Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kuntavaalit 2008

Aloittaja Aakku, 18.09.08 - klo:12:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: dianora - 03.10.08 - klo:08:36Löydänköhän vielä jonkun koneen ja uuden ehdokkaan - alkaa mennä vaikeaksi  ;D

Vaalikoneissa on justiinsa niitä puutteita, mitä Eukka edempänä luetteli - minä äänestänen samaa naista kuin viime vaaleissakin - on osoittautunut asialliseksi, fiksuksi ja aikaansaavaksi. On myös sitoutumaton kuten minäkin :)

Tulosjakauma luultavasti näyttää kokolailla erilaiselta varsinaisissa kuin outovaaleissa, mutta tämä taitaa olla yleinen piirre täällä.

Eugen

Meillä Espoossa on paikallislehti Länsiväylässä oma vaalikone, joka joutavien kysymysten sijaan keskittyy kunnan omiin kysymyksiin...
Tein testin seuraavat tuli (en olekkaan enää Kokkari)...

Parhaiten sopivat ehdokkaat
Sija    Ehdokkaan tiedot    Pisteet
1    

Marko Luostarinen, PS
Ehdokasnumero 276
   77.8
2    

Raimo Rautio, PS
Ehdokasnumero 281
   73.1
3    

Kurt Byman (sit.), PS
Ehdokasnumero 299
   69.8
4    

Martti Kaasinen, SDP
Ehdokasnumero 542
   69.6
5    

Asso Erävuoma, Kok.
Ehdokasnumero 333
   68.2
6    

Antti Rasimus, SDP
Ehdokasnumero 594
   67.8
7    

Kim Kuismin, Kok.
Ehdokasnumero 366
   67.1
8    

Pirjo Näkki, SDP
Ehdokasnumero 585
   65.7
9    

Kaisa Rastimo, Vihr.
Ehdokasnumero 75
   65.5
10    

Jukka Kivimäki, SDP
Ehdokasnumero 548
   65.2
"Aye, caramba!"

dianora

Tämän alueen lehdestä löytyi myös kone ja ihan hyviä kysymyksiä siellä oli, vähän samaan malliin kuin YLEllä. Tulos

Sija     Ehdokkaan tiedot     Pisteet
1    

Pirjo Kaperi, SDP
Ehdokasnumero 174
Vertaa vastauksia »
   71.6
2    

Ville Vepsä, SDP
Ehdokasnumero 223
Vertaa vastauksia »
   69.0
3    

Kalevi Koskela, Kesk.
Ehdokasnumero 88
Vertaa vastauksia »
   65.6
4    

Olli Kallunki, Kesk.
Ehdokasnumero 85
Vertaa vastauksia »
   65.2

Huonoiten sopivat ehdokkaat
Ehdokas    Pisteet
220 Tuomo Tenhunen, SDP    28.4
181 Matti J. Laine, SDP    29.7
159 Harry Viiala, Kok.    37.5
117 Juhani Koivusaari, Kok.    37.6


Onpas outoa, että parhaiten sopivien listan kärjessä on kaksi demaria ja samon huonoiten sopivien  :o

En vieläkään ole vakuuttunut, että olen löytänyt itselleni ehdokkaan... Ja ennakkoäänestyskin alkaa huomenna. Minä käyn äänestämässä vasta varsinaisena äänestyspäivänä - jos käyn  ;)
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Matkaleena

Minä kyllä käyn äänestämässä aivan saletisti, vaikken kyllä tiedä VIELÄ että ketä. Eiköhän se selviä kun tässä vielä tutkin ehdokkaita. Minä en ole mitenkään äärimmäisen puolueuskollinen, enemmän merkitsee se pääkopan sisältö. Vaikka toki on puolueita, joita kartan. Eräs seikka kyllä mikä meikäläisellä on karsinut jo mahdollisia ehdokkaita on se, että hirveän monella on miljoona luottamustehtävää ja järjestötoimintaa ja sitä ja tätä ja tuota. En tykkää. Ehtiikö siinä muka enää hoitaa kaupungin asioita? Ei saisi yrittää liian suurta palaa haukata. Hyvä se on, jos on aktiivinen, tällöin ehkä paremmalla mahdollisuudella hoitaa aktiivisesti kaupunginkin asioita, vaan jos on jo liikaa muuta elämässä, niin mahtaako ehtiä? Ärsyttää myös tällaiset ehdokkaat, jotka lupaavat paneutua jokaiseen mahdolliseen kaupungissa esillä olleeseen asiaan, tekee sen eteen sitä ja tuon eteen tuota. Voisi pitää pääpainon parissa asiassa. No, se tosin karsisi itseltä pois kaikki ne äänestäjät, jotka eivät pidä juuri niitä tärkeimpinä asioina.

En tykkää taas. Hirveää pähkäilyä ja nettisivujen ja vaalimainosten ja kaiken tutkimista.  Kraah. Enkä kyllä vaalikoneisiin koske, muuta kuin ehkä katsoakseni suunnilleen että ketä en ainakaan äänestä. Yleensä niistä saa aivan idiootin ehdokkaan. En tykkää tästä valintahommasta. Olisi toisaalta helppoa, mikäli olisi aivan täysin puolueuskollinen, siinäkin jo putoisi sitten ehdokkaat sen jonkun tietyn puolueen ehdokkaisiin. Mutta kyllä se äänestämään on mentävä, velvollisuushan se on. Ja kunnia-asia.
Nahkasiivet hännät sarvet
Raateluhampaat hirviöparvet
Päällä kiikkerän ruumislaudan
Keinuleikkiä partaalla haudan
Niistä kasvaa miehet naiset
Vesikauhuiset painajaiset
Rakastaa raivoten toinen toistaan
Harteille lastensa taakkansa nostaa

-Ruoska, Tuonen Viemää-

Ztara

Tällaisella pienellä paikkakunnalla kuntavaalit ovat ihan suoraan henkilövaalit. Täällä tiedetään, kuka osaa hoitaa asioita ja kenen toimesta mitäkin asioita on alulle saatettu. Arkoja tuppisuita ja ylemmyydentuntoisia hienohelmoja on sinne turhaa laittaa. Kunnallispoliitikolta vaaditaan räväkkyyttä ja sanavalmiutta. Säälittää ihan jotkut ehdokkaat, joiden jo arvaa saavan enintään sen verran ääniä kuin lähisukuun kuuluu.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Stara - 14.10.08 - klo:19:14
Tällaisella pienellä paikkakunnalla kuntavaalit ovat ihan suoraan henkilövaalit. Täällä tiedetään, kuka osaa hoitaa asioita ja kenen toimesta mitäkin asioita on alulle saatettu. Arkoja tuppisuita ja ylemmyydentuntoisia hienohelmoja on sinne turhaa laittaa. Kunnallispoliitikolta vaaditaan räväkkyyttä ja sanavalmiutta. Säälittää ihan jotkut ehdokkaat, joiden jo arvaa saavan enintään sen verran ääniä kuin lähisukuun kuuluu.

Olen jo päättänyt äänestää naista :)

On sellainen räväkkä ja sanavalmis, sekä toimeensaapa - sitoutumaton ... on "Myö"-liikkeen ehdokkaana, joka on sitoutumattomien vaaliliitto.

Tähän valintaan en tarvinnut vaalikonetta - taidan kuitenkin kokeilla ... sitä konetta, vaikka nyt heti.

Aakku

No - siinä se top-10 lista minulle on :P

Hieman yllättäviä tarjokkaita

Valitse kunta:  Lappeenranta         
Sij.    Ehdokas    Puolue    Osuma%

1.    Ulla Kivistö    Vihreä liitto    76.75 %
2.    virpi junttila    Vihreä liitto    76.68 %
3.    Tuomas Rantalainen    Joku muu    76.21 %
4.    Eija Hirvonen    Joku muu    76.21 %
5.    Teppo Herttuainen    Suomen Sosialidemokraattinen Puolue    76.16 %
6.    Jari Makkonen    Joku muu    75.96 %
7.    Matti Alatalo    Vihreä liitto    75.82 %
8.    Harri Pykäläinen    Vihreä liitto    75.81 %
9.    Jani Mäkelä    Perussuomalaiset    75.21 %
10.    Ella Karjalainen    Vihreä liitto    75.05 %

No miehähhää oonkin sellainen opportunisti aika monessa asiassa...

Pitäiskö äänestää tuota ykköstä, vihreää ladya ... pitää miettiä, vaikka olen melkoisella varmuudella jo valintani tehnyt.

Jos annan ääneni vihreille, niin antaako joku outotyttömme minulle a) lohtua, b) lempeä [sellaista ronskimpaa] :D

Eugen

Meillä Espoossa peli on taas kovaa. Valtuuston iki-änkyrä sitoutumaton Kurt Byman on taas napit vastakkain herrojen kanssa.
Näissä Espoon Byman-saagoissa on tyypillistä, että paikallislehti Länsiväylä, hyvään journalistiseen tyyliin, esittää mitä uskomattomampia valheita ja harhaan johtavaa otsikointia Bymanin mustamaalaamiseksi. Nyt kun Byman syytti teknisentoimenjohtaja Loukoa lahjusten vastaanottamisesta.... otsikko Länkkärissä olikin Bymania epäillään rikoksesta!

Hesari jutusta
"Aye, caramba!"

dianora

Minä olen löytänyt itselleni ehdokkaan ja sitä myöten myös numeron, jonka voin kirjoittaa äänestyslappuun  :D Aika kauan piti pähkäillä kahden naisen ja kahden puolueen välillä, mutta lopulta valinta oli aika helppo. Samoja arvoja hänellä kuin minulla ja näyttöä saavutuksista kuntaelämässä. Nyt tuntuu, etten ostanut sikaa säkissä, vaan oikein tein tutkimustyötä ja mietin ja puntaroin. Nyt odottelen rauhallisella mielellä varsinasita äänestyspäivää - pidän äänestämisestä koulun juhlasalissa  ;)
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Eugen

Vaaliväittelyiden paras anti oli Vanhasen heitto Urpilaiselle poliittisista pikavipeistä!
Jännä nähdä miten Urpilaisen mäkätystyyli uppoaa kansaan, minusta siitä on uskottavuus kaukana.

Kaupungilla ihmettelin kuinka jotkut tekee itsesään täyden pellen vaalien eteen... Kolmen Sepän patsaan luona joku ääliö jakoi LAASTAREITA! En katsonut mikä puolue, mutta voisi arvata, että oli lääkäri ammatiltaan, se koulutuksen sivistävästä voimasta.
"Aye, caramba!"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä