Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Jos olisin Urpilainen...

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 02.08.13 - klo:14:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

1. Jos olisin Urpilainen, alkaisin huolehtimaan persoonani kautta Suomen asioista, enkä työntäisi itseäni EU:n joka soppaan...

Laittaisin varamiehen hoitelemaan EU:n sotkuja (valtiovarainministeriössä lienee päteviä virkamiehiä joille antaa valtuudet jopa hallituksen toimesta).


2. Jos olisin Urpilainen aloittaisin tiiviin yhteistyön ammattiliittojen kanssa ja pyrkisin muuttamaan käytäntöjä ja luomaan uskoa parempaan työmarkkinarintamilla...

3. Jos olisin Urpilainen, astuisin reilusti esiin TV:n ja lehdistön eteen kertoen samalla SDP:n seuraavista konkreettisista tavoitteista hallituksessa olo ajan aikana (mitähän ne mahtavat olla?)...

4. Juttakin vaistoaa:
Soteuudistus tuskin saa paljon ilmaa siipiensä alle tällä hallituskaudella (lähes kaikkien kuntien viranomaiset pelkäävät työpaikkojensa puolesta ja tarraavat kourituksenomaisesti entiseen).

5. Olisi myös otettava keskustan toimihenkilöitä mahdollisen soteuudistuksen valmisteluihin mukaan (pahoin pelkään, että Sipilän käsi sovinnon merkiksi alkaa haroa vain jo ilmaa sillä hallistuspuolueet elättelevät toivoa siitä, että keskusta vielä kokee alamäen ennen eduskuntavaaleja).

6. En ole Urpilainen... Olen vain vanha eläkeläinen jonka päivät ovat monet lukeneet kotisivuiltani ja 'loistava tulevaisuus on minulla takanapäin'.


On silti mullakin jonkin asteista tilannetajua ja huomaan politiikan jumiutuneen vallan tavoittelijoiden keskinäisiin kinasteluihin (mitä TV:stä olen seurannut) ja kallista aikaa kuluu tähän pörräämiseen kaiken aikaa...

Menkää jo asioiden syihin ja tehkää konkreettisia päätöksiä siitä, miten valtionvelkaa saadaan ajetuksi alas (tällä meiningillä yksityistalous olisi ollut konkurssissa jo monet ajat)?


Tehkää vihdoin ydinvoimapäätös - jonka piti olla jo selvä - nopeammin?  Josseimuuta niin valituksin ja kaikin kiemuroin uusin  mahdollinen voimala valmistuu joskus epämääräisessä tulevaisuudessa, jos sittenkään valmistuu...

K.K.

Ps. Muuten olen sitä mieltä, että Pyhää Kirjaa ei saisi politiikotkaan unohtaa pöytälaatikkoon? Kymmenen Käskyä On vielä voimissaan jo elävien keskuudessa...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.

saatana. Mikset ajattele että olisit USA:n presidentti. Noin vaatimattomia tavoitteita.

karpalo

#2
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 02.08.13 - klo:14:02

Ei ole kielletty suuria ajattelemasta, mutta tuo:

- Jos olisin Urpilainen, niin se on vähän samaa kastia, kuin jos lehmätkin lentäis ?

Ottaisit nyt pohdittavaksi yhden asian kerrallaan, ihan vaikka pikkuriikkisen. Jos haluat pohtia Demareiden alamäkeä, niin OK. Se on jatkunut pitkään. Itse en ole äänestänyt demareita vuosikymmeniin.



Tämä töyhtöhyyppä, siis Mikael Jungner näyttää vielä oikein nauttivan, kun saa polkea alas kaikki demareiden perusarvot. Eiköhän se näin mene.

K.K. siis jos multipostailet näitä aloituksiasi joka koloon, niin mieti ensin, että mitä olet tekemässä. Ota pieni pala kerralla ja mieti etukäteen, että mikä siinä koko liikkeessä on mielestäsi pielessä ja mitä itse olisit tehnyt toisin.

Tämmöisillä avauksilla tulee usein vain "kuraa silmille"

risto

#3



[/quote]

sniper

En ole oikein perillä suomen politiikasta joten mun ei pitäis sekaantua tähän lainkaan, mutta en voi olla kysymättä sitä, että onks tää urpilainen hyväkin tyyppi suomenpolitiikassa? tai onks hän vain poliitikko joka seisoo haaviauki kun ei osaa vastata?
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: sniper - 02.08.13 - klo:22:33
En ole oikein perillä suomen politiikasta joten mun ei pitäis sekaantua tähän lainkaan, mutta en voi olla kysymättä sitä, että onks tää urpilainen hyväkin tyyppi suomenpolitiikassa? tai onks hän vain poliitikko joka seisoo haaviauki kun ei osaa vastata?
Urpilainen on SDP:n puheenjohtaja ja hallituksessa mukana:


Onko teillä Ruotsissa nyt jotakin hyviä naispoliitikkoja ?

karpalo

 Onks Ruotsissa tämmöisiä Demaripolitikoita olemassakaan?



Juttahan on upea nainen, mutta miksi hänen täytyy politikoida?

sniper

No ei helkutti meillä noin komioita plikkoja hallituksessa ole ollu ikinä, tai sit mullon helkutin huono muisti vai miksi sitä kutsutaan näin iltasella?.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Muisto Keijo Kullervo

Meillähän - hyvin muistavilla - lienee muistissa Juhantalosta aina edllisen hallituksen keskustapuolueen häärämiehiin ja naisiin? Keskustan onneksi johtoon tuli ryvettämätön Juha Sipilä ja saa nähdä - en toivo - kuinka kauan autuus ja onni ko. puolueessa kestääkään?

Olen sitä mieltä, että julkisuuskuva SDP:llä kerkeää muuttua moneen otteeseen paremmaksi kuin nyt? Tavallisen tallaajan poliittinen muisti lienee äärimmäisyydessäkin neljän vuoden luokkaa - oletan? Siis hät'siltään vaalikausi...

Uskotaan ja toivotaan parempaa SDP ja tehdään kukin sarallaan töitä sen eteen koko ajan ellei kuolo korjaa aikaisemmin? Siis ennen kuin seuraavat eduskuntavaalit ovat...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 03.08.13 - klo:13:21
Uskotaan ja toivotaan parempaa SDP ja tehdään kukin sarallaan töitä sen eteen koko ajan ellei kuolo korjaa aikaisemmin? Siis ennen kuin seuraavat eduskuntavaalit ovat...

K.K.

Hyvin kiteytetty se, että töitä on tehtävä muutakin, kuin esitellä Jutan verkkosukat, tai Mikael Jungnerin töyhtötukka.

Kumpikin on oikeastaan sellainen yksilö jotka puhelevat "Diiba-Daaba" tyyppisiä yleistyksiä. MJ on sen lisäksi lapsellisen omahyväinen, ainakin ilmeet ja yleiskuva hänestä on sellainen muillakin kuin minulla.

Muuten K.K, miten luulet, että minä vanha SDP:läinen, joka olen äänestänyt Kokkareita nykyään hyvin pitkään, niin miten luulisit meikäläisen tekevän sarallani töitä SDP:n eteen.

Jos sen tekisin, niin auta armias, kuinka Valtion Velkakehitys nousisi, kun SDP on sellainen puolue nykyään, että haluaa jakaa rahaa joka suuntaan ihmisille, ilman mitään vastiketta ??

Ja tuo tapahtuu siksi, että saisivat lisää äänestäjiä?

Eikös se näin mene tänä päivänä K.K. ?

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä