Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kysyn?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 10.08.13 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Kysyn...
Ostimme Rosenlew merkkisen kylmäviileäjääkaapin pari kuukautta sitten... Ongelma?

Kun oven sulkee ja yrittää aukaista heti uudelleen, ovi on niin tiukka, että kahva meinaa irrota? Noin viiden minuutin kuluttua ovi aukeaa helposti...

Kutsuin huoltomiehen paikalle koska oli täystakuu... Otti kaapin esiin lokerostaan, tutki ja totesin itsekin, että automaattisen sulatuksen jäljiltä vettä oli kertynyt säiliöön niin paljon, että poistoletku oli veden alla...

Pani jääkaapin paikoilleen ja sanoi:

- Soitan tehtaalle ja lähimmän kahden viikon kuluttua selviää, missä vika!

Itse olisin lyhentänyt poistoletkua sen verran, että jotta???

Mutta onko mitään apua siitäkään?

Uteliaana...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

#1
.
Johtuu siitä että ovi on niin tiivis. Kun lämmintä ilmaa pääsee jääkaappiin, ja sitten kun sen sulkee, ilma jäähtyy ja menee kasaan. Syntyy alipaine. Tuttu ilmiö pakastimesta.

Tiivisteen pitäisi fuskata vähän.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 10.08.13 - klo:11:44
.
Johtuu siitä että ovi on niin tiivis. Kun lämmintä ilmaa pääsee jääkaappiin, ja sitten kun sen sulkee, ilma jäähtyy ja menee kasaan. Syntyy alipaine. Tuttu ilmiö pakastimesta.

Tiivisteen pitäisi fuskata vähän.

Ajattelin, että jos veden poistoletku on vedenpinnan yläpuolella veden keräyssäiliössä, korvaavaa ilmaa pääsee jääkaappiin poistoletkun kautta ja alipaine häviää nopeammin? Kun poistoletku on vesipinnan alapuolella menee kauemmin että alipaine häviää?

Mutta miten on? Jos poistoletkun lyhentäminen ei auta, pitäisikö oven tiivisteeseen tehdä pieni aukko?

Uteliaana...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

sniper

Älä suotta katko sitä letkua, kaapin sulatushan on automaattinen ja veden poisto keräysastiasta toimii varmaan kompressorista tulevan lämmön haihdutuksella, ja jos letkusta tulee liian lyhyt niin vedenpinta vain kohoaa helpommin ja veden haihdutusprosessi vain pitenee. Futaa näin jos sulatus systeemi on täys automaattinen.
Aivan kuten Rrape jo kertoi niin helpompaan oven uudelleen aukaisuun menee hetki, tuskin näitä fysiikan lakeja kannattaa alkaa rukkaamaan, taitaa olla parempi kuin odottaa sen pienen hetken.

Huom ei siitä pakastimesta täysin tiivistä saada millään.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Muisto Keijo Kullervo

Odotan parin viikon ajan ja jos huoltomies keksii ratkaisun - asia selvä... Voin huoleti pitää kylmäkaapin ovea auki niin kauan, että kaikki tarpeellinen hoituu...

Mulla oli vuonna 1983 hankittu edellinen jääkaappi ja ko. ongelmaa ei ollut laisinkaan...


Mutta kaikkeen tottuu... ajattelin laittaa tiivisteen väliin jotain jotta ilma pääsisi paremmin läpi, mut anti olla kun täystakuu on voimassa, eiköhän ne korjaa (onhan sitä käyty kuussakin tietokoneen kanssa jolla oli yhtä paljon tehoa kuin mun läppärissä nykyään).

K.K.
Alla asia joka ei liity aiheeseen ... Assisioin vain ko. tavalla.

Ps. Mut se tekniikka on mitä on - näkkeehän se homekoulujen rakentamisestakin - ennen rakennukset kestivät satoja vuosia? Nykyään pannaan ko. nurin ja mieluummin rakennetaan uusi...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.
Entä silmä katsojan kauneudessa? Ojasta aallokkoon eli jääkaapista homekouluun.
MInkä eteensä heittää, sen taakseen jättää.

Muisto Keijo Kullervo

Olemme säätäneet kylmäviileäkaapin lämpötilaksi noin 10 astetta celsiusta...

Tarkastamme lämpötilan huonelämpömittarilla (ongelmana on että kun pidän kaappia kauan auki, ovea saa vielä huonommin auki - tai oletan niin...

Odotan huoltomiehen kommenttia)?

Minusta automaattisensulatutuksen putkessa on vikaa vaikka en ole huoltomies? Onhan siinä ainakin SE reikä josta huoneilmaa pääsee alipainetta tasoittamaan?
Ei kai ko. kaapissa ole muuta reikää ellei ovea oteta mukaan...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

jösses

Lainaus käyttäjältä: Hans Von Jung - 10.08.13 - klo:20:18
Voi kauheeta !

Nyt moititaan Rosenlewiä ?
Porissa työllisti siihen aikaan kun olin nuorukainen, niin Rosenlew työllisti puolet Porin kaupunkia.



Oma isäni on noin kymmenes polkupyöräilijöistä, jotka ovat menossa kotiopäin. Tunnistan hänet tuosta kuvasta.

Oletko varma, että tunnistit? Minusta näyttää siltä, että on mahdotonta tuosta kuvasta tunnistaa noin kymmenettä pyöräilijää ja kun tarkemmin tutkii tuota Rosenlew-museon valokuvaa, niin siitä saa sen käsityksen, että miehet ovat tehtaanportin kautta tulossa töihin. Katso sitä aitaa ja aitatolppia ja aidan takana näyttäisi olevan katu. Osa pyöräilijöistä on jalkautumassa. Miksi he kotiin lähtiessään jalkautuisivat heti portista ulos päästyään?

risto

.

Pitääkö nämä paikkansa

1. Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;
2. mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.
3. Täyttäköön mies velvollisuutensa vaimoansa kohtaan, ja samoin vaimo miestänsä kohtaan.
4. Vaimon ruumis ei ole hänen omassa, vaan hänen miehensä vallassa; samoin ei miehenkään ruumis ole hänen omassa, vaan vaimon vallassa.
5. Älkää vetäytykö pois toisistanne, paitsi ehkä keskinäisestä sopimuksesta joksikin ajaksi, niin että olisitte vapaat rukoukseen ja sitten taas tulisitte yhteen, ettei saatana teitä kiusaisi teidän hillittömyytenne tähden.
6. Mutta tämän minä sanon myönnytyksenä, en käskynä.
7. Soisin kaikkien ihmisten olevan niinkuin minäkin; mutta kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi, toisella toinen.
8. Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin;
9. mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa.
10. Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään;
11. mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.
12. Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
13. samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.
14. Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.
15. Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut.
16. Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?
17. Vaeltakoon vain kukin sen mukaan, kuin Herra on hänelle hänen osansa antanut, ja siinä asemassa, missä hänet Jumala on kutsunut; näin minä säädän kaikissa seurakunnissa.
18. Jos joku on kutsuttu ympärileikattuna, älköön hän pyrkikö ympärileikkaamattomaksi; jos joku on kutsuttu ympärileikkaamatonna, älköön ympärileikkauttako itseään.
19. Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen.
20. Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.
21. Jos olet kutsuttu orjana, älä siitä murehdi; mutta vaikka voisitkin päästä vapaaksi, niin ole ennemmin siinä osassasi.
22. Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa; samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja.
23. Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.
24. Pysyköön kukin, veljet, Jumalan edessä siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu.
25. Mutta neitsyistä minulla ei ole Herran käskyä, vaan minä sanon ajatukseni niinkuin se, joka on Herralta saanut sen laupeuden, että hän on luotettava.
26. Olen siis sitä mieltä, että lähestyvän ahdingon tähden jokaisen on hyvä pysyä entisellään.
27. Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.
28. Mutta jos menetkin naimisiin, et syntiä tee; ja jos neitsyt menee naimisiin, ei hänkään tee syntiä; mutta ne, jotka niin tekevät, joutuvat kärsimään ruumiillista vaivaa, ja siitä minä tahtoisin teidät säästää.
29. Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan,
30. ja ne, jotka itkevät, niinkuin eivät itkisi, ja ne, jotka iloitsevat, niinkuin eivät iloitsisi, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää,
31. ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa.
32. Soisin, ettei teillä olisi huolia. Naimaton mies huolehtii siitä, mikä on Herran, kuinka olisi Herralle mieliksi;
33. mutta nainut huolehtii maailmallisista, kuinka olisi vaimolleen mieliksi,
34. ja hänen harrastuksensa käy kahtaanne. Samoin vaimo, jolla ei enää ole miestä, ja neitsyt huolehtivat siitä, mikä on Herran, että olisivat pyhät sekä ruumiin että hengen puolesta; mutta naimisissa oleva huolehtii maailmallisista, kuinka olisi mieliksi miehellensä.
35. Tämän minä sanon teidän omaksi hyödyksenne, en pannakseni kytkyttä kaulaanne, vaan sitä varten, että eläisitte säädyllisesti ja häiriytymättä pysyisitte Herrassa.
36. Mutta jos joku arvelee tekevänsä väärin tytärtänsä kohtaan, joka on täydessä naima-iässä, ja jos kerran sen pitää tapahtua, niin tehköön, niinkuin tahtoo; ei hän syntiä tee: menkööt naimisiin.
37. Joka taas pysyy sydämessään lujana eikä ole minkään pakon alainen, vaan voi noudattaa omaa tahtoansa ja on sydämessään päättänyt pitää tyttärensä naimattomana, se tekee hyvin.
38. Siis, joka naittaa tyttärensä, tekee hyvin, ja joka ei naita, tekee paremmin.
39. Vaimo on sidottu, niin kauan kuin hänen miehensä elää, mutta jos mies kuolee, on hän vapaa menemään naimisiin, kenen kanssa tahtoo, kunhan se vain tapahtuu Herrassa.
40. Mutta hän on onnellisempi, jos pysyy entisellään; se on minun mielipiteeni, ja minä luulen, että minullakin on Jumalan Henki.

sniper

#9
Katsoinpa kuvaa minäkin ja havaitsin jonkin, ehkä kaasuputken ilmatilassa sekä kauempana rakennuksen seinustalla pyöräkatokset aivan kuten tuohon aikaan oli tehtaiden alueilla.
Tein vielä kuvahaun ja siellä museon kuvan alla on teksti: Kotiinlähdön aika sai aina Porin konepajan porteille ruuhkaa. Kuva on 1940-luvun jälkipuolelta. Kuva: Satakunnan Museon kokoelmat.

Jos taas yrittää suurentaa ja terävöittää kuvaa photoshopin avulla niin kuvanlaatu on melko kehnoa joten se huononee suurennettaessa lisää, joten hemmetin huonoa on tunnistaa joku ellei tiedä tarkkaa vaatetusta jne. jne. Joten mahdollistahan se on, että äitisi tunnisti isäsi helpostikin.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä