Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tiikeritankki Normandiassa

Aloittaja risto, 14.05.13 - klo:09:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AveLazio

Pistäydyn täällä, koska kuulin Tiistain esittäneen rationaalisia, suorastaan militaariosaavia kommentteja Tigerin kaatumisista. Jos et Tuplis minua usko, lue kerrankin elämässäsi kirja. Esim. kirjassa "D-Day. The Battle for Normandy" asiasta kerrotaan, kirjoittajana maailman arvostetuin sotahistorioitsija Antony Beevor (minuakin etevämpi  :).

Lue, Tuplis. Nyt jo naisetkin tietävät enemmän kuin sinä. Ymmärrä, että kaikkea ei wikissä kerrota. Mutta ylistän Tiistain päättelykykyä!

Tiedätkö, Tuplis, että Saksalla oli monia "uusia aseita". Tiger toimi maalla, lähinnä Normandiassa. V1 ja V2 raketteja Englantia vastaan. ME 262 -suihkuhävittäjä liittoutuneiten murhapommittajia vastaan. Ym. Uskotko näiden aseiden olemassaoloon? :D ;D :D Ja tiedätkö, miksi niilläkin oli ylivoimaisuudestaan huolimatta yhtä merkityksetön osuus Saksan häviössä? Et. Tiedä. Älä esitä eksperttiä itsellesi vieraassa asiassa - ei Avekaan sorru semmoiseen.

Et kai tiedä. Mutta LUE NYT EDES SE KIRJA, ettet luule minun keksineen sotahistoriaan omia juttujani. ::)

Häpeä hölmöilyäsi sinulle tuntemattomien asioiden vidakossa.

Ylistys Tiistaille selviytymisestä tuossa viidakossa.

Toista: Lue nyt, pikku setä, se kirja. Tiger taisteli Normandiassa.
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto


karpalo



Sota-ajan Tiikeritankin kuskin mietteitä saunan lauteilla:

 - Donnerwetter, Ja mie kun sipaisin kranun laukaisinta, nii koko höskä pamahti silimille.

Onneksi hälläkin on Valtion A 1- Luokan eläke ja Tiikeritankin pienoismalli kotonaan kirjahyllyn päällä.

Posiella

Nyt olisi parasta siirtyä tälle vuosituhannelle ja vuosikymmenelle ja miettiä ennemminkin sotasuunnitelmaa huomiseksi Ruotsia vastaan!Haloo, herätys!
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

AveLazio

Ruotsi olisi ollutkin vain suupala. Mutta kun kirotut super-Sedinit tulivat äkkiä sinne. Ruotsi on tietysti nyt MM.

Grr.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Posiella

#25
Nyt täytyy kyllä sanoa, että Ruotsi pelasi paremmin. Mutta jos ottaa huomioon, miten paljon Suomen joukkueessa oli ensikertalaisia, niin pääsy edes tänne asti on pieni ihme.Saa sitten nähdä, tuleeko uusintana tappelu usalaisia vastaan, vai tuleeko vastaan kisojen yllättäjä Sveitsi. Nyt oikeastaan toivon, että Sveitsi veisi yllättäen kullan. Olisi hienoa, että joku muukin maa kuin perinteiset menestyisi välillä.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

THL tiedottaa

#26
Lainaus käyttäjältä: Lady Positive - 18.05.13 - klo:19:21
Nyt täytyy kyllä sanoa, että ... Nyt oikeastaan toivon, että Sveitsi veisi yllättäen kullan. Olisi hienoa, että joku muukin maa kuin perinteiset menestyisi välillä.

Menestyisi missä?
Mitkä ovat perinteistä vapaita maita? Ehkä joku juuri syntynyt valtio, onko sellaista?

Sveitsihän on todella kuuluisa perinteikkäistä kultakelloistaan.

Pitäisikö jonkin nuoren ilman perinteitä olevan valtion menestyä esimerkiksi missikisoissa? Vai pizzanpaistossa?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

AveLazio

Sedinin pojat voitti huonon Suomen. Pronssia tullee, Sveitsiä vastaan. Kulta Sedineille. Miksihän kiakko kiinnostaa Sua noin kovasti, neito Positiivi.

Euroviisumusikkia en kuuntele. Se on huonompaa kuin aikuispoppi. Mut onhan Suomella räväkkä likka siellä, pussaileekin. Veikkaan sijaa 19.

Pärjäiskö tämä viisuissa:


http://www.youtube.com/watch?v=Kmbw2RRGGbk
At a narrow passage there's no brother, no friend

AveLazio

Niin, viitaten THL:n älylliseen kommenttiin: vapaat maat ovat lyhyen temporaalisen perspektiivin haikuja. Ja maat ylipäätään ovat vaihtuvia kohtia Telluksella. Niitä syntyy ja häviää. Ihan kuin voikukkapelto leviää mansikkamaan päälle.

Ei ole maita.

Kansoja on, kielen yhdistämiä. Nekin lyhytikäisiä yleensä - kuten Suomi tai Ruotsi..
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

#29
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 18.05.13 - klo:20:58

Ei ole maita.



mihin Kiina voisi kadota?
.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä