Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kiusattiiks sua koulussa?

Aloittaja THL tiedottaa, 04.10.08 - klo:20:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ville

Aika vähän kiusattiin, vaikka olin melko outo ja oli pikku ongelmia. Pienempänä tapeltiin usein kavereiden kanssa, mutta se meni vain harvoin vakavammaksi mittelöksi. Ite en kiusannut ketään, vaikka kerran joku tyttö kanteli opettajalle että olin muka lyönyt tai jotain.

Eugen

Meillä oli kanssa keskikoulussa koululuokat kuin kastilaitos... ylimpänä oli kingi ja sen luutnantit sitten hännystelijät ja tavikset. Yli puolet pojista kuului , kuten myös minä, alimpaankastiin, taviksiin, mutta senkin ryhmän sisällä oli kisaa, kukaan ei halunnut olla se vika. Kingi oli sellanen kerran tai kaksi kertaa luokalle jäänyt heppu, päätä pidempi muita. Sen hovi oli tupakkapoikia ja näitä hännysteli yleensä kaverit, joilla oli käytössä rahaa eli kykenivät ostamaan ystävyyttä. Pukeutuminen oli tärkeää... itse muutin alueelle keskikoulun kolmannella Keski-Espoosta, meillä päin vaatteet eivät olleet tärkeitä, ja koska meidän perheessä ei ollut rahaa, ei ollut merkkifarkkujakaan ja tästä sain kyllä maistaa. En muista, että ketään olisi ikinä hakattu, mutta tavallaan uhka oli ilmassa ja se piti tavikset poissa kärkisijoilta ruokalan jonossa.
Meidän luokan kiusatuin oli kuitenkin tyttö, nimeltä Vanhanen, se oli varmaan vähätuloisen perheen lapsi, koska sillä oli ns lastenvaatteet ei muotivaatteita. Sen ajan (70-luvun puoliväli) muotivaatteet olivat tosin aika vaatimattomia, kun luokkakuvia kattoo, riitti, että on Levikset tai MicMacit jalassa ja Leviksen farkkutakki, myös collagepaita, jossa oli rinnuksessa iso numero (vaihto-oppilasmuoti) oli isojuttu, nykyään ne näyttävät naurettavilta. Kukaan tytöistä ei uskaltanut puhutella Vanhista, leimaantumisen pelossa, jos joku puhutteli, sen tarkoituksena oli hupi ja siitä seurasi yleensä pilkkaa vain hänen pelokkaaseen vastaukseensa. Vanhis (joka oli keskinkertainen oppilas) eivätkä kingin hovi tulleet lukioon, tytöistä kiusaajat taas tulivat, ne oli hikipinkoja. Todennäköisesti Vanhis ei pyrkinyt lukioon, koska ei halunnut olla samalla luokalla niiden tyttöjen kanssa.
Hupaisaa oli se, että lukiossa ei ollut, kingiä eikä luutnantteja ja luokalle eksynyt hännystelijä oli taas vähän ydinjengin ulkopuolinen outo lintu. Niin ja meidän luokalle lukioon tuli kaksi keskikoulussa rinnakkaisluokalla ollutta poikaa, joita oli kiusattu, he eivät suostuneet vaihtamaan sanaakaan ikinä kenellekkään kanssa meidän luokalla, olivat välitunnit keskenään... ja kun toinen yht' äkkiä lopetti koulun, lopetti toinenkin parin kolmen viikon perästä, vaikka kukaan ei luokalla hiostanut heitä tippaakaan, mutta olivat keskikoulussa menneet sen verran henkisesti lukkoon.
"Aye, caramba!"

THL tiedottaa

Eukalla oli todella hyvä kuvaus hänen kouluoloistaan! KIITOS!!



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Bongaaja

Joo.

Vain Suomessa. outoUSAssa jonkinlaista syrjintää erilaisuuden takia, ei mitään suoraa kiusausta.

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: se - 06.10.08 - klo:15:10
Eukalla oli todella hyvä kuvaus hänen kouluoloistaan! KIITOS!!




Ja tässäkin hyvä esimerkki siitä, että tytöt on Veenuksesta ja pojat Marssista.. ainakin olivat. Nykyään rajat häilyvät ja monet tytötkin saattavat olla Marssista. Kuten tämä Johanna Korhonen ;)

Perjantai

Minun luokalla on poika,joka kiusasi kaikkia ja heilutteli nyrkkejään....hirveän väkivaltainen tyyppi.
Myöhemmin törmäsin hänen poikaansa,joka oli kuin isänsä peilikuva käyttäytymisen suhteen...josta oli pakko päätellä,että lyöminen ,väkivaltainen käytös yleensä voi olla mallikäyttäytymistä.....siten toimii,kun on nähnyt muutenkin elämässä esikuviensa toimivan.

Amanda55

Kiusattiin, mutta silloin siita ei puhuttu.  Yks oikein butch tytto kiusasi toisia.

rapevainaa

.
Mä olin herkkä vetään turpaan jos sellaista kävi.
.

Craitnag Folley

Kiusattiin meidänkin kouluissa. Olin peruskouluaikana neljässä eri koulussa ja vain ekassa niistä ei kiusattu (ekaluokalla). Pahimpia tytöt, verissäpäin sai tapella koulumatkalla. Yritän unohtaa että sellasta kun kouluaika on ollutkaan.
Tekee ajattelematta, ajattelee tekemättä.

Ztara

Ei kiusattu toisiamme, mutta muutama opettaja oli helisemässä meistä monenkin kanssa  ::).....villejä kakaroita.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä