Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Miksi pitäisi 'kirkko' yksityistää, kun...

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 21.07.13 - klo:17:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jösses

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 21.07.13 - klo:23:33
.
Ketjureaktiolla etsitään absoluuttista totuutta. Ei ole huono homma sekään.



Mikä se ketjureaktio on? Sekö, että joukolla aletaan etsiä absoluuttista totuutta? Taitaa olla edes koko ihmiskunnan voimin sellaista totuutta vaikeata löytää. Jokainen katselee tätä maailmaa omin silmin ja kaikilla voi olla oma subjektiivinen totuutensa. Minä en ainakaan tiedä, mikä on ehdottomasti totta. Tämä kaikki voi olla jonkinlaista unta tai harhaa, vaikka olisi valveillakin, terve päästään ja selvin päin.

sniper

Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

sniper

Lainaus käyttäjältä: aave maria - 21.07.13 - klo:23:45

Mikä se ketjureaktio on? Sekö, että joukolla aletaan etsiä absoluuttista totuutta? Taitaa olla edes koko ihmiskunnan voimin sellaista totuutta vaikeata löytää. Jokainen katselee tätä maailmaa omin silmin ja kaikilla voi olla oma subjektiivinen totuutensa. Minä en ainakaan tiedä, mikä on ehdottomasti totta. Tämä kaikki voi olla jonkinlaista unta tai harhaa, vaikka olisi valveillakin, terve päästään ja selvin päin.
Prkle aave antoi meille edes viipaleen totuutta, ja jos oikein ajattelee niin sen on myös riitettävä Rrapellekin.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

risto

#13
Lainaus käyttäjältä: sniper - 21.07.13 - klo:23:51
Minä en ainakaan tiedä, mikä on ehdottomasti totta. Tämä kaikki voi olla jonkinlaista unta tai harhaa, vaikka olisi valveillakin, terve päästään ja selvin päin.
Prkle aave antoi meille edes viipaleen totuutta, ja jos oikein ajattelee niin sen on myös riitettävä Rrapellekin.
[/quote]


Silloin on lääkitys pielessä, jos ei tiedä onko unta tai harhaa.  Eikö edes perinteinen nipistysmenetelmä toimi?

Mutta niinkuin Ketjureaktion pohdinnassa sanottiin, Suomen yhteiskunta huolehtii myös niistä joilta todellisuudentaju on mennyt.

.

jösses

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 22.07.13 - klo:08:12
Lainaus käyttäjältä: sniper - 21.07.13 - klo:23:51
Minä en ainakaan tiedä, mikä on ehdottomasti totta. Tämä kaikki voi olla jonkinlaista unta tai harhaa, vaikka olisi valveillakin, terve päästään ja selvin päin.
Prkle aave antoi meille edes viipaleen totuutta, ja jos oikein ajattelee niin sen on myös riitettävä Rrapellekin.


Silloin on lääkitys pielessä, jos ei tiedä onko unta tai harhaa.  Eikö edes perinteinen nipistysmenetelmä toimi?

Mutta niinkuin Ketjureaktion pohdinnassa sanottiin, Suomen yhteiskunta huolehtii myös niistä joilta todellisuudentaju on mennyt.


[/quote]

Tarkoitin unella ja harhalla sitä, että kaikki totuus, minkä ihminen kokee, oppii, lukee, näkee tai kuulee on luonteeltaan subjektiivista. Sinunkin totuutesi, minkä koit eilen,  on mennyttä. Elät vain tässä hetkessä ja huomenna voit olla kuollut. Missä sinun todellisuudentajusi silloin on?

risto

#15
Lainaus käyttäjältä: aave maria - 22.07.13 - klo:08:34


Tarkoitin unella ja harhalla sitä, että kaikki totuus, minkä ihminen kokee, oppii, lukee, näkee tai kuulee on luonteeltaan subjektiivista. Sinunkin totuutesi, minkä koit eilen,  on mennyttä. Elät vain tässä hetkessä ja huomenna voit olla kuollut. Missä sinun todellisuudentajusi silloin on?

Niin, tämä liittyy ihmisen aikakäsityksiin, jotk aovat erilaiset eri ihmisillä.

Se mitä nyt tapahtuu, on todellisuutta. Menneet ovat muistoja ja tulevat ovat mielikuvitusta.

(Myös onkimadolla on muisti ja suunnitelma mihin päin kaivautua)

Jos kaikki on harhaa, silloin ihminen on vakasvasti sairas ja saa skitsofrenian takia sairaseläkettä ja yhteiskunnalta asunnon.
Tietsikan saa että pääsee foorumille.

On tällainen testi: Kerro itsellesi 3 tärkeintä tapahtumaa elämässäsi, jotka ovat kaikkein merkityksellisimpiä.

Jos ne kertovat menneisuudestä, olet taipuvainen elämään menneisyydesstä. Loistava tulevaisuus on siis takanapäin ( niinkuin tuo yksi joka ampui polveensa 40 v sitten ja ratsastaa sen varassa elämänsä loppuun asti ja hokee "minä olin siellä")

Jos tapahtumat suuntaavat eteenpäin, sinulla on tapana elää tulevaisuudessa ja toivot että vielä se aurinko paistaa risukasaan.  Eli elämä odottaa sinua siellä. (siellä taivaspaikassa)

Se että miten ollaan tässä hetkessä kiinni, sehän vaatii buhhalaisen valaistumisen. Istuu puun allla ja on.
Suomessa sille on kyllä nimitys: mitään saamaton vetelys.

.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 22.07.13 - klo:08:12
Silloin on lääkitys pielessä, jos ei tiedä onko unta tai harhaa.  Eikö edes perinteinen nipistysmenetelmä toimi.

Näin tässä käy Rrape ellei vastaa koko viestiin vaan vain osaan siitä ja jos vielä lainauksessaan näyttää vain osan, tässä alla se osa aave marian viestistä johon vastasin:
Lainaus käyttäjältä: aave mariaMikä se ketjureaktio on? Sekö, että joukolla aletaan etsiä absoluuttista totuutta? Taitaa olla edes koko ihmiskunnan voimin sellaista totuutta vaikeata löytää. Jokainen katselee tätä maailmaa omin silmin ja kaikilla voi olla oma subjektiivinen totuutensa.

Tuo ei ainakaan vaadi mitään nipistelyjä vaan aivan selvä toteamus ketjureaktioon kysymys muodossa.

Liimaan tähän alle Rrapen viestin joka sekoittaa koko ketjun loppuosan:

Lainaus käyttäjältä: sniper - eilen kello 23:51
Minä en ainakaan tiedä, mikä on ehdottomasti totta. Tämä kaikki voi olla jonkinlaista unta tai harhaa, vaikka olisi valveillakin, terve päästään ja selvin päin.

Prkle aave antoi meille edes viipaleen totuutta, ja jos oikein ajattelee niin sen on myös riitettävä Rrapellekin.

Tuo ylin "Minä"....ei ole lainaus minun viestistäni, mutta se alempi prkle....on minun viestistäni.
Skarppausta Rrape.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

risto

Lainaus käyttäjältä: sniper - 22.07.13 - klo:09:24

Minä en ainakaan tiedä, mikä on ehdottomasti totta. Tämä kaikki voi olla jonkinlaista unta tai harhaa, vaikka olisi valveillakin, terve päästään ja selvin päin.

No ei asiat noin vitun huonosti voi olla että on valveilla ja ihan sekaisin.

.

jösses

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 22.07.13 - klo:09:38
Lainaus käyttäjältä: sniper - 22.07.13 - klo:09:24

Minä en ainakaan tiedä, mikä on ehdottomasti totta. Tämä kaikki voi olla jonkinlaista unta tai harhaa, vaikka olisi valveillakin, terve päästään ja selvin päin.

No ei asiat noin vitun huonosti voi olla että on valveilla ja ihan sekaisin.

.

Sniper lihavoi  kohdan, joka tuossa viestissä on oleellista.  Se taisi sinulta jäädä ymmärtämättä. En ole väittänyt, että kaikki on unta tai harhaa. Kukahan täällä oikein on sekaisin?

sniper

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 22.07.13 - klo:09:38
Lainaus käyttäjältä: sniper - 22.07.13 - klo:09:24

Minä en ainakaan tiedä, mikä on ehdottomasti totta. Tämä kaikki voi olla jonkinlaista unta tai harhaa, vaikka olisi valveillakin, terve päästään ja selvin päin.

No ei asiat noin vitun huonosti voi olla että on valveilla ja ihan sekaisin.

Miks Rrape sekoitat muiden viestit minun viesteiksini palaapas paripiirua takas ja kato kenen tuo viesti alun perin on. Tai ota ja klikkaa url:ää https://outomaa.kilpinenonline.net/smf/index.php?topic=3813.msg91045#msg91045
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä