taidan olla pihalla tästäkin.. :)

Silti logiikkalla: vaikka se on vain miesten klubi, niin ei siellä voida muuta tehdä kuin suunnitella strategioita, ei mitään päätöksiä. Sen he voivat tehdä toistensa mökeilläkin tai kuntosalin saunassa, jos ei virallisia kokousia saa enää pitää. Eikä sitä voida demokratiassa kieltääkään.. en näe tässä mitään lainvastaista.

Luin masentavan kolumnin Suomesta, auts.
http://mtv3.mobi/uutiset/uutiset/kolumnit/1589132

Minun Suomeni ei ole tuollainen, ihmiset hymyilevät (Pohjanmaalla), juttelevat kaupan kassalla, jos helle heittää jonkun kommentin kylmäkaapin äärelllä niin kyllä sieltä tulee tuttavallinen vastaus ja opastusta, kun huomaa vieraan vieressään.  
Muistan lasteni saaneen ravintolan kiltiltä tädiltä aterian jälkeen ilmaiset jätskit "että jäisi hyvä maku suuhuun Suomesta"..

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 03.05.13 - klo:15:31

Juuri noissa kerhoissa päätetään, kenestä leivotaan Suomen seuraava pääministeri, mille yrityksille annetaan tukea valtion talousarviosta, mitä tapahtuu opintotuille, eläkkeille, sosiaaliturvalle yleensä.

Siksi juuri noihin kerhoihin on tunkua päästä mukaan.

Kaikki me haluaisimme sinne sanomaan painavan sanamme, sinä, minä ja Hentun Liisa. Lisäksi Ave ja lukematon määrä muita tietäjiä ?

Amanda

#25

Te siellä telkkareiden äärellä tietenkin tiedätte enemmän näistä. Poikani appi-isä on täkäläisessä Rotary clubissa. ei ne siellä muuta tee, kun puhuu päivän politiikkaa ja juovat olutta (vaikka monille se on synti ;)). Ja jos vaikka jostakin ovat samaa mieltä, niin ei se vielä mikään lakiehdotus ole. Mutta kuin tämän päivän Kalevassa lukee, ne kerhot tuovat päättäjiä yhteen ja siksi niihin haluaa kaikki mukaan.. "hyväveli verkostoon".

Lainaa

Epäviralliset herraverkostot helpottavat lobbaamista

Suhdeverkostojen merkitys urakehitykselle on kasvanut 20 viime vuoden aikana...

- Kerhojen merkitys on siinä, että ne tuovat päättäjiä yhteen. Suomessa epävirallisilla henkilösuhteilla on edelleenkin merkitystä päätöksenteossa, sanoo Tampereen yliopiston valtio-opin professori Ilkka Ruostetsaari.

Hänen mukaansa päättäjien läsnäolo houkuttelee muita mukaan.

Julkisuudessa on arvosteltu päättäjiä yhteen kokoavia kerhoja, kuten Keskiviikkokerhoa, muun muassa siksi, ettei naisia hyväksytä niihin jäseniksi.

Tutkijoiden mukaan herrakerhot ovat sosiaalisen kanssakäymisen foorumeita, joissa ei tehdä päätöksiä.....

Hyvä veli -verkostoja tutkinut Venla Mäntysalo Vaasan yliopistosta huomauttaa, että kerhojen valtaa voi olla hankala todentaa, koska ulkopuolisten on vaikea saada niistä tietoa.




risto

.
Kumpi on sitten parempi, joutua huonoon seuraan vai hyvään seuraan?

Ihminen on laumaeläin. Pitää säätää laki ettei saa laumaantua.

Siitäkin on valitettu että ihmiset kokoontuivat bingosalille.

Mun äiti piti hitommoisen rähinän kun isä häipyi naapuriin lyömään korttia.
Mikä vika siinäkin oli?

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 04.05.13 - klo:11:27
.
Kumpi on sitten parempi, joutua huonoon seuraan vai hyvään seuraan?

Ihminen on laumaeläin. Pitää säätää laki ettei saa laumaantua.

Siitäkin on valitettu että ihmiset kokoontuivat bingosalille.

Mun äiti piti hitommoisen rähinän kun isä häipyi naapuriin lyömään korttia.
Mikä vika siinäkin oli?

Just näin. Miksi suomalainen ei saisi verkostoitua? Toisaaltaan sitten moititaan, että emme ole sosiaalisia, emekä osaa seurustella ystävien kanssa niinkuin etelän ihmiset.

Sitten kun jotkut yrittävät tapailla tuttujaan, ystäviään, niin alkaa huutelu:

  - Hei ne verkostoituu, tuohan on ihan kauheeta, tommonen kaveriporukka, millähän ne taas parantavat maailmaa ?

Oma isäni kuoli, kun olin 9 v, joten en paljon muista, mutta mielestäni oli sosiaalinen tyyppi. Pihakeinussa kuulemma keinuivat pikku pöhnässä kummitätini miehen kanssa niin lujasti, että keinu kaatua romahti taaksepäin pensasaidan yli naapurin puolelle.

Niin sosiaalisesti olivat verkostoituneet siihen aikaan 1950 luvulla.

risto

Lainaus käyttäjältä: tapsa - 04.05.13 - klo:12:14
[
Niin sosiaalisesti olivat verkostoituneet siihen aikaan 1950 luvulla.

joo. Siihen aikaan verkostoiduttiin tikkataulun ympärille.
Halvat huvit.
Erityisesti huvitti ukkojen heittotyylit.

Amanda

Lainaus käyttäjältä: tapsa - 04.05.13 - klo:12:14


Sitten kun jotkut yrittävät tapailla tuttujaan, ystäviään, niin alkaa huutelu:

 

Huh, joo. Kun olin lapsi niin meidän kylällä oli sana, jota en sittemmin ole kuullut: kyläluuta!

Oli eräs perheellinen nainen, joka tykkäsi käydä moikkaamassa naapureitaan ilmoittautumatta, oikeastaaan maalla ei muuten kyläiltykään.  Ihan tavallinen mukava nainen. Mutta ne vierailut taisivat olla joillekin liian usein.. ja ehkä ilman yhtä useita vastavierailuja ja siksi sai tuon lempinimekseen, negatiivinen kaiku.. Mutta kukaan ei suoraan näyttänyt sitä, no, emännillä oli isot perheet ja perunamaat ja mitä kaikkea siihen kuului. Saattoi olla vähän stressiä keittää kahveja, jos itselle ei juuri sopinut.

Ei saa olla liian sosiaalinen, erakkoko on parempi??

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä