Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

glottaaliklusiili

Aloittaja THL tiedottaa, 12.05.13 - klo:07:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Esmerkix

#10
Harva tulee ajatelleeksi... ainakaan kovin tietoisesti... omaa glottistaan.
Ehkä meditoimme yhdessä nyt hetken verran: anna olla täynnä ämmiä väärä aika.
No niin ja sitten lepo.

Tähän kirves-puukko-sarjaan liittyen:
mitäpä eroa on kirurgilla ja lingvistillä? No, lingvisti tutkii kielensuunnittelua ja kirurgi suolenkiinnittelyä.

Mitä kirvessurmiin tulee, niin en nyt ihan näin äitienpäivänä jaksa ajatella tuota suomalaisten rajua rakkauselämää, että ihan mummut ja papatkin kirveen kanssa hoitavat suhdettaan. ::) ???

AveLazio

Vai menikös nyt Esmerkix johtoon Vuoden Viestissä! Me muut vaan lymyillään...


At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

.
Mites kun kielitiede tutkii tämän tapaisia asioita kansainvälisen laman aikana, ja osallistuu säästötalkoisiin, pitäiskö sen säästää ja tutkia puolta vähemmän, vai pitäskö nostaa tuottavuutta tutkimalla esim puolta enemmän.

Esim elykeskus aikoo torjua lamaa kitkemällä lupiinit ja kurttulehtiruusut Suomen luonnosta.
Nyt on hyvää aikaa.

AveLazio

ring, koska pyysit niin kirjoitan tämän. Ymmärrä, että et saa minua suuttumaan tuolla nollapersoonallasi.

Minä en bannaisi sinua. Et suututa ketään (vaikka yrität, heh). Mut sun kai pitäis ensin löytää pyssy, sivari.  :D Mun mielestä sinäkin saat olla täällä.

Pyydän jo ennakkoon anteeksi, että en varmaan aina reagoi riidanhaastoihisi. Ilkeilyviestisi vain eivät taida olla listani kärjessä.

Omistettu sinulle, sivari


http://www.youtube.com/watch?v=iyJAlsJAbZw
At a narrow passage there's no brother, no friend

Esmerkix

#14
Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 12.05.13 - klo:14:09
.
Mites kun kielitiede tutkii tämän tapaisia asioita kansainvälisen laman aikana, ja osallistuu säästötalkoisiin, pitäiskö sen säästää ja tutkia puolta vähemmän, vai pitäskö nostaa tuottavuutta tutkimalla esim puolta enemmän.

Esim elykeskus aikoo torjua lamaa kitkemällä lupiinit ja kurttulehtiruusut Suomen luonnosta.
Nyt on hyvää aikaa.

Pitäisi säästää aikaa, siitähän tässä lamassa on kysymys. Pitää siis tutkia kaksi kertaa enemmän puolta nopeammin... 8)

risto

.
Lama juttu tuli siitä, että katsoin glottaluetta englannin kielellä. Kaiken maailman maita on tutkittu miten vokaalit katkeilvat ja äänihuulet sulkeutuvat .Indonesia olisi nasta paikka kun kieliä on 600 ja murteet päälle.

Ja Ave alkoi leikkiä lenskarilla.

Posiella

#16
Japanin kielessä ei ole sanaa ei.
Japanilainen vastaa aina kyllä.
Mistä sitten tietää, milloin kyllä tarkoittaa kyllä, ja milloin ei?
Pitää kuunnella.
Jos japanilainen sanoo kyllä ja on ihan hiljaa sen jälkeen, niin hän tarkoittaa kyllä.
Jos hän sanoo kyllä ja vetää sen jälkeen nopeasti ilmaa sisään huuliensa välistä ja päästää pienen äänen, hän sanoi ei.

Ettäs tiedätte sitten, kun alatte vikitellä tätä neitokaista.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

THL tiedottaa

.
Vikitellä? Tuota naista?

Ei, sehän menee niin päin, että tuolta näyttävät naiset pyrkivät hakeutumaan miesten seuraan.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Posiella

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 13.05.13 - klo:03:32
.
Vikitellä? Tuota naista?

Ei, sehän menee niin päin, että tuolta näyttävät naiset pyrkivät hakeutumaan miesten seuraan.



Näen sieluni silmin, miten hemaisevat Geishat piirittävät THL:ää Tampereen rautatieasemalla...
Nyt kannattaisi satsata ainakin uusiin saappaisiin. ;)
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Amanda

#19
Lainaus käyttäjältä: Lady Positive - 13.05.13 - klo:08:39


Näen sieluni silmin, miten hemaisevat Geishat piirittävät THL:ää Tampereen rautatieasemalla...
Nyt kannattaisi satsata ainakin uusiin saappaisiin. ;)

Ja uuteen rinkkaan, johonkin adidas tai puuma sellaiseen :P

Tosiaan, japanin kieli on kohta puoleksi noita mitälie..puhe töksähtelee samaan tahtiin päätä nyökytellen. Asiakas saatetaan ovelle koko ajan kumarrellen koskaan hänelle selkää kääntämättä. He ovat kehittäneet kohteliasuutensa viimeisen päälle.. valovuosia sitten olin heidän kanssaan töissä.

Geishat ovat taiteilijoita ja seuranaisia, löysin videon, jolla oikeastaan aioin kuunneella japanin kieltä, mutta siinähän selostetaan geishakulttuurin juuria. Ensimmäiset geishat olivat miehiä, en tuota tiennytkään.


http://www.youtube.com/watch?v=uD_soR5XnoQ

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä