Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suomen pyhä sota

Aloittaja risto, 24.07.13 - klo:14:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sniper

#40
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 25.07.13 - klo:14:12
sniper, onko YHTÄÄN asiaa, jonka osaat? En viitsi tuommoiselle edes vastata. Ja sinun naisteniskukeinosikin on jo havaittu säälittäviksi. ;D

Ja kehtaatkin puhua SODASTA, vaikka sinulle se on vain sana, jonka olet oppinut paperista lukemaan. En halua loukata, mutta en kai ikinä ole halveksinut ketään näin paljon kuin sinua. Ymmärrän toki sairautesi ja kaiken sen muun. Silti.
Kyllä kehtaan, mutta ihmetyttää, että sinä toitotat suomen sodista kun et tiedä niistä hevonvittua näköjään, mä kuljin jo polvihousuissa silloin ku sä roikuit vielä isäs munissa ja silloin oli jo sodat loppu. Jälkeenpäin kun yritit inttiin niin kutsunnoissa susta varmaan tehtiin kruunun raakki Eli sotapalvelukseen kelpaamaton, Suomessa.

Mistä vitusta sä tähän tonkin aiheen naisteniskusta oivalsit, avaa uus ketju jos siitä haluat jutella sähän oot kohta niinku juuli sähläät kaikkiin viestiketjuihin jotain muuta kuin vitjaan kuuluisi sä et kyl työnnä kuvia niin vitusti kuinpatiomimmi, mutta juutuubin videoita sitäkin enemmän. Oikein todella ave onko sut kakarana heitetty ilmaan kakskertaa ja otettu vain kerta vastaan?. Oi,oj pipi tuli. Ja lopeta tuo OT.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

AveLazio

Älähän loukkaa ammattitaitoani, setä/täti. Initiassa on tuhansia tuhoutuvia paikalliskieliä Jos haluaa mennä asioille lähikaupunkiin, täytyy osata muita kieliä. Jos tahtoo elämässä ettenpäin, täytyy osata vielä lisää kieliä.

Miksi haastatat minua, tämä on ammattialani. Itse olet kai joku kaivoinsinööri, hehee. Miks vittuilet tietämättömyyttäsi?
At a narrow passage there's no brother, no friend

sniper

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 25.07.13 - klo:16:27
Miksi haastatat minua, tämä on ammattialani. Itse olet kai joku kaivoinsinööri, hehee.
Inssikin on paljon perempi ammatti kuin polveen ammuttu puolisotilas.
Niin perkele ethän sä tota tiennyt, no nyt tiedät senkin.
Inssit pystyy tekee sulle polvi proteesinkin, mutta sitä ei tee puolisolttu, näin niinku tiedoksi sulle.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

jösses

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 25.07.13 - klo:16:27
Älähän loukkaa ammattitaitoani, setä/täti. Initiassa on tuhansia tuhoutuvia paikalliskieliä Jos haluaa mennä asioille lähikaupunkiin, täytyy osata muita kieliä. Jos tahtoo elämässä ettenpäin, täytyy osata vielä lisää kieliä.

Miksi haastatat minua, tämä on ammattialani. Itse olet kai joku kaivoinsinööri, hehee. Miks vittuilet tietämättömyyttäsi?

En tiedä, mikä sinun ammattisi on, mutta jos olet kielten kanssa tekemisissä, niin olet mitä todennäköisimmin työtön noilla eväillä. Intiassa ei ole tuhansia paikalliskieliä Ottaisit asioista selvää, ennen kuin kirjoitat täydellistä potaskaa, niin sinutkin voisi ottaa vähän tosisemmin. Voit joskus, mutta ilmeisen harvoin, kirjoittaa paikkansa pitäviä asioita, mutta tuskin kukaan täysjärkinen ottaa sinut tosissaan.

AveLazio

jösses, kysyn: miksi et tiedä mistään mitään, mutta kovasti haluat, että tietojasi arvostettaisiin. Niitä ei arvosteta,

Mikä ongelma sinulla on jatkosodan ja kielten kuoleman suhteen. Nolaat itseäsi koko ajan - et kai välitä...

Kysy minulta ihan asiallisesti, niin vastaan kyllä. En minä halua sinun hukkuvan foorumeiden kaatopaikoille.

Kysy.
At a narrow passage there's no brother, no friend

jösses

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 25.07.13 - klo:16:43
jösses, kysyn: miksi et tiedä mistään mitään, mutta kovasti haluat, että tietojasi arvostettaisiin. Niitä ei arvosteta,

Mikä ongelma sinulla on jatkosodan ja kielten kuoleman suhteen. Nolaat itseäsi koko ajan - et kai välitä...

Kysy minulta ihan asiallisesti, niin vastaan kyllä. En minä halua sinun hukkuvan foorumeiden kaatopaikoille.

Kysy.

Jatkosodasta en ole tietääkseni puhunut mitään, koska sodat eivät minua kiinnosta vähääkään. Kun puhuit tuhansista intialaisesta paikalliskielistä, niin voitko tarkentaa, kuinka monta tuhatta niitä on? Ennen kuviteltiin, että aivosolut eivät uudistu. Kuinka paljon ihmisen on menetettävä aivosolujaan, ettei tuhoutuneiden tilalle kehity uusia? Aloitetaan näistä helpoista asiallisista kysymyksistä.

AveLazio

#46
Niitten Intian tuhansien paikalliskielten määrä vähenee vuosittain. Syy: Noilla kielillä ei pärjää kuin omassa kylässä. Sama esim. Nigeriassa. Ja laajalti maailmassa.

Mikä sua askarruttaa tässä? Vastaan asiallisiin kysymyksiin tosi mieluusti.

Tämä ei tosin liity Suomen taisteluun. Onko Intia sinulle läheisempi paikka?
At a narrow passage there's no brother, no friend

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 25.07.13 - klo:16:27
Älähän loukkaa ammattitaitoani, setä/täti. Initiassa on tuhansia tuhoutuvia paikalliskieliä Jos haluaa mennä asioille lähikaupunkiin, täytyy osata muita kieliä. Jos tahtoo elämässä ettenpäin, täytyy osata vielä lisää kieliä.

Miksi haastatat minua, tämä on ammattialani. Itse olet kai joku kaivoinsinööri, hehee. Miks vittuilet tietämättömyyttäsi?

Jos ei nyt tuhansia, niin satoja kieliä ainakin:

Intian tasavalta eli Intia, viralliselta nimeltään Bharat, Republic of India[3], on liittovaltio Etelä-Aasiassa. Intia on pinta-alaltaan maailman seitsemänneksi suurin valtio ja asukasluvultaan maailman toiseksi suurin. Intian naapurimaita ovat Bangladesh, Myanmar (Burma), Kiina, Bhutan, Nepal ja Pakistan. Intian pääkaupunki on New Delhi, muita tärkeitä kaupunkeja ovat muun muassa Delhi, Kalkutta, Mumbai (ent. Bombay) ja Chennai (ent. Madras).

Intiassa on 28 osavaltiota ja seitsemän muuta aluetta[3]. Intiassa puhutaan satoja kieliä. Intiassa on 16 virallista kieltä, joista hindiä ja englantia käytetään yleisimmin.[1] Britannian hallinnon päätyttyä hinduenemmistöinen Intia ja muslimienemmistöinen Pakistan itsenäistyivät 1947. Vuonna 1971 Bangladesh irtosi Pakistanista. Intia on ydinasevaltio ja ollut sodissa Pakistanin kanssa.

[Lähde: Wikipedia: Intia]

AveLazio

No satoja tuhoutuvia pikemminkin, jep. Asia kansallisen identiteetin tuhoutumisesta on kuitenkin sama. Kysykää saamelaisilta tai vepsäläisiltä.....
At a narrow passage there's no brother, no friend

jösses

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 25.07.13 - klo:17:06
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 25.07.13 - klo:16:27
Älähän loukkaa ammattitaitoani, setä/täti. Initiassa on tuhansia tuhoutuvia paikalliskieliä Jos haluaa mennä asioille lähikaupunkiin, täytyy osata muita kieliä. Jos tahtoo elämässä ettenpäin, täytyy osata vielä lisää kieliä.

Miksi haastatat minua, tämä on ammattialani. Itse olet kai joku kaivoinsinööri, hehee. Miks vittuilet tietämättömyyttäsi?

Jos ei nyt tuhansia, niin satoja kieliä ainakin:

Intian tasavalta eli Intia, viralliselta nimeltään Bharat, Republic of India[3], on liittovaltio Etelä-Aasiassa. Intia on pinta-alaltaan maailman seitsemänneksi suurin valtio ja asukasluvultaan maailman toiseksi suurin. Intian naapurimaita ovat Bangladesh, Myanmar (Burma), Kiina, Bhutan, Nepal ja Pakistan. Intian pääkaupunki on New Delhi, muita tärkeitä kaupunkeja ovat muun muassa Delhi, Kalkutta, Mumbai (ent. Bombay) ja Chennai (ent. Madras).

Intiassa on 28 osavaltiota ja seitsemän muuta aluetta[3]. Intiassa puhutaan satoja kieliä. Intiassa on 16 virallista kieltä, joista hindiä ja englantia käytetään yleisimmin.[1] Britannian hallinnon päätyttyä hinduenemmistöinen Intia ja muslimienemmistöinen Pakistan itsenäistyivät 1947. Vuonna 1971 Bangladesh irtosi Pakistanista. Intia on ydinasevaltio ja ollut sodissa Pakistanin kanssa.

[Lähde: Wikipedia: Intia]

Joo. Olet oikeassa. Intiassa on reilusti alle tuhat puhuttua kieltä. Ave heittää ihan omiaan.Minä olin väärässä, kun kerroin Intiassa olevan 18 virallista kieltä. Tuo määrä vaihtelee sen mukaan, mihin lähteeseen uskoo. Intiassa erityisest kannattaa tarkistaa, mitä ihmiset kertovat. Silti Intia on paljon kiehtovampi maa minusta kuin esimerkiksi Suomi.Minä uskoin muistavani oikein, enkä pidä itseäni muutenkaan täysin luotettavana lähteenä

Eipä silti, aina pitkän poissaolon jälkeen on tosi mukavaa palata Suomeen, missä asiat hoituvat edes kohtalaisesti kuten useimmissa muissakin eurooppalaisissa maissa. Sotien muistelemisilla ja ihannoinneilla kannattaisi minusta pyyhkiä roikkuvat ahterinsa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä